2021-11-03, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Inte på klass-1 anstalter, där har man t.om signalstörare på vissa ställen.
Jodå, det finns även där.
Citera
2021-11-03, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Angående mobiltelefon som använt FaceTime så har jag fått höra från mycket trovärdig källa att den är 100% kopplad till den där dumle, det skall också vara klarlagt vem han samtalade med precis före och efter mordet

Jo, att Dumle skall ha facetimat har kommit upp tidigare. Likaså att polisen skall ha hittat en telefon som sannolikt inte är samma, som också ska ha facetimat. Vad de menar med "facetimat" är dock något oklart. Jag skulle nog snarare tro att de har använt snapchat eller nåt liknande.
Citera
2021-11-03, 21:52
Medlem
Ni som på riktigt tror att dumle inte är involverad glömmer att sebbe i dp la ut ”rip E❤️❤️” på story exakt 11min efter att larmet inkom till polisen. Ja lägger ingen värdering i vems sidan han egentligen är på men han har ju fortf fått reda på de av någon. Undra vem..
Citera
2021-11-03, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P11235
Vi vet ju inte av vem det e bekräftat. Aliens kanske bekräftade det? Va inte så kritisk nu!

Det låter ju faktiskt väldigt rimligt….

Nej, OnT nu:

Jag fick ett pm här på Flashback. Personen i fråga hävdar att det är insiderinformation & ber mig att inte nämna användarnamnet.
Detta är vad personen sagt till mig:
” Det är åt Adels håll ni ska titta. Leis är hans grabb, ingen annans.

Dumle är inte nära Adel heller, allt handlar om musik nu för Dumle.

Lyssna på Gangster tårar av Adel på Soundcloud där han dissade DP. Från 0:35 - 0:55 typ. Shottaz är den killen som mördade Maslah och startade DPs mördarstreak. Därför började DPs fiender kalla sig för just Shottaz typ 1 år efter att han blev mördad i Mynta café (2 år efter Ganster tårar släpptes).

DP hittade honom o förnedrade honom för 5 år sen typ o tvinga han ta bort den från YT. Ingen i DP gillar Adel med andra ord.

Det här är insider info och kom inte från mig hehe, litar på dig, du verkar en av de vettiga i den här tråden. Håll det för dig själv vem som skicka detta meddelande och dela låten om folk inte tror dig.”

” Personligen tror jag att Adel hade med sig Dumle för att han visste att Dumle skulle bli misstänkt för goining. Easy guy to blame on.”

Ja, nu förstår ju jag själv hur det låter att detta kommit på PM… Jag säger inte att det är sant, för jag har ingen aning 🤷🏼‍♂️
Vad tror folk här om ovan?
Citera
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironm
Hur ska du ha det, FLG eller DP?

(Jag vet att man inte ska mata trollen, men kunde inte låta bli)

Bisarrt att det ens kan fortlöpa. Ett incelmongo som uppenbarligen trollar för att förstöra diskussionen.

Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
” Personligen tror jag att Adel hade med sig Dumle för att han visste att Dumle skulle bli misstänkt för goining. Easy guy to blame on.”

Ja, nu förstår ju jag själv hur det låter att detta kommit på PM… Jag säger inte att det är sant, för jag har ingen aning 🤷🏼‍♂️

Det vore ju "perfekt" om så är fallet. Men lutar ändå mer åt att Dumle goat också. Han är en välkänd horunge som goat tidigare - faktum är att Einar dog någon vecka efter han börjat hänga med Dumle...

Adel är antagligen med på det också.
Senast redigerad av Vaxad 2021-11-03 kl. 21:58.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Jo, att Dumle skall ha facetimat har kommit upp tidigare. Likaså att polisen skall ha hittat en telefon som sannolikt inte är samma, som också ska ha facetimat. Vad de menar med "facetimat" är dock något oklart. Jag skulle nog snarare tro att de har använt snapchat eller nåt liknande.

Facetimesamtal går inte att avlyssna så troligtvis har det snackats där
Citera
2021-11-03, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbpolish
Var förbi området ikväll, otroligt många lägenheter precis intill där han mördades, fasen att ingen hann fota eller något, Fint att se mycket fans på minnesplatsen som spelar einars musik och tänder ljus

Känns dock som det här kommer inte att lösas
Hoppas verkligen nån granne filma eller fotade nått av händelsen som kan vara nytta till utredningen. Kan säkert vara tyst också från det hållet pga säkerhetsskäl.
Citera
2021-11-03, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Om jag förstår ditt rätt nu? Rätta mig gärna de jag missförstått och tolkat fel.

