2021-11-02, 07:41
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Ernst och Elsa är ju jättelika, speciellt över ögonen. Hon är betydligt mer lik Ernst än vad hon är lik Helene. Men Helene skulle alltså varit otrogen, dolt för familjen, och de som vet om det är Ernst och du…?
Ernst skrev nog ”familjens geni” för att Sigge uppenbarligen målar, precis som sin pappa. Elsa målar inte. Ernst jämför Sigge med sig själv, och menar då att sonen är mer begåvad än han själv är; han jämför inte sonen med Elsa.
Exakt så. Elsa är otroligt lik Ernst.
Citera
2021-11-02, 07:41
Medlem
Hon och Roffe Ruff är kusiner
Citera
2021-11-02, 07:53
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marg0t
F.ö! Är inte MB ett tantmärke? Jag har alltid tänkt på det som typ... Amelia eller Damernas Värld-grejer. Kan ha fel såklart.
Framförallt de monogrammiga väskorna skulle jag säga har en hög tantvarning. Kollade lite på deras hemsida nu och de verkar ha ändrat kläderna en hel del, nu är det mer (trendiga) oformliga bylsiga plagg i beige och svart och mindre dressat och broderat. Dvs helt i linje med gängets nya gemensamma stil.

MB gör dock inte traditionella festliga klänningar för bröllop och liknande, så isåfall Elsa behöva få en specialbeställd sponsklänning utanför ordinarie kollektioner. Bahnsen känns nog mer som ett givet val faktiskt.
Citera
2021-11-02, 08:20
Medlem
Ska vi betta lite?

- Elsa gör följetong av bröllopsplaneringen på bloggen
- Billgren Wood kör bröllopsspecial i podden. Tema bröllopsklänningar, mat, vigselringar, dukning och dekorationer, hotell och resor för smekmånad etc etc
- Det blir en ”intim” bröllopsfest på Ett Hem (som givetvis dokumenteras från varje vinkel).
- Mira Wickman tar drömska bilder och gör rörliga giffar.
- Hela ELLE entouraget bjuds in med respektive till detta och ingen i sociala medier kommer missa detta event.
- The Book Affair publicerar en bröllopsbok med Elsa hösten 2022
- Kanske blir det en säsong 2 på Äkta Billgren av detta också, där detta blir bra dramaturgi.

Pappa ger sedan Elsa och Pontus en tavla i bröllopsgåva.
Signerad.
Uttagsbeskattad.

Ridå!
Senast redigerad av AdlerSaddler 2021-11-02 kl. 08:26.
Citera
2021-11-02, 08:25
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdlerSaddler
Ska vi betta lite?

- Elsa gör följetong av bröllopsplaneringen på bloggen
- Billgren Wood kör bröllopsspecial i podden. Tema bröllopsklänningar, mat, vigselringar, dukning och dekorationer etc etc
- Det blir en ”intim” bröllopsfest på Ett Hem som dokumenteras från varje vinkel
- Mira Wickman tar drömska bilder och gör rörliga giffar
- Hela ELLE entouraget bjuds in med respektive och ingen kommer missa detta event.
- The Book Affair publicerar en bröllopsbok med Elsa hösten 2022
- Kanske blir det en säsong 2 av Äkta Billgren också där detta blir bra dramaturgi.

Pappa ger Elsa en tavla i bröllopsgåva.
Signerad.
Uttagsbeskattad.

Ridå!

Haha! Sätter inte emot!
Jag tycker det är så tydligt att Elsa är en ”orolig själ”, dvs inte rastlös på ett sunt, kreativt sätt utan osäker och liksom aldrig nöjd. Något måste alltid ändras. Undrar hur det är att leva med någon som är på det sättet?
Citera
2021-11-02, 12:17
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Ernst och Elsa är ju jättelika, speciellt över ögonen. Hon är betydligt mer lik Ernst än vad hon är lik Helene. Men Helene skulle alltså varit otrogen, dolt för familjen, och de som vet om det är Ernst och du…?
Ernst skrev nog ”familjens geni” för att Sigge uppenbarligen målar, precis som sin pappa. Elsa målar inte. Ernst jämför Sigge med sig själv, och menar då att sonen är mer begåvad än han själv är; han jämför inte sonen med Elsa.

