2021-11-02, 11:58
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
"Polisen varnar sjukhus för Expressens våldtäktsgangster ’Dumlee’: ”Farlig och ute efter skjuten patient”

Varför skulle då inte Polisen gripa honom?

Dumlee har suttit hela dagen och uppdaterat sin Instagram frekvent, så det är inte direkt så att han sitter och trycker i en pundarlägenhet och gömmer sig för Polisen.
Polisen griper väl inte någon pga att de tror att han kan vara farlig eller tror att han letar efter någon!
Skärp er!
Citera
2021-11-02, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzahir
Hoppas dom hittar bevis tex vapen

Alldeles för uppenbar plats att dumpa vapen på. Lär gå utan resultat
Citera
2021-11-02, 12:04
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du kan inte ha läst vare sig artikeln eller det publicerade meddelandet så särdeles väl

Meddelandet har gått ut från sjukhusledningen till personalen, inte från polisen till personalen. Alltså ska polisen ha kontaktat sjukhusledningen, vilken i sin tur skickat ut ett meddelande (med bild på Dumle, vilken de ganska självklart fått av polisen) till personalen.
Ett ganska självklart förfarande, eller vad tycker du? Det vore desto märkligare om polismyndigheten skulle ha skickat ut ett meddelande till personalen på sjukhuset.

Således har Samnytt inte heller publicerat någon "myndighetspost" som du också påstod.

Jag håller ändå tand för tunga vad gäller sanningshalten i artikeln då jag tidigare har noterat att Samnytt varit snabba att publicera och inte riktigt kontrollerat sina källor. Grejen kan därför vara planterad hos Samnytt, men det återstår att se.
Dina argument är dock ogiltiga.

Om det stämmer gissar jag att A&D lurat 16 åringen att han deltar i ett pr jippo. Fejka en skjutning innan deras stora genombrott som artister. Sen har 16 åringen upptäckt att han är delaktig i årets mord blivit nervös och tystats (killgissat).
Citera
2021-11-02, 12:08
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
Folk som tror att Einar kunde Bara tagit ut 3 millar från företaget e människor som kommer aldrig komma närheten av de pengarna 3 millar i kontanter skulle kosta honom 10millar från företaget sen undrar ni vart e de 7 millarna?
Staten käkar som fan men alla som har företag o vet hur han ska göra pengarna det bästa du kan göra e investera i Sverige inte lönt o ta ut de Bara så där men folk som bor i en etta med 5 bröder eller dricker varje kväll tills den kollapsar kommer aldrig fatta sånt!
Jag funderar över om ZE och Kr*ST*an tänkt/ har hjälpt NG att få loss miljonerna via brödernas bolag. Bolaget gick bra, och nu är de i konkurs... Varför skulle ze och hans bror (som är ren) vilja hänga med sådana som Leis, Adel och Dumle?
Citera
2021-11-02, 12:11
Medlem
En intressant iakttagelse från min sida är att om det är med Facetime och förlåt skulle stämma så påminner det mycket om det man får höra i Vårbyrättegången när Haval förhörs.

Haval berättar om något rån Einar ska ha utsatts för och Haval letar upp grabben som ska ha råntat Einar och börjar filma honom där han säger åt killen att säga förlåt till Nils.

Verkar vara Havals modus operandi…
Citera
2021-11-02, 12:13
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Om det stämmer gissar jag att A&D lurat 16 åringen att han deltar i ett pr jippo. Fejka en skjutning innan deras stora genombrott som artister. Sen har 16 åringen upptäckt att han är delaktig i årets mord blivit nervös och tystats (killgissat).
Uppgiften att en tonårspojke skulle ha erkänt mordet/ inblandning är i vilket fall falsk, eftersom den är dementerad av Åklagarmyndigheten.
Däremot tog säkert inte tidningen (tror det var Expressen, kan ha varit Aftonbladet) uppgiften ur tomma luften. En tonårspojke hade tagits in på förhör åtminstone, enligt polisen. Jag gissar på att en poliskälla uppgett till tidningen att en tonårspojke gjort vissa erkännanden, vilket inte med automatik betyder erkännanden i mordet men kanske kan misstolkas så
Citera
2021-11-02, 12:14
Medlem
TwoThousands avatar
Det är korrekt uppfattat att Dumle startade en livestream sändning med ledaren för DP framför Einar och Abel i cykelförrådet.

Där gavs erbjudandet att få beskydd gentemot en större handpenning men att Einar skulle avböjt det.
Citera
2021-11-02, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du kan inte ha läst vare sig artikeln eller det publicerade meddelandet så särdeles väl

Meddelandet har gått ut från sjukhusledningen till personalen, inte från polisen till personalen. Alltså ska polisen ha kontaktat sjukhusledningen, vilken i sin tur skickat ut ett meddelande (med bild på Dumle, vilken de ganska självklart fått av polisen) till personalen.
Ett ganska självklart förfarande, eller vad tycker du? Det vore desto märkligare om polismyndigheten skulle ha skickat ut ett meddelande till personalen på sjukhuset.

Således har Samnytt inte heller publicerat någon "myndighetspost" som du också påstod.

