2021-11-03, 17:40
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Du har fel, folk kallar varandra för "Einstein" och "Samhallare" (Samhall är en arbetsplats förresten) hela tiden. Där lyser varningarna med sin frånvaro, vilket innebär att 1.06 ej är konsekvent. Antagligen så är reglen konsekvent eller inte. Den här godtyckligheten kring hur den här regeln tolkas är rent hyckleri.
Nej, Samhall är ingen arbetsplats.

Du har redan konstaterat att du inte förstår skillnaden mellan skämt och välkänt uttryck.

Skämt = ej tillåtet. Välkänt uttryck = tillåtet. Är detta verkligen fortfarande svårt att förstå?

Citat:
Du är helt ute och cyklar, jag hade blivit bannlyst om jag ens hade varit i närheten av att avslöja en användares identitet. Det är snarare du som får läsa på reglerna.
Det står så här:
"Den som bryter mot någon av reglerna riskerar varning, avstängning eller permanent bannlysning."
Det står ingenstans att avstängning är obligatoriskt för 1.06. Du kanske själv ska läsa reglerna?
Senast redigerad av sugmag-se 2021-11-03 kl. 17:44.
2021-11-03, 17:50
Medlem
najass avatar
Citat:
Du är helt ute och cyklar, jag hade blivit bannlyst om jag ens hade varit i närheten av att avslöja en användares identitet. Det är snarare du som får läsa på reglerna.

Du kan vara trygg i förvissningen om att jag har ett gott stycke bättre koll på reglerna än du har. Du får så klart gärna anse att du har rätt och alla andra har fel. Det förändrar dock inte faktum eller för den delen de konsekvenser du fått dig tilldelade. Den spännande frågan nu är ju om du har inlärningsförmåga eller om du kommer att åka på fler varningar för samma sak. Den som lever får se.

Då du inte verkar visa tillstymmelse till förståelse lämnar jag detta. Du får gärna med en dåres envishet upprepa ditt mantra, kanske finns det rent av någon som ids läsa och till och med svara, men eftersom du har fått besked om vad som gäller från admins + moderatorer så är frågan död som en sill.
2021-11-03, 17:58
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Du har fel, folk kallar varandra för "Einstein" och "Samhallare" (Samhall är en arbetsplats förresten) hela tiden. Där lyser varningarna med sin frånvaro, vilket innebär att 1.06 ej är konsekvent. Antagligen så är reglen konsekvent eller inte. Den här godtyckligheten kring hur den här regeln tolkas är rent hyckleri.

MUST kan anses vara en arbetsplats och skriver man att någon jobbar på en viss arbetsplats så går det emot regel 1.06. Sen spelar det ingen roll om adressen är känd eller inte, läsare av inlägget kan ju känna någon som arbetar på den arbetsplatsen. Är det ironi eller någon annan form av skämt så kan själva straffet hoppa ner ett steg på skalan, men helt undan kommer man då inte heller.

Sen att du inte kan/vill förstå regel 1.06 och dess tillämpning är en smula beklagligt, men det är ditt problem eftersom 1.06 faktiskt är en enkel regel att förstå för alla normalt funtade.

admin5
2021-11-03, 18:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Här är en fråga som varken du eller någon i den här tråden kan svara på:

Vad är adressen till MUST källarlokal?

Det ironiska i den frågan är ju att hade adressen varit välkänd så hade du inte kommit undan med bara en varning utan fått en avstängning direkt.

Nu blev det varning och då är adressen egal.
2021-11-03, 19:31
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Bevisa vad? Att du skämtade om att någon jobbar på must? Det beviset finns i din egen trådstart.

Citera den delen.
2021-11-03, 19:32
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Nej, Samhall är ingen arbetsplats.

Är du helt säker på det?
Senast redigerad av Mongoprofeten 2021-11-03 kl. 19:34.
2021-11-03, 19:35
Medlem
Citat:

Jag vet förvisso inte om du verkligen är helt seriös med den här diskussionen och det envisa framhärdandet och klagomålet.

Det kanske är något slags experiment för att pröva hur mycket tålamod som administratörer och moderatorer besitter.

