2021-11-02, 02:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellesein
Alltså jag säger bara att hade jag träffat en kille så många gånger som armina har träffat sebastian, så hade jag redan varit gift och haft barn typ. Känns som att hon är sjukt ”stängd” för relationer? Efter sjuttielva dejter får han fortfarande bara en kram?? Jag fattar inte

Armina är väldigt avvaktande och det är givetvis inget fel med det men en tungrullare är ju svårt att låta bli att dela ut om man verkligen gillar någon.

Men hon är kanske blyg och vill inte vältra sig i Sebastians famn innan allt är klappat och klart?
Citera
2021-11-02, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellesein
Då får hon nog lära sig att sminka sig, hon såg helt seriöst ut som en dragqueen i vissa avsnitt pga sminket. säkert jättevacker utan men det fick man ju knappt se.
Linda har ingen amorlinje på överläppen som bryter läppen lite.
Ser ut som läpparna är allergi svullna.
Fullt.
Citera
2021-11-02, 08:50
Medlem
Det är sjukt intressant hur olika man ser på tjejerna som är kvar. Jag och sambon skrattade igår till TAA (det som släpps idag antar jag) över hur Shilera uttryckte sig och körde över Elin/Armina. Jag skulle aldrig vilja ha henne i ens närhet för hon verkar helt klart vidrig - samtidigt tyckte jag att det var väldigt uppfriskande med någon som satte Elin och Armina på plats vilket är något jag verkligen saknat. Det ska ju sägas att jag är hyfsat orädd för konflikter och aldrig hade tagit skitsnacket som Elin/Armina utsatt de andra för, så det spelar nog in.

Min analys är i likhet med vad några tidigare sagt:

Elin - Checkar rätt många boxar på psykopatskalan, främst på grund av total brist på empati. Använder flera gånger också hennes tårar som vapen i försvar för att få diskussionerna om henne i TAA att "tappa momentum", medvetet eller omedvetet.

Shilera - Shilera checkar rätt många av samma boxar som Elin, ironiskt nog. Förutom att Shilera sällan använder tårarna som vapen.

Armina - Sjukt skum person. Säger att hon är "superglad över Sebastian" men visar inga känslor. Fattar inte henne alls. Det känns bisarrt att man kan tänka sig att vara kvar i Bachelor utan att vilja träffa "kärleken" (oaktat hur man definierar det), utan bara vara därför att vinna men det ligger säkert något i det. Tydliga kontrollbehov med. Finns många som är pedanter i hemmet, men det här med "sista pussen" förra veckan var den stora varningsklockan. Tydliga varningstecken på en trasig människa också utifrån dagens TAA och hur hon tydligen betedde sig efter rosceremonin. Helt galet. Det mest bisarra är att hon väl är en av få som faktiskt har en karriär att bygga på via Afry. Snacka om att kasta den i sjön - åtminstone ser jag det så om jag varit hennes chef.

Elvira - Har egentligen inte så mkt mot henne mer än hennes leende hela tiden. Magkänslan säger mig att hon är den enda av Elin, Shilera, Armina och henne själv som är riktigt duktig på att spela det sociala spelet och upprätthålla en godhetsfasad, samtidigt som hon egentligen möjligen kvalar in på psykopat/sociopat-skalan.
Citera
2021-11-02, 09:08
Medlem
Jag är så äcklad och förbannad på Shilera. Hon är så falsk, pratar om skådespeleri från Elin men tycker snacket speglar henne själv. Vidrig person usch. Tror Sebastian tabbade sig ordentligt. Kräks
Citera
2021-11-02, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HEB123biba
Nämnde detta tidigare men då var det ingen en som snappade.Nu upprepas allt det jag skrev men i längre ordalag. Strunt idet, Shilera är iaf rent hemsk. Jag håller med, narcisistisk, bortskämd och ljuger. Allmänt otrevlig. Man har ju desdutoom fått se en hel del inslag i programmet Idol, där man ser hur de turkiska systrarna Interagerar och ibland talar väldigt illa om svenska kvinnor, deltagare m fl.. Man får ju hoppas att Sebastian verkligen gör rätt värderingar nu.
Gällande Armina tycker jag nog hon verkligen verkar vara den som är mest realist iaf.Hon åmar ju sog inte och håller på och fjäskar. Hon har som S's mamma sade mer fötterna på jorden. Personligen tycker jag.