Ja vill be om ursäkt för det självsäkra uttalandet (FB) Skvaller om Elsa Billgren aka Lilla Fröken Proppmätt Naturligtvis vet jag inte till 100%.
Citera
2021-11-02, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Haha! Sätter inte emot!
Jag tycker det är så tydligt att Elsa är en ”orolig själ”, dvs inte rastlös på ett sunt, kreativt sätt utan osäker och liksom aldrig nöjd. Något måste alltid ändras. Undrar hur det är att leva med någon som är på det sättet?

Se bara på Elsas hem och kläder. Samtliga möbler, kläder och inredningsdetaljer som hon beskriver som ”personliga” och ”noggrant utvalda” ”att leva länge med” är exakt likadana som hennes sk.insta vänner. Alla hennes ”peppen” ”härligt” ”helgen” ”Gotland” stressas bara igenom, med familjen i matchande kläder. Dom är i 40-års åldern men verkar leka vuxen familj. Hoppas Elisa är klok nog att försöka vidareutbilda sig så hon får bättre självkänsla inom något område.
Citera
2021-11-02, 19:36
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elmo78
Se bara på Elsas hem och kläder. Samtliga möbler, kläder och inredningsdetaljer som hon beskriver som ”personliga” och ”noggrant utvalda” ”att leva länge med” är exakt likadana som hennes sk.insta vänner. Alla hennes ”peppen” ”härligt” ”helgen” ”Gotland” stressas bara igenom, med familjen i matchande kläder. Dom är i 40-års åldern men verkar leka vuxen familj. Hoppas Elisa är klok nog att försöka vidareutbilda sig så hon får bättre självkänsla inom något område.
Ja. Självklart behöver man inte vidareutbilda sig men i Elsas fall tycker jag det är tydligt att hon saknar en del, både kunskapsmässigt och även socialt, dvs på den nivå man får genom intellektuella samspel via studier och den självklarhet som studier på högre nivå kan innebära för självkänslan.
Citera
2021-11-02, 20:10
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Ja. Självklart behöver man inte vidareutbilda sig men i Elsas fall tycker jag det är tydligt att hon saknar en del, både kunskapsmässigt och även socialt, dvs på den nivå man får genom intellektuella samspel via studier och den självklarhet som studier på högre nivå kan innebära för självkänslan.

Jag håller med. Jag tänker att en utbildning eller ett 'riktigt' jobb som man har kompetens för ger en något slags trygghet i sig själv som Elsa inte har. Har man ett yrke som går ut på likes och samarbeten, utan en kärna i yrkeskunskap eller tydlighet i vad jobbet går ut på, blir man nog rätt otrygg i sig själv och vad man tycker och gillar. Allt hamnar på en rätt banal nivå.
Citera
2021-11-02, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineUnit
Jag håller med. Jag tänker att en utbildning eller ett 'riktigt' jobb som man har kompetens för ger en något slags trygghet i sig själv som Elsa inte har. Har man ett yrke som går ut på likes och samarbeten, utan en kärna i yrkeskunskap eller tydlighet i vad jobbet går ut på, blir man nog rätt otrygg i sig själv och vad man tycker och gillar. Allt hamnar på en rätt banal nivå.

Håller om att det nog skulle göra hennes självkänsla gott att plugga! Men antagningsfilmen hon publicerade höll ju lägre nivå än många liknande grejer man som 15-åring ägnade sig åt på estetlektionerna. Så antingen tror jag att hon borde byta bana, eller så kan kanske hennes namn hjälpa henne att få praktik någonstans?

Men att arbeta som influenser verkar verkligen inte passa henne som du säger. Som sagt, hon klarar ju inte ens av att modda kommentarerna själv.
Citera
2021-11-02, 21:30
Medlem
Elsa återkommer ofta till att hon är uppvuxen i ett hem med kända föräldrar och att hon är van vid offentligheten sedan barnsben. Jag tror ändå att det är något helt annat att tjäna sitt levebröd på att vara så gränslöst självutlämnande. Att själva vardagen blivit ens produkt. Kritiken och ifrågasättandet av aktualitet och rimlighet riktas inte till ett konstverk som man kan distansera sig ifrån och diskutera, utan till ens egen person. Därför blir det nog väldigt jobbigt att modda sitt eget kommentarsfält.
Citera
2021-11-02, 21:36
Medlem
Mikibus avatar
Förskräckligt hemska tavlor den där Billgren skapat. Ser ut som att han gått igenom någon form av psykos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in