2021-11-02, 15:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engenberg
Hur har dom råd med youtube annonser? eller kanske inte kostar så mycket. Är detta en officiel SD kannal eller? konceptet påminner mig mycket om fox news

Jag vet inte vad du menar med YT-annonser men de får ju betalt av YT för att det är reklam där, ju fler visningar och följare ju bättre betalt. Som med andra Youtubers. Men alla anställda kostar ju mycket pengar så som Ankdammen skriver så är det deras partikassa och marknadsförings/valkampanjsbudget som betalar huvuddelen.

Kanalen drivs av Samtiden som ägs av SD. Samtiden är en webb-tidning som även har podden Samtidigt. https://samtiden.nu/ https://poddtoppen.se/podcast/1483409691/samtidigt
Citera
2021-11-03, 00:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag vet inte vad du menar med YT-annonser men de får ju betalt av YT för att det är reklam där, ju fler visningar och följare ju bättre betalt. Som med andra Youtubers. Men alla anställda kostar ju mycket pengar så som Ankdammen skriver så är det deras partikassa och marknadsförings/valkampanjsbudget som betalar huvuddelen.

Kanalen drivs av Samtiden som ägs av SD. Samtiden är en webb-tidning som även har podden Samtidigt. https://samtiden.nu/ https://poddtoppen.se/podcast/1483409691/samtidigt

Det är inte sådär jättemånga views , många ligger på under 5000. Den dagen de har över 100 000 tittare lär det bli intressant, men det kanske kommer.
Citera
2021-11-03, 00:37
Bannlyst
Det här lär ju bli morgondagens snackis... https://twitter.com/KarlssonMax/status/1455658324221992963
Citera
2021-11-03, 00:52
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Det är inte sådär jättemånga views , många ligger på under 5000. Den dagen de har över 100 000 tittare lär det bli intressant, men det kanske kommer.

De har många videos, de ligger på cirka 150000 views per dag totalt på alla sina videos. Jag jämförde igår med idag och på ett dygn hade de 210000 views. Många Youtubers lägger upp en video i veckan och får kanske över 100000 views men Riks har nog en miljon views i veckan på alla sina videos. De har nästan 30 miljoner views på 1 år nu (29 761 164 visningar). En arg blatte som har väldigt många subscribers och har hållit på i många år ligger inte så mycket över det i totala views (34 500 000). Om ett par månader har Riks gått om honom i totalt antal views och han är en gigant bland svenska politiskt oppositionella på YT. Henrik Jönsson har 14,5 miljoner views. Socialdemokraterna har 6,5 miljoner views! På 14 år!
Citera
2021-11-03, 01:05
Medlem
MrsEjPKs avatar
Riks har blivit en stor favorit hos mig . Verklighetens Sverige får vi där.
Bra programledare oxå !
Citera
2021-11-03, 01:38
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nille1990
Det här lär ju bli morgondagens snackis... https://twitter.com/KarlssonMax/status/1455658324221992963

Vem är han?

Ja kan bli intressant och generera fler tittar till Riks (Jag menar om någon känd person eller gammelmedia tar upp det, twittervänstern är det ingen som följer).
Citera
2021-11-03, 09:13
Medlem
ariberts avatar
Citat:

Riks hade över 150k wiews när Alexander Bard medverkade, ibland har Riks haft mellan 40-50k beroende på vem som medverkar. Gäller för Riks att få med rätt personer, gärna de från vänsterkanten.
Citera
2021-11-03, 09:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Riks hade över 150k wiews när Alexander Bard medverkade, ibland har Riks haft mellan 40-50k beroende på vem som medverkar. Gäller för Riks att få med rätt personer, gärna de från vänsterkanten.

Ja för syftet med Riks är väl att rikta sig till andra icke-sd:are som skall överväga att rösta på dem.

Tycker generellt att SD representerar arbetarklassen medan S representerar äldre kvinnor i 50-60 års åldern som alltid har röstat på dem i över 20-30 år och inte förstått att det är nya tider.
Citera
2021-11-03, 09:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vem är han?

Ja kan bli intressant och generera fler tittar till Riks (Jag menar om någon känd person eller gammelmedia tar upp det, twittervänstern är det ingen som följer).

Richard Sörman heter han den andra heter Jessica Stegrud som är SD:are och bor i Malmö. Hon retar ju gallfeber hos många andra kvinnor tror jag då hon har en bra utbildning, bra lön och ser mycket bättre ut, långt ifrån en typisk feminist med pannlugg och nosring.
Citera
2021-11-03, 10:11
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Jarnvall är officer med kaptens grad i reserven.

Han började tidigt. Som jag minns det var han hemvärnsman redan under gymnasietiden. Jag umgicks med hans yngre bror och var en del i deras föräldrahem, och de gånger man såg Christopher bar han oftast grönkläder.

Lite OT men han har skrivit en trevlig bok om att resa i Tyskland "bortom allfartsvägarna".
Citera
2021-11-03, 11:21
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Richard Sörman heter han den andra heter Jessica Stegrud som är SD:are och bor i Malmö. Hon retar ju gallfeber hos många andra kvinnor tror jag då hon har en bra utbildning, bra lön och ser mycket bättre ut, långt ifrån en typisk feminist med pannlugg och nosring.

Jag tänkte på den Max som twittrade.
Citera
2021-11-03, 12:15
Bannlyst
Citat:

Vad du ljuger . Feminister har inget som helst emot Jessica Stegrud . Och sluta använd andra kvinnors utseeende som en orsak till att kvinnor ogillar dem, det är ju logiskt befängt och bara efterblivna gubbjävlar som tror det . Ni är så jävla korkade att det är fan sjukt ... ingenting för fan klarar ni av. Kan inte ens skapa en seriös nyhetskanal på Youtube

Det är så värdelösa ni är och ska vara glada att det finns vettiga kvinnor inom partiet som kan höja SD:s anseende som ni korkade gubbjävlar ständigt drar ner med era idiotuttalanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in