Citat:
Ursprungligen postat av
TigerKid2
Det man kunde ta fasta på utifrån Gyttjebrottarns inlägg är i så fall att Ze kanske har en större roll än vad han fått i tråden. Detta har ju blivit officiella Dumle tråden.
Visst hoppas man på folk med first hand info och visst blir det mycket spekulartioner. Fast vad är ditt eget bidrag?
Jag kanske svävar ut ibland men försöker åtminstone signalera vad som är spekulation och frågor man funderar över och vad som bygger på någon källa. Att sitta och låtsas ha inside är ju väldigt barnsligt.
Dock, småkidsen har en väldigt effektiv djungeltelegraf eftersom de är mer sociala. Problemet är att den sprider sanna och falska nyheter om vartannat.
Grejen är också att de som har koll kan också ha en agenda som inte alltid är att promota sanningen.
Mitt bidrag? Jag har väl varit tydlig med, och min poäng är, att jag går hit för att hitta info om saker jag själv inte lever eller är insatt i och att Flashback, under många år, har varit en ypperlig källa men att detta ryktes-dagis förstör dess goda rykte som bra nyhetskanal.
Såvida inte kidnappningen, Nosh and Chow, Daras död, alla disstexter (Eller ja,
tolkade disstexter), Dumles våldtäkt och avundsjuka mot Einars framgång, med
mycket mer, hör ihop till 100 % så måste ju ett flertal här inne som är helt säkra på sin lösning ha helt fel. Enkelt!
För att inte tala om alla teorier om exakt vad som hände vid och runt mordet där en del spekualtioner strider helt mot den fakta som finns.
Jag tror, med betoning på
tror, att de som har insyn, vet och kanske är inblandade knappast sitter här och sprider teorier utan de håller sig nog på avstånd så att de själva inte råkar illa ut.
Utan att gissa på exakt förlopp eller förövare så skulle det inte förvåna mig, om man nu analyserar hur dessa människor fungerar och agerar, att det ändå i slutändan handlar om pengar på något sätt. Men det är, och låt mig vara tydlig, en ren gissning, spekulation och fundering.
Ha en bra dag!
// M