Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Jo, men, tack vare, att Delta-varianten av SARS-COV2 slår till så snabbt och hårt, med en massa viruspartiklar, så att den "naturliga" immuniteten inte hinner kicka igång i tid för att förhindra en ev. svår Covid-19, så är det bättre, för att förebygga lidande och död, att så många som möjligt är vaccinerade emot Covid-19, även de med T-cells och B-cells immunitet.
Sedan är det, förstås, inget nöje eller självändamål att vaccinera sig en massa gånger. Men för att rädda liv så lär det vara nödvändigt att vaccinera så många som möjligt, regelbundet, tills SARS-COV2 pandemin dör ut, vilket kommer att ske när tillräckligt många fått en hybridimmunitet. Men jag hoppas på att den tredje dosen kommer att ha effekt, inte bara emot svår sjukdom, längre en 6 månader!
Vilka studier stödjer du ditt påstående(fetade) på, eller argumenterar du med hjälp av en hypotes?
Du gör alltså som "experterna",
hoppas att ytterligare en dos är vad som kommer att göra vaccinet verksamt mot svår sjukdom, död och spridning.
Jag vill understryka att jag har fått två doser utan
känd negativ biverkan. Dock ställer jag mig frågande till vaccinets faktiska effektivitet och nytta.
Vi borde se en kraftigt minskad smittspridning nu när såpass många är vaccinerade eller har burit smittan tänker jag.