Håller så med dig! Obehagligt beteende, oerhört kontrollerande. Upplever att andra tjejer hakar på henne i huset för att de känner sig hotade
Citera
2021-11-02, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnapphaneLucifer
Det är sjukt intressant hur olika man ser på tjejerna som är kvar. Jag och sambon skrattade igår till TAA (det som släpps idag antar jag) över hur Shilera uttryckte sig och körde över Elin/Armina. Jag skulle aldrig vilja ha henne i ens närhet för hon verkar helt klart vidrig - samtidigt tyckte jag att det var väldigt uppfriskande med någon som satte Elin och Armina på plats vilket är något jag verkligen saknat. Det ska ju sägas att jag är hyfsat orädd för konflikter och aldrig hade tagit skitsnacket som Elin/Armina utsatt de andra för, så det spelar nog in.

Min analys är i likhet med vad några tidigare sagt:

Elin - Checkar rätt många boxar på psykopatskalan, främst på grund av total brist på empati. Använder flera gånger också hennes tårar som vapen i försvar för att få diskussionerna om henne i TAA att "tappa momentum", medvetet eller omedvetet.

Shilera - Shilera checkar rätt många av samma boxar som Elin, ironiskt nog. Förutom att Shilera sällan använder tårarna som vapen.

Armina - Sjukt skum person. Säger att hon är "superglad över Sebastian" men visar inga känslor. Fattar inte henne alls. Det känns bisarrt att man kan tänka sig att vara kvar i Bachelor utan att vilja träffa "kärleken" (oaktat hur man definierar det), utan bara vara därför att vinna men det ligger säkert något i det. Tydliga kontrollbehov med. Finns många som är pedanter i hemmet, men det här med "sista pussen" förra veckan var den stora varningsklockan. Tydliga varningstecken på en trasig människa också utifrån dagens TAA och hur hon tydligen betedde sig efter rosceremonin. Helt galet. Det mest bisarra är att hon väl är en av få som faktiskt har en karriär att bygga på via Afry. Snacka om att kasta den i sjön - åtminstone ser jag det så om jag varit hennes chef.

Elvira - Har egentligen inte så mkt mot henne mer än hennes leende hela tiden. Magkänslan säger mig att hon är den enda av Elin, Shilera, Armina och henne själv som är riktigt duktig på att spela det sociala spelet och upprätthålla en godhetsfasad, samtidigt som hon egentligen möjligen kvalar in på psykopat/sociopat-skalan.

Hmm psykopat/sociopat är väl lite att ta i. Men det finns många psykologer som instämmer att de flesta som går på reality serier/eller (wannabe) kändisar har narcissistisk personlighetsstörning. Dessa tjejer du nämner visar ett spektrum av narcissism väldigt tydligt. För mig är dock Elvira den läskigast, flinet och hennes svar på tal på TAA utan en endaste blick av oro eller nervositet. Hon dessutom slut-shame Matilda vilket inte är ok. Hon gråter om att hon var utstött i skolan, och blir en mobbare själv. Kan verkligen inte tänka mig att Simon hade stannat kvar med henne om han väljer henne.
Citera
2021-11-02, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reto.m
Jag är så äcklad och förbannad på Shilera. Hon är så falsk, pratar om skådespeleri från Elin men tycker snacket speglar henne själv. Vidrig person usch. Tror Sebastian tabbade sig ordentligt. Kräks

Hon är en lizard. Ser du inte hur tungan kommer ut vart 5e sekund?
Citera
2021-11-02, 10:44
Medlem
Håller med om att Elvira är den obehagligaste personen. Tyckte från början Elin var värre än henne, men att de båda var mobbare redan från presentationsmomentet då de stod och hånskrattade åt de andra tjejerna.

