Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Exakt vilka lögner tänker du då på?
Det jag skrev, men jag kan väl ta det igen.
HD är otrogen med start december.
Hon visar SD vad de skriver per mail för att framstå ärlig. För hon vill att han ska vara så mot henne.
De facto byter hon forum för att dölja att de är otrogna.
Hon kräver insyn i SDs konton.
Sen gör hon en helomvändning i februari. Då förfasas den fortsatt otrogna HD att SD kollar hennes mail och hon undrar hur hon nånsin ska återfå tilliten.
Sen begär hon skilsmässa när väl JS fattat beslut om sin.
Hon fortsätter med JS, kärleksbombar SD och ljuger rätt i trynet på SD att de bara är vänner - men lovar att berätta om nåt ändras.
Sen undanhåller hon för JS att de ska på giga.
Lögn av okänd genes.
Sen sitter hon inför JO och är redig om hans otrogna ex.
Ligger med JS, som hon har förpassat i skymundan, och förfasas över JS ex.
Citat:
JS säger upprepade gånger att HD varit klar med att hon har haft känslor kvar för SD
:
Ja, det kan han tro. Efter läsning i FUP så anser jag att hon lurat skiten ur honom.
Det hon sysslar med har alla tecken på breadcrumbing.
Hon gör snudd på identiskt det hon själv blivit utsatt för. Rena copy cat på SD.
Är otrogen, har visat upp selektiv kommunikation, byter forum för att inte avslöjas. Bedyrat att LW baaaara var en bra vän, att de har så kul och baaara cachar ihop.
Döljer fortsatt sexuell relation efter otrohet, ljuger fullt medvetet.
Att sen hävda att tex SD varit otrogen längre tar inte bort mönstret.
För problemet är att HD inte kan hävda brist på tillit och framstå ren. Hon är ful som satan om hon går i SDs fotspår.
Vilket då stinker hämnd i mitt tycke. Problemet är också om en part drabbas och utnyttjas i ett fulspel, dvs om motpart tar ut skilsmässa, är mycket förälskad och lever på hoppet bland brödsmulorna - och sen dumpas som förbrukad.
Han kvävde henne heter det efter mordet.
Är det nån som frestat järnet så är det HD.
För övrigt så är orsak till skilsmässan vitt skild beroende på vem hon pratar med - och SD förefaller minst vetande.
Hon har beskrivit fortsatt kontakt LW/HD till vissa som troligen inte kommer prata med SD.
Citat:
Så jag tänker att hur man ska tolka HD inte är lätt. Där har vi olika syn.
HD är grymt egocentrerad, känslokall och utan skrupler - och hon ljuger med lätthet.
Dessa fula sidor är IMO varningsklockor i ett triangeldrama med mord på en person hon hatar.
Citat:
Jag ser ingen tydlig sanning, dvs att det enbart är på antingen det ena eller det andra sättet. Hur vi läser FUP, beror på hur vi tolkar det.
Ja, och utgår man från att HD är ett hjärntvättad offer så lär den dörren knappt stå på glänt.
Skuldfrågan kan jag dock inte ha åsikt om, men jag misstror henne till fullo.
Jag anser hon har full kapacitet 2018 och beter sig föga som om hon vore hjärntvättad, lika lite som att hon vore rädd.
Sen får du tolka henne bäst du vill. Ömma för henne, tycka hon är en bra mor, se henne som Knutbyflickan or what ever.
Jag gör det inte.