För det känns som att du fått ganska många förklaringar, förmodligen fler förklaringar och svar angående ditt klagomål och ärende
än vad flertalet andra användare får angående sina eventuella klagomål och varningar.

Fast om du är helt seriös och inte framhärdar enbart för att obstruera eller som del av någon slags konstinstallation av något slag,
då vet jag som sagt inte riktigt hur ärendet ska drivas vidare då det saknas någon högre instans på Flashback.

Du får kanske leta reda på var Flashback har sin serverhall och sätta dig där utanför med
banderoller och plakat och protestera och skolstrejka för din sak och hoppas att en folkrörelse bildas.
Senast redigerad av 12-12 2021-11-03 kl. 20:07.
2021-11-03, 19:35
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det ironiska i den frågan är ju att hade adressen varit välkänd så hade du inte kommit undan med bara en varning utan fått en avstängning direkt.

Nu blev det varning och då är adressen egal.

Och folk kan faktiskt heta Einstein på riktigt samt arbeta hos Samhall. Fast dessa kommentarer får vara kvar, hycklerin kring 1.06 är slående.
2021-11-03, 19:39
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Du kan vara trygg i förvissningen om att jag har ett gott stycke bättre koll på reglerna än du har. Du får så klart gärna anse att du har rätt och alla andra har fel. Det förändrar dock inte faktum eller för den delen de konsekvenser du fått dig tilldelade. Den spännande frågan nu är ju om du har inlärningsförmåga eller om du kommer att åka på fler varningar för samma sak. Den som lever får se.

Då du inte verkar visa tillstymmelse till förståelse lämnar jag detta. Du får gärna med en dåres envishet upprepa ditt mantra, kanske finns det rent av någon som ids läsa och till och med svara, men eftersom du har fått besked om vad som gäller från admins + moderatorer så är frågan död som en sill.

Citat:
Ursprungligen postat av admin5
MUST kan anses vara en arbetsplats och skriver man att någon jobbar på en viss arbetsplats så går det emot regel 1.06. Sen spelar det ingen roll om adressen är känd eller inte, läsare av inlägget kan ju känna någon som arbetar på den arbetsplatsen. Är det ironi eller någon annan form av skämt så kan själva straffet hoppa ner ett steg på skalan, men helt undan kommer man då inte heller.

Sen att du inte kan/vill förstå regel 1.06 och dess tillämpning är en smula beklagligt, men det är ditt problem eftersom 1.06 faktiskt är en enkel regel att förstå för alla normalt funtade.

admin5

Då hänvisar jag er båda till inlägg #308:

https://www.flashback.org/sp77802147

Jag har sagt mitt, poletten kommer att trilla ner en dag. Och ni kommer att behöva ändra 1.06.
Elle så kommer ni ha en hel del övertidsarbete att göra med alla dessa kommentarer som får vara kvar.
2021-11-03, 19:39
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Citera den delen.
"Börjar det bli svettigt i källaren hos MUST?"
Citat:
Och folk kan faktiskt heta Einstein på riktigt samt arbeta hos Samhall. Fast dessa kommentarer får vara kvar, hycklerin kring 1.06 är slående.
Förstår du att kalla nån för "Einstein" är ett välkänt uttryck som betyder "geni" på ett sarkastiskt vis? Förstår du att kalla nån för Samhallare är ett välkänt uttryck som i princip betyder "idiot"? Behöver detta förklaras för dig eller förstår du detta?
2021-11-03, 19:41
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
"Börjar det bli svettigt i källaren hos MUST?"

Förstår du att kalla nån för "Einstein" är ett välkänt uttryck som betyder "geni" på ett sarkastiskt vis? Förstår du att kalla nån för Samhallare är ett välkänt uttryck som i princip betyder "idiot"? Behöver detta förklaras för dig eller förstår du detta?

Visst intala dig det, om det känns lättare.
2021-11-03, 19:44
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Visst intala dig det, om det känns lättare.
Menar du att du inte förstår att de två sakerna är välkända uttryck i det svenska språket och att de båda uttrycken betyder det jag precis förklarade?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in