2021-11-02, 08:58
Medlem
Marmoths avatar
Tips: Kolla första sidan i denna tråd, inlägg 1-12, och fundera på vem, t ex, GyttjebrottarN är som väldigt tidigt sade Einar.

Det är sådana källor jag önskar hade fortsatt istället för alla nya med otaliga påhitt, funderingar, spekulationer och rena lögner vilka alltid leder till trådsanningar om de upprepas tillräckligt många gångar.
Citera
2021-11-02, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kladdkaka777
Men snälla tror du själv på honom på riktigt? Att han skulle gola ner vilka det var om han nu var säker och visste? Hur tror du det hade resulterat för honom? Tror knappast han är intresserad av att bli klippt själv

Men snälla själv. Nej, tror inte på honom men undrar vilka han i så fall kommer skylla på. Om han inte pekar ut någon alls så är han bevisligen goaren, så någon motståndare måste han väl hitta på.
Citera
2021-11-02, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Tips: Kolla första sidan i denna tråd, inlägg 1-12, och fundera på vem, t ex, GyttjebrottarN är som väldigt tidigt sade Einar.

Det är sådana källor jag önskar hade fortsatt istället för alla nya med otaliga påhitt, funderingar, spekulationer och rena lögner vilka alltid leder till trådsanningar om de upprepas tillräckligt många gångar.

Enligt han så är det E och Z.E som är drivande bakom N&C-attacken ivf. Skriver han i den tråden också.

Vågar däremot inte lite så mycket på allt som sägs men onekligen intressant!
Citera
2021-11-02, 09:04
Medlem
Eviies avatar
Citat:

Läste första sidorna igår och funderingarna kring det satte igång hos mig med. Men antagligen kan de inte fortsätta med risk för att outa sig själva. Sen är Flashback ett diskussionsforum så spekulationer, funderingar och teorier hör till. Lögner är något annat såklart.
Citera
2021-11-02, 09:16
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eviie
Läste första sidorna igår och funderingarna kring det satte igång hos mig med. Men antagligen kan de inte fortsätta med risk för att outa sig själva. Sen är Flashback ett diskussionsforum så spekulationer, funderingar och teorier hör till. Lögner är något annat såklart.
Ja såklart, och en del betonar ju att att de inte vet utan spekulerar medan det stora flertalet pratar som om de har insyn och koll och så kommer någon ny in, läser detta, spinner vidare på det som om det vore sanning vilket ger den havererade tråd vi nu befinner oss i.

Källkritik, fakta och sunt förnuft borde kunna råda vilda idéer till trots.
Citera
2021-11-02, 09:34
Medlem
Citat:
Ja såklart, och en del betonar ju att att de inte vet utan spekulerar medan det stora flertalet pratar som om de har insyn och koll och så kommer någon ny in, läser detta, spinner vidare på det som om det vore sanning vilket ger den havererade tråd vi nu befinner oss i.

Källkritik, fakta och sunt förnuft borde kunna råda vilda idéer till trots.

