2021-11-03, 23:09
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Nehh de tror jag heller inte det är bara att se från vilkeb mast den kopplat upp mot pch börja sålla i det fängelset tills man hittat motpartens telefon.

https://cdon.se/hemelektronik/l8star-bm70-mini-telefon-p54174452?gclid=Cj0KCQjw5oiMBhDtARIsAJi0qk3nSg1PL5 3nQGQrqh0-n6lBYGFBTNDnY8s pzI7Nl-Zs5KJ5Iiu0OOsaAsvgEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Citera
2021-11-03, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Kontantsimkort har ju bredband så du kan facetima med en mobil utan wifi. Mobilsurf.

Mobilsurf är ju samma sak som mobilsamtal. Samma mast men ett annat dataprotokoll. Stör man ut signalen till masten, stör man också ut bredbandet.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
hahah ni är förståndshandikappade.

Ända jag gjorde var att påpeka att det inte behövs en "Signal" för att ringa utåt.

Jag tror inte 1 sekund på att beställningen kom från ett fängelse.
det är bara deras små springisar som försöker vilseleda.
Ja, man behöver ingen signal för att ringa ett Facetime-samtal.

Men nu hade vi ju en diskussion vi om man kan använda en telefon inne på en klass-1a.

Ville du bara påpeka att man kan använda en telefon utan uppkoppling?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Precis det var min tanke också...

Först ok ett ögonvittne som sett det hela... 👍

Men sedan hmm han vet direkt namnet på BO som ändå inte verkar vara någon jättekändis speciellt inte bland "vanligt folk" och samtidigt inte kan säga något alls om Gärningsmännen...

Gör ju att man börjar fundera lite då mycket annan information ser ut att peka åt ett annat håll än ditt hen vill leda...

Eller som jag skrev tidigare...

Om vi bortser från inlägget om en svart hand.

Så talar det mesta för att det var någon av Einar Z.E . eller hans bror som högg Leis.

De flydde från platsen, varför fly om det är oskyldiga ?

De greps som misstänkta för knivskärningen på en annan plats.

Dvs polisen visste att de var inblandad på något sätt och jagade/letade efter dem. Antagligen efter att ha pratat med vittnen på platsen.

Tidiga uppgifter i media talar också om 4 gripna från obs BÅDA sidor av de som slogs!

EG, ZE, RE vilka greps tillsammans på ena sidan ☑ och då borde det vara Leis eller Adel som är på den andra sidan?

Einar fick en betydligt ökad hotbild efter detta det är konstaterat.

Men hotet som Leis skrev i sitt blod var ju inte direkt mot Einár så det talar för antagningen då mot Z.E eller hans bror Kr*stian eller hur?

Det lutar alltså således åt att det var någon av de två som högg Leis.

Och som tidigare konstaterats att Z.E och HH inte gillade varandra.

Och varför skulle alla dessa hamna på focus listan om det var några andra som var inblandad?

Vad betyder då detta jo istället för populära teorin om HH svarta del så är de kanske Leis som är drivande för hämnd och vad som sägs om honom i den tråden så är han en person som aldrig skulle låta det gå förbi.

Om det anses som Einárs fel att det blev bråk alt att han gjorde något grov fel under det kanske Leis och HH går efter honom och kräver en ansenlig bot eller att han ska goa Z.E och Einár kanske vägrar och vänder sig till till dumle och vill att DP hjälper honom med Leis.

Det var ju en sk gata skribent som var inne och skrev att Einár hade missat att de körde dubbelspel mot honom och att han hade lagt pris på fel huvud...

Annan detalj var kommer Leis ifrån? Akalla
Yohanes som sägs vara den som fake sköt mot Adel och Dumle blir skjuten i Akalla.

Nu säger jag inte att det absolut är så här mycket hänger ju på postaren frejgatans inlägg...

Det kan ju mycket väl vara så att Hen skulle kunna ha andra motiv än att bättre sanningen....

Straffvärdet för mordförsök är ju ganska högt menar jag...

Men det kan ju också vara så att det är som hen skriver och då är det ju inte ze re eller Einár som är gärningsmännen.

Hur som helst så tror jag att Nosh and Chow är lösningen på mordet den som var Einárs motståndare där ligger bakom mordet och ev då i samarbete med sk tidigare potter...

Du postar mycket bra och kloka sammanfattningar/teorier. Detta är ju inte alls helt hjärndött
Citera
2021-11-03, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Menar du att Dalen kom på idén om kidnappningen? Var det ett krav från kidnapparna att han skulle gå tillbaka till sitt gamla skivbolag?

Hans låttexter handlade om mord och dråp i orten. Men det är väl inte samma sak som ett mordhot riktat mot någon specifik person?
Kidnapparnas krav var väl att någon skulle få äta på Einar, bli hans manager och ta en del av kakan. Vill minnas att de skrev 60/40 i en encrochat, majoriteten till kidnapparna.
Citera
2021-11-03, 23:19
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Fortfarande ingen gripen?
Nej, inget som rapporterats i media hittills iallafall.
Citera
2021-11-03, 23:21
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Precis det var min tanke också...

Först ok ett ögonvittne som sett det hela... 👍

Men sedan hmm han vet direkt namnet på BO som ändå inte verkar vara någon jättekändis speciellt inte bland "vanligt folk" och samtidigt inte kan säga något alls om Gärningsmännen...

Gör ju att man börjar fundera lite då mycket annan information ser ut att peka åt ett annat håll än ditt hen vill leda...

Eller som jag skrev tidigare...

Om vi bortser från inlägget om en svart hand.

Så talar det mesta för att det var någon av Einar Z.E . eller hans bror som högg Leis.

