2021-11-02, 18:22
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Precis den funkar bra.
Bara se på länder som varit sena med vaccinationer och nu kommit upp i rätt så bra antal nu.
Exempelvis Brasilien.
Jämfört med t.ex. Ukraina där vaccinationen är bedrövligt låg.
Men de som är emot vågar inte kika på nedanstående länkar.

Måste finnas något unikt med de som är emot vaccinen och deras syn. (ögonen alltså)
Eller så är det totalt blockering när det är något som inte stämmer med deras fantasier.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/brazil/

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/ukraine/
Det har inte funkat något vidare tidigare att jämföra länder, så även nu är det svårt veta vad uppgångar respektive nedgångar beror på. Pandemier tenderar gå i vågor ändå. Folk började vaccineras under/efter tredje vågen av pandemin. Jämför med spanskan för 100 år sen som dog ut efter 3e vågen, helt utan vaccin. Så vad vet man egentligen vad något beror på? Tror du lider av konfirmationsbias, men för det finns inget vaccin.
Citera
2021-11-02, 18:49
Medlem
okok1s avatar
Någon som är förvånad?

Citat:
Pfizer Trial Whistleblower

Falsified data, unblinded patients, inadequately trained vaccinators, poor follow up on adverse events. Staff overwhelmed by the volume of problems.

A Regional director emailed a complaint to the FDA and was fired the same day.
https://twitter.com/FrankGrimes_Jr/status/1455569779817865219?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1455569779817865219%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=

Samma företag har betalat ut 46 miljarder i skadestånd för alla brott man har begått.
Citera
2021-11-02, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det gör de visst de. Jämför dödligheten mellan 2019 och 2020. Det är stor skillnad och det beror på Covid19. Sedan måste du titta på demografin. Är ju ingen hemlighet att halva Afghanistan hittade hit år 2015, vilket föryngrade befolkningen rejält. Det märks att du inte kan något om statistik.
Nja, du som inte klara av procenträkning på lågstadienivå ska nog inte beskylla någon för att inte kunna statistik... . Och halva Afghanistan var väl lite att ta i? Om jag inte missminner sökte knappt 50000 afghaner azyl i Sverige mellan 2015-2020. Totalt bor väl 40 miljoner i Afghanistan.
Citera
2021-11-02, 19:07
Medlem
Abelssuns avatar
Spridningen tycks öka lavinartat nu i Europa och i viss mån i Sverige, kan vi räkna med fler restriktioner till jul eller i vinter?
Citera
2021-11-02, 19:44
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Spridningen tycks öka lavinartat nu i Europa och i viss mån i Sverige, kan vi räkna med fler restriktioner till jul eller i vinter?
*rekommendationer, såvida du inte talar näringsidkare (de enda som går att klämma åt)

Den stora frågan är om vanligt folk kommer bry sig överhuvudtaget
Citera
2021-11-02, 19:47
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
*rekommendationer, såvida du inte talar näringsidkare (de enda som går att klämma åt)

Den stora frågan är om vanligt folk kommer bry sig överhuvudtaget

Sverige och regeringen vågar nog inte gå emot näringslivet igen - hjulen måste snurra och arbetslösheten är redan rekordhög!
Citera
2021-11-02, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det finns många orsaker till att smittan ökar i Västra Götalands Regionen.

1. Vaccinet är inte lika bra att förhindra smitta ifrån Delta-varianten som det är mot Alfa-varianten och den ursprungliga varianten.

2. Västra Götaland klarade sig lindrigt undan under den första smittvågen våren 2020. Därför kan färre där ha hybridimmunitet.

3. Västra Götaland ligger efter vad gäller andelen vaccinerade av befolkningen.

4. Redan i somras, när jag var i Göteborg, så märkte jag att det slarvades med att hålla avstånd vid spårvägshållplatser, i spårvagnar och på affärsgator. Så nu har, säkert, Göteborgarna släppt, precis alla, hämningar.

1. Fast då borde smittan öka i övriga Sverige också.
Sen verkar medicinen inte hjälpa så bra mot Delta+ heller om man tittar på Danmark och Uk.

