2021-11-01, 06:55
Medlem
EnLitenFryss avatar
Andra halvan av gruppspelet i CL inleds tisdag-onsdag, hur ser det ut för de engelska lagen?

Manchester United - leder gruppen på 6p efter vändningen mot Atalanta senast. Nu borta i Bergamo. Vinner man här har man utmärkt läge att gå vidare. Förlust kan bli kostsamt då alla lag i gruppen fortfarande kan gå vidare.

Chelsea - tvåa i gruppen bakom Juventus. Ska ändå inte ha några problem att avancera, då MFF och Zenit inte ska ha något att sätta emot. Enda frågan är väl ifall de lyckas vinna gruppen eller "bara" komma tvåa och riskera en svårare lottning.

Manchester City - Tvåa i gruppen bakom PSG med ett Club Brugge 2p bakom (och Leipzig oväntat nollade så långt). Vinner man hemma mot Brugge i veckan ska avancemanget vara i princip klart med 5p ner till trean i gruppen, men frågan är om man tar förstaplatsen.

Liverpool - Englands enda lag som gått rent så långt. Vinner man Hemma mot Atletico kan man potentiellt vara klar gruppetta med två omgångar kvar. Frågetecken om man gör det dock med alla skador på mittfältet - blir det Henderson, Ox och CuJo som startar på onsdag?

Troligen går alla vidare, men håller United som laget som är mest illa ute. Nyckelmatch på tisdag. Får Ole ordning på detta?
Citera
2021-11-01, 07:37
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Andra halvan av gruppspelet i CL inleds tisdag-onsdag, hur ser det ut för de engelska lagen?

Manchester United - leder gruppen på 6p efter vändningen mot Atalanta senast. Nu borta i Bergamo. Vinner man här har man utmärkt läge att gå vidare. Förlust kan bli kostsamt då alla lag i gruppen fortfarande kan gå vidare.

Chelsea - tvåa i gruppen bakom Juventus. Ska ändå inte ha några problem att avancera, då MFF och Zenit inte ska ha något att sätta emot. Enda frågan är väl ifall de lyckas vinna gruppen eller "bara" komma tvåa och riskera en svårare lottning.

Manchester City - Tvåa i gruppen bakom PSG med ett Club Brugge 2p bakom (och Leipzig oväntat nollade så långt). Vinner man hemma mot Brugge i veckan ska avancemanget vara i princip klart med 5p ner till trean i gruppen, men frågan är om man tar förstaplatsen.

Liverpool - Englands enda lag som gått rent så långt. Vinner man Hemma mot Atletico kan man potentiellt vara klar gruppetta med två omgångar kvar. Frågetecken om man gör det dock med alla skador på mittfältet - blir det Henderson, Ox och CuJo som startar på onsdag?