De flydde från platsen, varför fly om det är oskyldiga ?

De greps som misstänkta för knivskärningen på en annan plats.

Dvs polisen visste att de var inblandad på något sätt och jagade/letade efter dem. Antagligen efter att ha pratat med vittnen på platsen.

Tidiga uppgifter i media talar också om 4 gripna från obs BÅDA sidor av de som slogs!

EG, ZE, RE vilka greps tillsammans på ena sidan ☑ och då borde det vara Leis eller Adel som är på den andra sidan?

Einar fick en betydligt ökad hotbild efter detta det är konstaterat.

Men hotet som Leis skrev i sitt blod var ju inte direkt mot Einár så det talar för antagningen då mot Z.E eller hans bror Kr*stian eller hur?

Det lutar alltså således åt att det var någon av de två som högg Leis.

Och som tidigare konstaterats att Z.E och HH inte gillade varandra.

Och varför skulle alla dessa hamna på focus listan om det var några andra som var inblandad?

Vad betyder då detta jo istället för populära teorin om HH svarta del så är de kanske Leis som är drivande för hämnd och vad som sägs om honom i den tråden så är han en person som aldrig skulle låta det gå förbi.

Om det anses som Einárs fel att det blev bråk alt att han gjorde något grov fel under det kanske Leis och HH går efter honom och kräver en ansenlig bot eller att han ska goa Z.E och Einár kanske vägrar och vänder sig till till dumle och vill att DP hjälper honom med Leis.

Det var ju en sk gata skribent som var inne och skrev att Einár hade missat att de körde dubbelspel mot honom och att han hade lagt pris på fel huvud...

Annan detalj var kommer Leis ifrån? Akalla
Yohanes som sägs vara den som fake sköt mot Adel och Dumle blir skjuten i Akalla.

Nu säger jag inte att det absolut är så här mycket hänger ju på postaren frejgatans inlägg...

Det kan ju mycket väl vara så att Hen skulle kunna ha andra motiv än att bättre sanningen....

Straffvärdet för mordförsök är ju ganska högt menar jag...

Men det kan ju också vara så att det är som hen skriver och då är det ju inte ze re eller Einár som är gärningsmännen.

Hur som helst så tror jag att Nosh and Chow är lösningen på mordet den som var Einárs motståndare där ligger bakom mordet och ev då i samarbete med sk tidigare potter...

Shieeet. Börjar bli helt mosig av allt detta i hjärnkontoret. Kanske lite trött.

Orkar den eminente användaren Herrn/Fru TwoThousand alternativt Mizz LadySweden på en sammanfattning av ovanstående material?

Tack på förhand #)---- 🙏🏼
Citera
2021-11-03, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humleburk
Kidnapparnas krav var väl att någon skulle få äta på Einar, bli hans manager och ta en del av kakan. Vill minnas att de skrev 60/40 i en encrochat, majoriteten till kidnapparna.
Ok, men han jag svarade på skrev att Dalen hade ett finger med i spelet och skulle få de pengarna. Det var det som jag undrade om det verkligen kan stämma.
Citera
2021-11-03, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsMEsO
Det. Är. Inget, FÖRRÅD!!!
det är ett fkn cykelskjul med tak, utan dörrar, det behövs ingen nyckel,

Kan nån SNÄLLA inaktivera denna otroligt störiga människa????

Det finns inget cykelskjul vare sig på innergården eller i närheten därav. Det finns cykelställ, men inget skjul. Däremot är det vanligt att det i mark- eller källarplan i husen i sjöstan finns cykelrum, som man vanligtvis tar sig in i via sin lägenhetsnyckel eller via nyckelbricka. Jag vet inte om det finns ett sådant rum i huset där mordet skedde, men jag vet att det finns i närliggande hus.
Citera
2021-11-03, 23:31
Medlem
Sheephaulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
det fungerade faktiskt för ca 20 år sedan så kanske det han levde kvar i finns mycket skit i mobiler som vi inte har en aning om så jag går inte in på
Någe möte om det är mobiler i samma rum

En mobiltelefon som är avstängd död, och går inte att avlyssna eller spåra.

Men om mobilen blivit manipulerad, så kan den både avlyssnas och fungera bug och lyssna av vad som sägs i rummet…
Detta även om den är avstäng, för den kan vara manipulerad så den inte blir helt avstängd utan bara ser ut att vara det.
Citera
2021-11-03, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Men det kan ju också varit grannar som läckt ut till sina vänner mm att Einar har flyttat in i området sen säger en mamma det till sin son/dotter som i sin tur fortsätter att sprida att han bor där utan att ens tänka på att han levde under hot,
Jag menar Einar sticker ut med sin klädstil i Hammarby Sjöstad och nästan alltid när man flyttar till nya områden så finns det nyfikna grannar framförallt om man klär säg i orten stil.

Absolut, informationen kan ha kommit ut på vilket vis som helst. Det vi vet är att den var publikt känd även fast den var skyddad. Men min poäng är snarare att hur Einar levde den senaste tiden, mycket tid utomlands, betald skydd, försökte hålla ett öga över axeln etc etc. Så krävs det betydligt mer planering i jämförelse mot en person som är mer eller mindre helt ovetandes och flera gånger om dagen befinner sig på en plats när han är hemma. Min poäng är att det var nog omfattande planering vad gäller hur detta skulle utföras om man jämför när D knäpptes. E har haft pris på sitt huvud i några veckor, så att E skulle ha vetat detaljer om mordet på D 9 månader innan det utfördes finner jag som osannolikt.
Citera
2021-11-03, 23:36
Medlem
Alexandra har filmat från minnesplatsen för 30 min sen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här