Jag håller ändå tand för tunga vad gäller sanningshalten i artikeln då jag tidigare har noterat att Samnytt varit snabba att publicera och inte riktigt kontrollerat sina källor. Grejen kan därför vara planterad hos Samnytt, men det återstår att se.
Dina argument är dock ogiltiga.

Må så vara.
Luktar fortfarande ruttet kring det hela. Det är min poäng. Min åsikt kvarstår

Sorry för OT
Senast redigerad av PappasKebab 2021-11-02 kl. 12:17.
Citera
2021-11-02, 12:17
Medlem
Zzzzorrros avatar
Skulle ni tycka om om någon kom till eran bransch och yrkesgrupp och tjänade pengar när ni visste han var en bluff och skojare? 100% nej.

Jag tror dom flesta av er skulle bli avundsjuka om ni fick ert levebröd påverkad av en antagonist som hade profesionella kvalifikationer. Och ännu värre om ni visste det var en lurendrejare. Så snälla hoppa ner från era höga och falska hästar.

Ni kan tycka va ni vill om gängen och brottsligheten men dom oskrivna reglerna gäller sedan dag 1 för musiker som kommer till branschen. Antingen man berättar om sina vänners liv o historier eller så man gör grejer och tar risker.

Det finns inget mitt i mellan. Ingen mellanmjölk eller melodifestivalen för dom kriminella.

Einar kunde ha valt inte rappa om det livet och om att vara kriminell så hade han sluppit exakt alla sådana problemen OAVSETT hur mycket pengar han tjänade. Han kunde bli som den där tjockisen adis don dmnina för hiphopen.

Man behöver inte vara gangster rappare för lyckas i musiken och slippa alla risker. Men Einar ville äta kakan och ha den kvar. Det är lite roligt läsa era kommentarer faktiskt. Kliver man in i gangster rappen så följer deras regler.

Dom där 20% (helt skäligt) kom att kosta han dyrt. Kanske var det mammans avundsjuka blandat med Einars girighet som spökade till det. För det avslöja inte bara han utan satte igång en händelse av kedjor som slutade som det gjorde.

Tråkigt att just han dog men jag hoppas att flera sådana studio banditer som Adaam och barre och sådana skakas om och mjölkas av riktiga kriminella. Så att dom bestämmer sig hålla käften, rappa om andra snälla saker eller börja göra harakat i gamet.
Citera
2021-11-02, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buschebba
Alldeles för uppenbar plats att dumpa vapen på. Lär gå utan resultat

Jag tror att de dyker efter Dumlee/Adels vapen.
De togs vid vattnet och vittnen har sett någon/några dumpa något.
Skyttarna har ju logiskt tagit en annan flyktväg än D o A.
Med andra ord så tror jag att de var beväpnade och valde aktivt att inte skydda E
Citera
2021-11-02, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Jag tror att de dyker efter Dumlee/Adels vapen.
De togs vid vattnet och vittnen har sett någon/några dumpa något.
Skyttarna har ju logiskt tagit en annan flyktväg än D o A.
Med andra ord så tror jag att de var beväpnade och valde aktivt att inte skydda E

Kan ju stämma.
Citera
2021-11-02, 12:19
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Enligt han så är det E och Z.E som är drivande bakom N&C-attacken ivf. Skriver han i den tråden också.

Vågar däremot inte lite så mycket på allt som sägs men onekligen intressant!

"Husby folk brukar inte hänga så ofta i Tensta, speciellt inte medlemmar från husbys hyenor då de har "beef" med z.e"

Hittade detta när jag grävde lite bakåt från olika postare i början av tråden...

Dvs HH och Z.E (Tensta) gillade inte varandra sedan tidigare skulle detta kunna vara en anledning till bråket på Nosh and Chow...

Scenario

Einár, Z.E, Adel, Lies K, Victor Leksell, Kr*ST*an, Dumle? (är det klarlagt om dumle var med eller ej) plus ev några hang arounds fester på Nosh and Chow några HH slår sig nere. Allt är lugnt i början, ett sällskap som festar tillsammans som det talas om sedan kommer kanske den gamla beefen upp med Z.E först då kanske ord tjafs mellan mellan Z.E och HH.

Einár full och kanske även hög mfl lägger sig i och stöttar Z.E och säger/gör saker han inte borde gjort tex hotar någon HH eller något liknande sedan när det går över till fist fight hjälper även Leis till och blir tillslut huggen av en HH...

Typ...

Efterspelet av detta leder till dödshot på Einár och ev även Z.E har ju ryktats att även han blivit hotad efter detta.

HH kontaktar DP och vill se Einár död för detta och de bestämmer sig för att samtidigt göra sig en hacka och ta hem alla potter som finns lagda (Vårby Skarpnäck Dalen) DP ger ok till mäster goaren själv Dumle.

Dumle börjar preppa Einár för fullt sätter upp fejkt skjutningen med Y (Akalla) messar Nisse - de är efter mig också osv Nisse ringer upp Dumle
Dumle - vi måste ses...

Resten är historia...
Senast redigerad av mastarn 2021-11-02 kl. 12:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in