Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Skulle alltså inte konsekvenserna i vårt klimathanterande höra hemma i denna tråd? Det jag försöker säga är att de överdrivna prognoserna hämmar utveckling mot en verklig klimatsmart framtid p.g.a. allvarliga felsatsningar vars konsekvenser börjar bli allt tydligare. Rent av kontraproduktiva för det eldas fossilbränsle som aldrig förr.
Var har jag skrivit att konsekvenserna inte hör hemma i denna tråd?
Lägg inte ord i min mun, som jag aldrig yttrat är du snäll. Det jag påtalade för dig var att din argumentation kring människor rädsla för konsekvenser inte hör hemma i en tråd om klimatvetenskap. Inte som ett klimatvetenskapligt argument åtminstone. Psykologidelen är kanske en lämpligare forumdel för sådana spörsmål.
Citat:
Och jag lägger till att det får allvarliga konsekvenser för vår ungdom som indirekt kommer att hämma utvecklingen. Varför satsa på STEM-utbildningar och framtiden när allt går åt helvete?
Sedan kan ni fanatiker sitta där och diskutera kolcykeln bäst ni vill.
I denna tråd är kolcykeln närmare topic.
Du försöker använda människors rädsla och hur klimatförändringarnas påverkan på människors beslut, som ett argument mot AGW och/eller dess konsekvenser, framstår det som. Den kopplingen, argumenten som är inriktade på människans reaktioner och hur detta hur detta är kopplat till en global uppvärmning och orsaker samt konsekvenser av denna, är högst oklar. Den kopplingen bör du förtydliga om du vill framföra det som klimatvetenskapligt argument.
"Människor avstår utbildning pga rädsla för klimatförändringar" är inget argument mot klimatförändringarna eller dess orsaker eller konsekvenser. Även om det skulle vara sant, som det står inom citationstecken.
Lika lite som att "människan tävlar i höjdhopp" är ett argument mot gravitation.
Eller människans rädsla för höga höjder.