2021-11-04, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är din personliga uppfattning.

Nu kände jag Emil
Och om du kollar tillbaks så skrev jag direkt motiv och anledning
2021-11-04, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Jag får verkligen beklaga sorgen över att du förlorat synen.
För som jag skrivit vid ett flertalet gånger nu, så fördömer jag den handling hon har gjort som resulterade i att Emil blev skjuten. Vet ärligt talat inte hur många gånger man ska behöva skriva det. Men det är klart, har man blivit blind så har man.

Synen är utmärkt, men tack för omtanken.

För de flesta är den här handlingen fullt tillräcklig för att fördöma personen L. Det borde inte vara så svårt att begripa.
2021-11-04, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja du kan få undra du om du känner för det.
Jag är varje fall inte ute efter att bråka. Men det blir komiskt när en del lägger fram sina påståenden och vad som uppenbarligen är lögner. Deras avundsjuka lyser igenom ganska bra, samtidigt som en del verkar bara brädade personer.
Vad vet du vad som är lögn eller sanning? Du som inte ens känner personerna det handlar om som många andra härinne gör.? Du bara slår tillbaka och kallar folk för blinda, avundsjuka, brädade. mm
Så barnsligt och lågt!
2021-11-04, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Nu kände jag Emil
Och om du kollar tillbaks så skrev jag direkt motiv och anledning

Det stämmer likafullt inte med domen.

Ur domen
"Tingsrätten anser dock att det inte har framkommit något rationellt skäl –från ekonomisk eller social synpunkt –för Lydia Barth att döda Emil Fremdling. Hon tycks inte ha haft någonting att vinna på Emil Fremdlings död. Något tydligt motiv kan alltså inte konstateras."
Senast redigerad av Remark 2021-11-04 kl. 13:26.
2021-11-04, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
Hur nära jag har varit är ointressant.
Jag står för det jag har sagt tidigare, och om du finner ett nöje i att förminska det så bjuder jag på det.
/Milo

Det intressanta är När i tid du sett henne blåslagen och va vem?
2021-11-04, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madssons
Kan hända. Lite osäker. Vet att hon rymde hemifrån i sina yngre dagar men vet inte när och vet faktiskt inte exakt år detta rån ägde rum. Jag vill inte säga saker som inte stämmer så jag vågar inte säga det ena eller det andra. Jag vet bara att hon var med under det rånförsöket och var beväpnad med pistol men slapp straff pga åldern.

Ja hon har stolt berättat om sina rymningar och rånen men det står också i FUP att hon inte klarar av att skjuta djur. Hon säger sig vara djurvän.
2021-11-04, 13:18
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madssons
Jag har ingen länk, tyvärr. Vet inte var jag skulle kunna finna det.
Och nej, namnet Lida är det riktiga namnet.
Se mitt tidigare inlägg med länka till tidningsartikel:
(FB) Person ihjälskjuten vid villa, Bålsta. En gripen. 2021-06-18
2021-11-04, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Ja hon har stolt berättat om sina rymningar och rånen men det står också i FUP att hon inte klarar av att skjuta djur. Hon säger sig vara djurvän.

Vad har rymningar och rån med att hon inte kan skjuta djur?
2021-11-04, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson

Har hon berättat detta till dig? Om rånet och rymningar?
Inte många hon verkar ha berättat det för..
2021-11-04, 15:05
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidlinjen18

För de flesta är den här handlingen fullt tillräcklig för att fördöma personen L. Det borde inte vara så svårt att begripa.

De flesta här fördömer brottet L begått, men ska man verkligen fördöma människor? Och övergå till värsta fyllekärringmaner, som att Ls tuttoperationer är anledning till att hon "vräktes" från andrahandslägenheten i Farsta.

Fakta: L har gjort tuttpoerationer

Fakta: L har hyrt en andrahandslägenhet i Farsta med bl.a. ockerhyra. Betalat alla hyror, samt E hjälpte L att säga upp kontraktet.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det stämmer likafullt inte med domen.

Ur domen
"Tingsrätten anser dock att det inte har framkommit något rationellt skäl –från ekonomisk eller social synpunkt –för Lydia Barth att döda Emil Fremdling. Hon tycks inte ha haft någonting att vinna på Emil Fremdlings död. Något tydligt motiv kan alltså inte konstateras."

Ja, inget motiv. Står klart och tydligt!
2021-11-04, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
De flesta här fördömer brottet L begått, men ska man verkligen fördöma människor? Och övergå till värsta fyllekärringmaner, som att Ls tuttoperationer är anledning till att hon "vräktes" från andrahandslägenheten i Farsta.

Fakta: L har gjort tuttpoerationer

Fakta: L har hyrt en andrahandslägenhet i Farsta med bl.a. ockerhyra. Betalat alla hyror, samt E hjälpte L att säga upp kontraktet.

Ja, inget motiv. Står klart och tydligt!

Tyvärr är det ingen ockerhyra längre för ett andrahandskontrakt i Stockholmsområdet.

Hur vet vi att E hjälpte L säga upp kontraktet? Av det jag läste i Fup:en så verkar det snarare vara så att hon blev utslängd? Hade hyresvärden inte bytt lås?

Håller med om att motivet är oklart med mordet. Men har du EIPS så är det inte ovanligt att man har vanföreställningar eller tolkar saker mycket värre än de egentligen är. Jag har funderat mycket på att han faktiskt säger åt henne att gå och lägga sig eller åka därifrån. Det är inte så att han bara slänger ut henne. Men i hennes hjärna blir det så. Kanske har hennes andra välgörare också försvunnit under våren?
2021-11-04, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sidlinjen18

Just precis, det är också därför jag har fördömt handlingen i sig. Jag känner inte L och tycker mig inte har rätten att fördöma personen för hela hennes liv, men som sagt Handlingen fördömer jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in