2021-11-03, 23:37
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheephauler
En mobiltelefon som är avstängd död, och går inte att avlyssna eller spåra.

Men om mobilen blivit manipulerad, så kan den både avlyssnas och fungera bug och lyssna av vad som sägs i rummet…
Detta även om den är avstäng, för den kan vara manipulerad så den inte blir helt avstängd utan bara ser ut att vara det.

för 15-20 år sedan funkade på mobiler som var avstängda men nu måste det vara preppade lurar som vissa får utav vissa andra i informations syfte
Citera
2021-11-03, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Enligt den tråden så var han på plats

men om adel var ovetande om att einar skulle skjutas, hur gick han då med på att låtsas bli beskjuten? eller fick han inte reda på att det var uppgjort?
Citera
2021-11-03, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudlarmedris
men om adel var ovetande om att einar skulle skjutas, hur gick han då med på att låtsas bli beskjuten? eller fick han inte reda på att det var uppgjort?

Tror inte Adel visste om detta utan blev nog chockad när de blev beskjutna.
Citera
2021-11-03, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Tror inte Adel visste om detta utan blev nog chockad när de blev beskjutna.

ok tack. tror polisen har dumle på spåren efter som man inte valt att plocka in han än utan väntar på att bevis ska färdigställas.
Citera
2021-11-03, 23:57
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Shieeet. Börjar bli helt mosig av allt detta i hjärnkontoret. Kanske lite trött.

Orkar den eminente användaren Herrn/Fru TwoThousand alternativt Mizz LadySweden på en sammanfattning av ovanstående material?

Tack på förhand #)---- 🙏🏼

Bråket på krogen är irrelevant för händelseförloppet kring Einars död.
Ännu ett utlagt vilospår.

Adel och Dumle hade bestämt ett tag innan att få det se ut som folk skjutit mot dom.

När Einar Adel och Dumle stod i förrådet tog Dumle fram en mobiltelefon där personen på skärmen förklarade för Einar att ifall denna betalade 1.2miljoner skulle kontraktet på 1miljon till den som dödar Einar att försvinna bort.

Einar stod på sig och tackade nej till detta erbjudandet, någonstans där blev det tydligt att ifall Einar nekade till erbjudandet skulle han istället bli slaktad vilket var bestämt redan i förväg.

När dom kom ut ur detta cykelförråd började Adel o Dumle springa vilket var någon slags signal för mördaren att det inte hade gått som det var tänkt att göra och att Einar istället skulle bli mördad.

Dumle har varit i kontakt med Einars mördare och planerade tillsammans innan mordet ägde rum.

Dumle är välkänd för att ha tagit kontakt med en annan rappares mördare och givit mördaren detaljer om dennes vardagliga rutiner som sedan användes för att döda denna rapparen.
(Även ifall mördaren gjorde det för att Rozh hade rånat honom på droger och pengar, så sålde Dumle ut honom trotts att dom var goda vänner.)

Den stora och sista frågan i fallet är ifall mördarna tillhör DP Vårby eller FLG kanske till och med en sammansvärjning och ifall dom har fått den utlovade miljonen.
Citera
2021-11-03, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand

Adel och Dumle hade bestämt ett tag innan att få det se ut som folk skjutit mot dom.

När Einar Adel och Dumle stod i förrådet tog Dumle fram en mobiltelefon där personen på skärmen förklarade för Einar att ifall denna betalade 1.2miljoner skulle kontraktet på 1miljon till den som dödar Einar att försvinna bort.

Einar stod på sig och tackade nej till detta erbjudandet, någonstans där blev det tydligt att ifall Einar nekade till erbjudandet skulle han istället bli slaktad vilket var bestämt redan i förväg.

När dom kom ut ur detta cykelförråd började Adel o Dumle springa vilket var någon slags signal för mördaren att det inte hade gått som det var tänkt att göra och att Einar istället skulle bli mördad.

Dumle har varit i kontakt med Einars mördare och planerade tillsammans innan mordet ägde rum.

Dumle är välkänd för att ha tagit kontakt med en annan rappares mördare och givit mördaren detaljer om dennes vardagliga rutiner som sedan användes för att döda denna rapparen.
(Även ifall mördaren gjorde det för att Rozh hade rånat honom på droger och pengar, så sålde Dumle ut honom trotts att dom var goda vänner.)

Den stora och sista frågan i fallet är ifall mördarna tillhör DP Vårby eller FLG kanske till och med en sammansvärjning och ifall dom har fått den utlovade miljonen.

Jag blir förvånad att man offrar en livstid för 1 miljon för ett mord.
Citera
2021-11-03, 23:59
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Nej einar o Alex hade inte beef. Einar är nära vän med alexs fru sen dem va små. Dem var typ bästa vänner när de va mindre.