2. Ja.. fast dom fick igen det under våg 2 och 3 med råge.

3. Ja kanske har viss betydelse.

4. Det har slarvats med det du nämner i flera regioner kan jag intyga.
Citera
2021-11-02, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Börjar det inte svänga? Varför, varför uppmanas "fullvaccinerade" att inte testa sig vid sjukdom?

Är det inte extremt viktigt i att få statistik på hur många som blir sjuka är Fullvxade?

Detta är inte seriös forskning kring vaccinet/viruset. Det är mörkläggning!

Har du rätt i.

Tror man vill att vaccinets dalande effekt inte ska visas.

Smittspridningen kommer minska med detta och vaccinets fantastiska effekt kan framhållas.
Citera
2021-11-02, 19:58
Medlem
Det här är exakt vad man kan vänta sig från ett skurkföretag som Pfizer. De har alltid hållit på så här, fiffel, mutor och fusk är standard hos Pfizer.

Covid-19: Researcher blows the whistle on data integrity issues in Pfizer’s vaccine trial

https://www.bmj.com/content/375/bmj.n2635

Historia:

https://www.dmlawfirm.com/crimes-of-covid-vaccine-maker-pfizer-well-documented/

Att man använder sig av kriminella läkemedelsbolag för massvaccinering, som friskrivs från ansvar trots att man vet att de inte går att lita på, är sanslöst korrupt. De lär ha betalat otaliga mutor i alla länder de säljer vaccin till, för det är så de jobbar. Det var bara en tidsfråga innan det skulle läcka oegentligheter.
Citera
2021-11-02, 20:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jo, men, tack vare, att Delta-varianten av SARS-COV2 slår till så snabbt och hårt, med en massa viruspartiklar, så att den "naturliga" immuniteten inte hinner kicka igång i tid för att förhindra en ev. svår Covid-19, så är det bättre, för att förebygga lidande och död, att så många som möjligt är vaccinerade emot Covid-19, även de med T-cells och B-cells immunitet.

Sedan är det, förstås, inget nöje eller självändamål att vaccinera sig en massa gånger. Men för att rädda liv så lär det vara nödvändigt att vaccinera så många som möjligt, regelbundet, tills SARS-COV2 pandemin dör ut, vilket kommer att ske när tillräckligt många fått en hybridimmunitet. Men jag hoppas på att den tredje dosen kommer att ha effekt, inte bara emot svår sjukdom, längre en 6 månader!

Vilka studier stödjer du ditt påstående(fetade) på, eller argumenterar du med hjälp av en hypotes?

Du gör alltså som "experterna", hoppas att ytterligare en dos är vad som kommer att göra vaccinet verksamt mot svår sjukdom, död och spridning.

Jag vill understryka att jag har fått två doser utan känd negativ biverkan. Dock ställer jag mig frågande till vaccinets faktiska effektivitet och nytta.

Vi borde se en kraftigt minskad smittspridning nu när såpass många är vaccinerade eller har burit smittan tänker jag.
Citera
2021-11-02, 20:15
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gilipolla
0.94% av Sveriges befolkning dog 2020. Medelvärdet mellan år 2000-2010 var på 1,109% Alltså högre än 2020. Så hela det årtiondet vart dödligare än 2020. Ändå var det ingen som bajsade på sig över det

Läste du ens vad jag skrev till dig? Det var 7000 personer fler som dog år 2020 jämfört med ett normalår. Kraftig överdödlighet. Det skriver såväl SCB som Socialstyrelsen. Varför jämför du en tidsperiod som ligger två decennium bort och som inte är relevant alls för dagens demografi?
Citera
2021-11-02, 20:17
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Helvete vad du lusar ner detta forum med din "Copy Paste" inlägg

Vi som inte har vaccinerat oss är BigPharmas värsta farhåga då vi utgör kontrollgruppen.. ska bli spännande att se vad som händer med alla er "tillfälligt fullvaccinerade".

Skramlande med tomma kastruller

Vi vet redan vad som händer med "kontrollgruppen". Ni översvämmar sjukhusen och bårhusen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in