2021-11-02, 20:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Börjar det inte svänga? Varför, varför uppmanas "fullvaccinerade" att inte testa sig vid sjukdom?

Är det inte extremt viktigt i att få statistik på hur många som blir sjuka är Fullvxade?

Detta är inte seriös forskning kring vaccinet/viruset. Det är mörkläggning!

Jag tycker också att alla ska testa sig vid symtom. Vaccinerad som ovaccinerad. Vad man däremot för statistik på är vaccinerade/ovaccinerade som behöver sjukhusvård för covid19. Är ju ingen tvekan om att vaccinen gör stor nytta.
Citera
2021-11-02, 20:24
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Nja, du som inte klara av procenträkning på lågstadienivå ska nog inte beskylla någon för att inte kunna statistik... . Och halva Afghanistan var väl lite att ta i? Om jag inte missminner sökte knappt 50000 afghaner azyl i Sverige mellan 2015-2020. Totalt bor väl 40 miljoner i Afghanistan.

Du missminner dig rätt ordentligt. Bara år 2015 hittade över 160 tusen asylsökare hit.

Ett annat mått är att Sveriges folkmängd bara ökade med 25 tusen personer under år 2020. Snittet för de sju föregående åren ligger på cirka 50 tusen invånare. Faktum är att man får gå tillbaks 15 år i tiden för att hitta en lika skral befolkningsökning som år 2020.
Citera
2021-11-02, 20:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Folkhälsomyndighetens beteende skapar bekymmer för sjukvårdens planering.

Ja det får väl anses som ren tur om vården inte brakar ihop igen. Vaccin + tidigare infekterade kanske gör susen, vi får se? Vore skönt om det är över, aptrött på hela skiten.
Citera
2021-11-02, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du missminner dig rätt ordentligt. Bara år 2015 hittade över 160 tusen asylsökare hit.

Ett annat mått är att Sveriges folkmängd bara ökade med 25 tusen personer under år 2020. Snittet för de sju föregående åren ligger på cirka 50 tusen invånare. Faktum är att man får gå tillbaks 15 år i tiden för att hitta en lika skral befolkningsökning som år 2020.
160000 asylsökande från Afghanistan 2015? Har du källa på det? Låter väldigt mycket, men jag kanske missminner. Hursomhelst långt ifrån hälften av Afghanistans befolkning.

Ps. Jag hoppas polletten trillade ner för dig, map att sluta beskylla andra för att inte förstå covidstatistik...
Citera
2021-11-02, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Spridningen tycks öka lavinartat nu i Europa och i viss mån i Sverige, kan vi räkna med fler restriktioner till jul eller i vinter?

Fullsatta arenor och krogmiljön fullsmockad. Behöver ju inte vara Einstein för att räkna ut att smittspridningen kommer att stiga som en raket mot stjärnorna.
Den har ju gjort det i alla länder som vaccinerat lika mycket som Sverige och avskaffat alla restriktioner.
Sen är ju frågan vilka restriktioner som får göra comeback. Vaccinpass har ju aldrig prövats så det kan inte komma tillbaka men rekommendationen att jobba hemifrån som hjälper portföljnissar att hålla sig friska är ett hett tips.
Citera
2021-11-02, 21:41
Medlem
Citat:
Vi vet redan vad som händer med "kontrollgruppen". Ni översvämmar sjukhusen och bårhusen.

Ta inte i så du spricker nu. Översvämmar? Det har vårdats tio gånger fler pga alkohol sedan pandemin började så bättre att stå över spriten om du vill undvika översvämningar. Bårhusen? Du menar några tusen 82-åringar? Samtidigt som 150 000 andra 82-åringar har dött av andra orsaker, förmodligen med andra virus i kroppen som ingen bryr sig ett skit om? Jaja ska du inte börja yra om apokalyps också?

Som du kanske märker så är det nästan ingen utanför riskgrupperna som hamnar på IVA eller dör. Om dessa vaccineras eller inte kommer inte göra skillnad på varesig sjukhus eller bårhus. Smittan sprids ändå så det enda som spelar roll är om riskgrupperna är skyddade.
Citera
2021-11-02, 21:49
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Ta inte i så du spricker nu. Översvämmar? Det har vårdats tio gånger fler pga alkohol sedan pandemin började så bättre att stå över spriten om du vill undvika översvämningar. Bårhusen? Du menar några tusen 82-åringar? Samtidigt som 150 000 andra 82-åringar har dött av andra orsaker, förmodligen med andra virus i kroppen som ingen bryr sig ett skit om? Jaja ska du inte börja yra om apokalyps också?