Ja fast Einar och Alexs fru kan ha legat med varandra och att beefen började så.

Det är ju annars väldigt vanligt i studio bandit kretsar speciellt i USA att ena rapparen ligger med den andra rapparens flickvän. Och fast dom var vänner så blir dom ovänner med dödlig utgång. Så det du skriver kan va en anledning. Om nu Alex har bollarna för sånt. Eller han kanske inte ens bryr sig.

Man kan säga mycket gott om S:t Einar men säkert inte att han hade stor snabel. Så det kanske är skitsamma lixom... Som ett litet finger som rör om i grytan va fan gör det.
Citera
2021-11-04, 00:02
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand

Intressant, och såklart har du första-hands-vittnen och info att backa upp detta med.

Låt oss veta! 👍🏻
Citera
2021-11-04, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag blir förvånad att man offrar en livstid för 1 miljon för ett mord.

Man RISKERAR en livstid
Det är stor chans att man klarar sig också
Citera
2021-11-04, 00:08
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Intressant, och såklart har du första-hands-vittnen och info att backa upp detta med.

Låt oss veta! 👍🏻
Varför tar du förgivet att han har första-hands-vittnen?
Citera
2021-11-04, 00:10
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Haha OK då!

Dags logga ut.

För övrigt skriver jag under på precis allt som sagts om Äcklet Dumle. Och om Adel om han inte tar tydligt avstånd från aset.
Ja, väldigt många återkommer till hur ”mängder av adjektiv” Dumle är så visst, så kan det vara men ännu vet vi inte och det känns också lite som en trådsanning som snöbollat på sedan tråden startade.

Det verkar ju, om man lägger ihop allt, som om hans vänskap med Nils var falsk och visst, han kan ha goat honom men därifrån till att ha skjutit själv och en herrans massa mer är steget oerhört långt.

Låt oss vänta och se.

Jag ser fram emot mer och i morgon när du släpper det övernaturliga. 👍🏻

Sov gott!
Citera
2021-11-04, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Det låter ju faktiskt väldigt rimligt….

Nej, OnT nu:

Jag fick ett pm här på Flashback. Personen i fråga hävdar att det är insiderinformation & ber mig att inte nämna användarnamnet.
Detta är vad personen sagt till mig:
” Det är åt Adels håll ni ska titta. Leis är hans grabb, ingen annans.

Dumle är inte nära Adel heller, allt handlar om musik nu för Dumle.

Lyssna på Gangster tårar av Adel på Soundcloud där han dissade DP. Från 0:35 - 0:55 typ. Shottaz är den killen som mördade Maslah och startade DPs mördarstreak. Därför började DPs fiender kalla sig för just Shottaz typ 1 år efter att han blev mördad i Mynta café (2 år efter Ganster tårar släpptes).

DP hittade honom o förnedrade honom för 5 år sen typ o tvinga han ta bort den från YT. Ingen i DP gillar Adel med andra ord.

Det här är insider info och kom inte från mig hehe, litar på dig, du verkar en av de vettiga i den här tråden. Håll det för dig själv vem som skicka detta meddelande och dela låten om folk inte tror dig.”

” Personligen tror jag att Adel hade med sig Dumle för att han visste att Dumle skulle bli misstänkt för goining. Easy guy to blame on.”

Ja, nu förstår ju jag själv hur det låter att detta kommit på PM… Jag säger inte att det är sant, för jag har ingen aning 🤷🏼‍♂️
Vad tror folk här om ovan?

Fortsättning på ovan, alltså ännu ett PM.

” Jag vet bara att Dumle inte var med på det och med lite egen information o teorier dragit slutsatsen att det måste vara Adel som goat. För någon har goat. Och att Yohannes sköts i Akalla där Adel och Leis är ifrån talar ännu mer för att Adel är skyldig.

Han har aldrigt varit HH och Kardos död har fått kurderna och några äldre att förstå att HH skiter i de helt. Leis är med Adel och att kamma en hem en kanin för Einar efter N&C är ett friläge efter det som hände där. Adel är hal och inte reko som vissa i tråden tror. Samtidigt är Dumle en spelpjäs i relation till resten av DP. Med det sagt: Han skulle aldrig vara med på detta på eget intiativ.

Man får inte glömma att Yasin och då per automatik Shottaz/FLG blev Einars fiender. Så DP och Einar hade gemensamma fiender och Einar med sina miljoner hade varit en stor tillgång för DP. Samtidigt var Einar även vän med HH som Adel och hans grabbar glidit ifrån och förmodligen är ett krig redan runt hörnet i Husby/Akalla”

Så vad tror vi? Bu eller Bä?
Jag vet inte var jag ska tro, men kollar på det med väldigt kritiska ögon.
Kan det ligga något i detta?

Vill vara tydlig med att säga att JAG inte vet & att jag inte hävdar att det är fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in