Det är Dumle som hanterar kniven, men hugger av misstag Adels vän? (För hade han huggit han med avsikt, borde väl adel vetat de och sökt vedergällning?)

Dumle söker upp detta unga lejon från Hässelby (hur är kopplingen där?) får han att "skjuta" utanför studion. När han sedan ska träffas för att få pröjs, skjuter Dumle med avsikt sönder tungan och käften på han som en symbol för att ej snacka.
(Eftersom de klantigt nog läckt att han snackat)

När han sedan möter upp Nisse, så har han kontaktat SuperMario eller någon från den sidan av stan och de dyker upp och skjuter sen? Benji har ju även han nämnts vid både namn och bild på Instagram bla. (StrappedupBenji eller va de stod på bilden, som en Dara referens)

Händelsekedjan känns ju faktiskt inte helt orimlig, med tanke på att ett vittne dessutom sett någon komma maskerad ur skogen vid deras hem ort.

Vems är telefonen som "tappades" på platsen för att förvirra?
Hur fan lyckades han med allt detta, utan att någon märkt något?

Om han nu är påväg till Spanien, så lär vi ju aldrig se han igen. Han har väl bytt namn 7-8 ggr senaste året bara

Sjukt om allt detta stämmer nu

Nej Dumle hade skickat 2 st att skjuta 16 åringen för att den inte skulle gola i Akalla. Dumle var inte i Akalla. Det var strax efter att det kommit ut att polisen hade fått samtal från en tonåring. Tror polisen tog den ena eller båda.
Citera
2021-11-03, 21:59
Medlem
Fick detta PM

Mordet på Nisse

Kan du inte väva in*Ei Shu, 0.50 Yohannes säger att han "inte ville döda någon suedi", (Einar) men sedan viftades det med en kniv från TV-shop... (Nosh)

Ska det göras ordentligt så behövs en ny uppladdning av ei shu och en omdöpning av låt och artist så den gamla inte hittas vid en sökning. Sedan kommer nötterna svälja det med hull och hår.

Jag förstår ingenting av detta PM. Förklaring önskas.
Citera
2021-11-03, 22:00
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Inte på klass-1 anstalter, där har man t.om signalstörare på vissa ställen.

Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
behövs ingen signal/täckning för att ringa facetime, räcker med Wifi
Ja för att WiFi är ju absolut öppet för alla att ansluta till utan ett lösenord på en klass-1a.

Hur jävla dum får man vara?
Citera
2021-11-03, 22:00
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 031Hisingen
Facetimesamtal går inte att avlyssna så troligtvis har det snackats där
Är det så? Så FaceTime behöver inte ha använts för att beställaren ville se Einar bli avrättad, utan det kan ha använts av strategiska skäl för att inte bli avlyssnad? Alltså var videon inte det viktiga isåfall.
Senast redigerad av yessyy 2021-11-03 kl. 22:07.
Citera
2021-11-03, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Det låter ju faktiskt väldigt rimligt….

Nej, OnT nu:

Jag fick ett pm här på Flashback. Personen i fråga hävdar att det är insiderinformation & ber mig att inte nämna användarnamnet.
Detta är vad personen sagt till mig:
” Det är åt Adels håll ni ska titta. Leis är hans grabb, ingen annans.

Dumle är inte nära Adel heller, allt handlar om musik nu för Dumle.

Lyssna på Gangster tårar av Adel på Soundcloud där han dissade DP. Från 0:35 - 0:55 typ. Shottaz är den killen som mördade Maslah och startade DPs mördarstreak. Därför började DPs fiender kalla sig för just Shottaz typ 1 år efter att han blev mördad i Mynta café (2 år efter Ganster tårar släpptes).

DP hittade honom o förnedrade honom för 5 år sen typ o tvinga han ta bort den från YT. Ingen i DP gillar Adel med andra ord.

Det här är insider info och kom inte från mig hehe, litar på dig, du verkar en av de vettiga i den här tråden. Håll det för dig själv vem som skicka detta meddelande och dela låten om folk inte tror dig.”

Bra mycket mer trovärdigt än trådens medium och den där som påstår att Dumle & Adel utförde mordet + hade extrakläder med sig.

Även om det är en person med agenda så är det intressant oavsett. Tack för att du och den som pm:ade delade med er!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in