Troligen går alla vidare, men håller United som laget som är mest illa ute. Nyckelmatch på tisdag. Får Ole ordning på detta?
Tror Chelsea, Liverpool och Man City kommer att gå vidare utan några problem, Man United kommer troligen oxå att gå vidare. Jag är tämligen så säker på att ngt engelskt lag (City/Chelsea/Liverpool) kommer att vinna UCL även den här säsongen. Bayern ser inte längre lika starka ut som det de har varit under de sista säsongerna, samma sak kan även sägas om PSG. Och de spanska och/eller italienska lagen har jag i dagsläget ingen tro på öht.
Citera
2021-11-01, 07:50
Medlem
Generalanderssons avatar
Tyckte att det här var ett helskönt klipp: https://youtube.com/watch?v=Ek1d119fL_g
Citera
2021-11-01, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Tror Chelsea, Liverpool och Man City kommer att gå vidare utan några problem, Man United kommer troligen oxå att gå vidare. Jag är tämligen så säker på att ngt engelskt lag (City/Chelsea/Liverpool) kommer att vinna UCL även den här säsongen. Bayern ser inte längre lika starka ut som det de har varit under de sista säsongerna, samma sak kan även sägas om PSG. Och de spanska och/eller italienska lagen har jag i dagsläget ingen tro på öht.
Har du sett Bayern spela iår?förutom den där katastrofen mot Mönchengladbach är det en brutal maskin även iår,säger inte de vinner CL men de är utan tvekan en av de större favorit ta CL bucklan
Liverpool vs München blir mitt tips på final.
Citera
2021-11-01, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Hur länge tror ni det tar innan Aaron Ramsdale petar Pickford och blir Englands nya 1:a målvakt?
Det lär ta ett tag till om han ens gör det. Har funnits andra målisar som gjort lika bra prestationer under längre tid än Ramsdale som inte petat Pickford från Southgate's startelva.
Citera
2021-11-01, 10:16
Moderator
zanteras avatar
Southgate känns verkligen som en "meriter före prestationer" tränare så även om Ramsdale i dagsläget borde kunna peta Pickford så känns det som Pickford kommer ha platsen tills han är 40 eller gör såpass många misstag i landslagströjan att Southgate tvingas peta honom.
Citera
2021-11-01, 10:58
Medlem
Nuno har nu fått sparken från Spurs, https://www.skysports.com/football/news/11675/12456260/nuno-espirito-santo-tottenham-sack-head-coach

Vem tror ni de går på? Fonseca har ju ryktats på nytt
Citera
2021-11-01, 11:00
Medlem
Drickbacks avatar
Tottenham sparkade sin tränare idag, ganska väntar. Kanske inte pga av 0-3 utan spelet i sig..
Citera
2021-11-01, 11:07
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Har du sett Bayern spela iår?förutom den där katastrofen mot Mönchengladbach är det en brutal maskin även iår,säger inte de vinner CL men de är utan tvekan en av de större favorit ta CL bucklan
Liverpool vs München blir mitt tips på final.
Har sett Bayern ett flertals ggr den här säsongen, och jag tycker inte att de framstår fullt så starka i år som det de gjorde för 1-2 år sedan.

Hursomhelst, så anser jag antingen Chelsea, Liverpool eller Man City som favoriter till att vinna UCL.
Citera
2021-11-01, 11:15
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Nuno har nu fått sparken från Spurs, https://www.skysports.com/football/news/11675/12456260/nuno-espirito-santo-tottenham-sack-head-coach

Vem tror ni de går på? Fonseca har ju ryktats på nytt

Lite oseriöst att plocka in en manager och ge honom så kort tid. Tydligen hade man också en klausul i kontraktet som gav Spurs rätt att sparka Nuno utan ersättning om han missade en sjätteplats första året.

Hela den här soppan stinker "vi har ingen bra kandidat, vi tar den här snubben och önskar honom lycka till".

Tydligen har det sett ut åt helvete, men Nuno bär knappast ensam skulden till detta. De som rekryterade honom har en stor del i att det går som det går för Spurs just nu.
Citera
2021-11-01, 11:16
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Det lär ta ett tag till om han ens gör det. Har funnits andra målisar som gjort lika bra prestationer under längre tid än Ramsdale som inte petat Pickford från Southgate's startelva.
Det lär säkert gå ett tag, men jag tror att Ramsdale är Englands nya nr 1 inom ett år.

Vilka andra (engelska) målisar är det som har visat samma klass som det Ramsdale har gjort i the Gunners under den sista tiden? Ramsdale är den bästa målvakten som England har haft sedan Seaman, även om Hart (i sin prime) var oxå rätt bra.
Citera
2021-11-01, 11:25
Medlem
Generalanderssons avatar
Hehe.. Då har alltså sp*rs gett Nuno sparken, inte helt oväntat. Men nu så kommer säkert kycklingarna att hitta en ännu sämre manager (igen), komedi på hög nivå.

Har sagt det förr, men säger det igen. sp*rs kommer aldrig att få tag i en lika bra/bättre manager än Pochettino.. att de gav honom sparken är galet efter mitt tycke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in