Det man kunde ta fasta på utifrån Gyttjebrottarns inlägg är i så fall att Ze kanske har en större roll än vad han fått i tråden. Detta har ju blivit officiella Dumle tråden.
Visst hoppas man på folk med first hand info och visst blir det mycket spekulartioner. Fast vad är ditt eget bidrag?
Jag kanske svävar ut ibland men försöker åtminstone signalera vad som är spekulation och frågor man funderar över och vad som bygger på någon källa. Att låtsas ha inside är barnsligt.
Dock, småkidsen har en effektiv djungeltelegraf eftersom de är mer sociala. Problemet är att den sprider sanna och falska nyheter om vartannat.
Grejen är också att de som har koll kan också ha en agenda som inte alltid är att promota sanningen.
EDIT: Man skulle kunna säga att "vet du inget säkert - håll tyst". Samtidigt, om tråden hålls vid liv är det större chans att de som vet kommer in. Om inte annat kan de bli triggade av alla dumheter så de inte kan hålla sig från att "rätta" felaktigheter. Utan aktivitet dör tråden undan och man får vackert vänta tills polisen gjort sitt, om de lyckas. Det får vi kanske ändå göra men det är svårt att släppa ämnet.
Sorry för OT/Metadiskussion.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-11-02 kl. 09:45.
Citera
2021-11-02, 09:50
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Det man kunde ta fasta på utifrån Gyttjebrottarns inlägg är i så fall att Ze kanske har en större roll än vad han fått i tråden. Detta har ju blivit officiella Dumle tråden.
Visst hoppas man på folk med first hand info och visst blir det mycket spekulartioner. Fast vad är ditt eget bidrag?
Jag kanske svävar ut ibland men försöker åtminstone signalera vad som är spekulation och frågor man funderar över och vad som bygger på någon källa. Att sitta och låtsas ha inside är ju väldigt barnsligt.
Dock, småkidsen har en väldigt effektiv djungeltelegraf eftersom de är mer sociala. Problemet är att den sprider sanna och falska nyheter om vartannat.
Grejen är också att de som har koll kan också ha en agenda som inte alltid är att promota sanningen.
Mitt bidrag? Jag har väl varit tydlig med, och min poäng är, att jag går hit för att hitta info om saker jag själv inte lever eller är insatt i och att Flashback, under många år, har varit en ypperlig källa men att detta ryktes-dagis förstör dess goda rykte som bra nyhetskanal.

Såvida inte kidnappningen, Nosh and Chow, Daras död, alla disstexter (Eller ja, tolkade disstexter), Dumles våldtäkt och avundsjuka mot Einars framgång, med mycket mer, hör ihop till 100 % så måste ju ett flertal här inne som är helt säkra på sin lösning ha helt fel. Enkelt!

För att inte tala om alla teorier om exakt vad som hände vid och runt mordet där en del spekualtioner strider helt mot den fakta som finns.

Jag tror, med betoning på tror, att de som har insyn, vet och kanske är inblandade knappast sitter här och sprider teorier utan de håller sig nog på avstånd så att de själva inte råkar illa ut.

Utan att gissa på exakt förlopp eller förövare så skulle det inte förvåna mig, om man nu analyserar hur dessa människor fungerar och agerar, att det ändå i slutändan handlar om pengar på något sätt. Men det är, och låt mig vara tydlig, en ren gissning, spekulation och fundering.

Ha en bra dag!

// M
Citera
2021-11-02, 09:58
Medlem
Delade en kanin på mitten la den på en klocka.
Citera
2021-11-02, 10:10
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Delade en kanin på mitten la den på en klocka.
Ja det framkommer i FUP, Einar handlar en klocka och guldhalsband för runt 500000kr.
Väckte säkert avund.
Citera
2021-11-02, 10:32
Medlem
Bara för polisen o kolla upp detta instagramkonto (!)
De verkar ju ha endel information.

Citat:
Ursprungligen postat av Goist1966
Haha vette fan folk i min krets använder det som 'joint'.

Instagramkontot ghetto.nyheter lade upp detta och Instagram tidstämplar det som 2021-10-21T20:07:18.000Z

Nästa inlägg på storyn är detta tidstämplat som 2021-10-22T06:07:56.000Z. Inlägget innan är tidstämplat som 2021-10-16T22:10:36.000Z så det är inte som att personen spammar förutsägelser och sidan har haft rätt med uppgifter innan ett bra antal gånger. Detta är också ett intressant inlägg.
Citera
2021-11-02, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mell85
Bara för polisen o kolla upp detta instagramkonto (!)
De verkar ju ha endel information.

Högintressant!
Citera
2021-11-02, 10:51
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Polis genomför dykningar vid Hammarby Sjöstad nu, kopplat till denna händelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in