Som du kanske märker så är det nästan ingen utanför riskgrupperna som hamnar på IVA eller dör. Om dessa vaccineras eller inte kommer inte göra skillnad på varesig sjukhus eller bårhus. Smittan sprids ändå så det enda som spelar roll är om riskgrupperna är skyddade.

Nu påstår några forskare att D3 nivåer typ 50 behövs hos de som vaccinerats, för att vaccinet ska funka som tänkt, kan det vara så jävla enkelt...? --alltså samma problem som hos de ovaxxade som blir riktigt dåliga och har taskiga d3 nivåer, separat tråd i det ämnet här:
(FB) Ny undersökning vill kombinera vaccination med D-vitamin för att förhindra smitta
Citera
2021-11-02, 21:51
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
160000 asylsökande från Afghanistan 2015? Har du källa på det? Låter väldigt mycket, men jag kanske missminner. Hursomhelst långt ifrån hälften av Afghanistans befolkning.

Ps. Jag hoppas polletten trillade ner för dig, map att sluta beskylla andra för att inte förstå covidstatistik...
Det var exakt 41564 från Afghanistan. Jag låter statistikläraren svara på hur stor andel det är av befolkningen i Afghanistan:
https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning/befolkningens-sammansattning/befolkningsstatistik/pong/statistiknyhet/asylsokande-grund-for-bosattning-utlandsk-bakgrund-medborgarskapsbyten-adoptioner-hushallsstatistik- och-medellivslangder-2015/
Citera
2021-11-02, 22:03
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Jag tycker också att alla ska testa sig vid symtom. Vaccinerad som ovaccinerad. Vad man däremot för statistik på är vaccinerade/ovaccinerade som behöver sjukhusvård för covid19. Är ju ingen tvekan om att vaccinen gör stor nytta.

Varför skall samhället lägga resurser på att testa fullvaccinerade med lindriga symtom ?
Citera
2021-11-02, 22:16
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det har inte funkat något vidare tidigare att jämföra länder, så även nu är det svårt veta vad uppgångar respektive nedgångar beror på. Pandemier tenderar gå i vågor ändå. Folk började vaccineras under/efter tredje vågen av pandemin. Jämför med spanskan för 100 år sen som dog ut efter 3e vågen, helt utan vaccin. Så vad vet man egentligen vad något beror på? Tror du lider av konfirmationsbias, men för det finns inget vaccin.
Synd för dig att du har fel.
Flera bevis för att vaccinet fungerar men du får självklart fortsätta leva i din mardröm.

Sov nu gott.
Citera
2021-11-02, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Det var exakt 41564 från Afghanistan. Jag låter statistikläraren svara på hur stor andel det är av befolkningen i Afghanistan:
https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning/befolkningens-sammansattning/befolkningsstatistik/pong/statistiknyhet/asylsokande-grund-for-bosattning-utlandsk-bakgrund-medborgarskapsbyten-adoptioner-hushallsstatistik- och-medellivslangder-2015/
Haha, tack! då var jag ändå inte så fel ute... Ja vår Edvard Blom feta statistikprofessor (aka IMBILDEN) sitter antagligen, as we speak, och knåpar på en tung SAS-/matlabberäkning för att visa att en promille är lika med 50%...
Citera
2021-11-02, 23:01
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Synd för dig att du har fel.
Flera bevis för att vaccinet fungerar men du får självklart fortsätta leva i din mardröm.

Sov nu gott.
Jag lever inte i någon mardröm, så du behöver inte tycka synd om mig. Du missade min poäng, att när man ser uppgång eller nedgång så är det inte klart vad det beror på. Nedgången efter spanskan berodde inte på massvaccinering, t ex. Hur kan du med sådan självklarhet tycka dig veta varför smittan går ner på vissa ställen? Nya Zeeland uppfattades av vissa som en förebild, men trots att alltfler vaccineras så ökar deras smitta, trots årstiden. Hur förklarar du det utifrån din enögda vaccinationshypotes? Eller kniper du ihop ögonen för alla evidens som talar mot din omhuldade tes? Behöver du göra så för att sova gott? Stackars dig i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in