Elvira skulle kunna vara söt bortsett från sitt tandkött som hon visar hela tiden i någon tillgjord form av leende, men det som gör att hon går helt bort för mig är hennes behov av att hela tiden hävda vilken genomgod tjej hon är, samtidigt som hon försöker att framställa andra tjejer i sämre dager. Hon är besatt av att hela tiden bekräfta Simons åsikter ”du gillar ju inte när man trycker ner andra för att känna sig bättre själv, och det gör självklart inte jag heller”, samtidigt som det är precis vad hon gör. Hade det inte varit för att Simon uttalat sig på vissa vis hade garanterat Elvira varit snabbast på att ta den svarta rosen. Ingen tjej jag hade velat ha i min närhet.
Citera
2021-11-02, 10:44
Medlem
Charmaines avatar
Shilera var min "favorit" i början (om nu en tant "får" ha favoriter 😉,), men usch vad hon har sjunkit sedan dess.

Elin verkar extremt omogen och ytlig (men tycks segerviss). Garvade gott när hon klagade över att samtalen var "för djupa"! Förstår inte vad Sebastian ser hos henne, men han verkar ju inte vidare djup han heller.

Armina - vad gör hon ens där? Tror som en del andra att hon bars vill vinna. Lite väl falskt att hon plötsligt fått så djupa känslor för Sebastian...
Citera
2021-11-02, 11:18
Avslutad
Det är hårt när man blir hemskickad från programmet, känslan av att `inte duga`. Och det inför tv-tittare. Men har man gett sig in i leken
Citera
2021-11-02, 12:18
Medlem
Vi kan dra slutsatser men bör ändå minnas att killarnas val ändå bygger på vilka de anser mest utseendemässigt attraktiva. I Sebbes fall är det Armina/Ida och i Simons Elvira. Armina är nog Sebbes topp-kandidat, fastän hennes gensvar är begränsat optimistiskt.

Elin bekände på dejten m Sebbe att hon har väldigt dålig självkänsla. Kan vara galet självkritisk och det kan förstöra en hel dag för henne. Sen flirtar hon runt. med folk i produktionen. Hon har varit utsatt för otrohet flerfaldiga ggr av ett ex och ler hela tiden och grimaserar också vid fel tillfällen. Annars gråter hon. Skulle tippa på att hon är trasig, en självdestruktiv person som mår väldigt dåligt inuti.

Lite så känner jag även med många andra i programmet. De mår mindre bra inuti, söker därför yttre bekräftelse och vill konkurrera och vinna för sin egen självbilds skull och därigenom förstärka egot. Därför håller heller inte relationen i längden även om de får sista rosen. De blir bara briickor i ett spel- utbytbara och ersatta med tiden. De går vidare i sökande efter något bättre att hänga i julgranen.

Tjejerna de ljuger, förtalar, hugger varandra i ryggen för attt främja sin egen position. De glömmer att det är onödigt, då killarna ändå följer sin smak oavsett.
Citera
2021-11-02, 12:28
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Ok nu när man sett Sebastian och alla hans jäkla dejter, och så här "långt in" i 'relationerna' med tjejerna, alltså för helvete, kan du inte prata om annat än bara meta-saker? Alltså annat än bara hur ni känner och framtiden ihop och hur mycket kemi ni har, var ORGANISK för FAN. Som Simon, skratta och skämta om VARDARLIGA SAKER. Ska ni bara sitta hela ert jävla förhållande och hålla en fasad om hur mycket kärlek ni har? Man märker att tjejerna börjar trötta oerhört mycket på det. Som Elin sade att hon vill prata om vardagliga saker.
Sluta med ditt fejka jävla djupt och att vara i metaperspektiv helat iden och var istället INNE i relationen istället på ett naturligt sätt och prata om vanliga saker. Varför kan du inte bara typ säga "oj kolla en spindel på marken den är cool" asså JLKSNLKASNDLSAL

PS: Ni som avslöjar saker om det som kommer ske senare, som titta Instagram och sådant, använd SPOILERKNAPPEN snälla någon

Fatta vilket sjukt tråkigt liv man skulle få med Sebastian. Han verkar inte ha något att prata om. Sitta och endast prata om hur djup relationen är.

Och nu bekräftade Elin att han inte kan prata om nåt (jag tänkte innan att de kanske pratar om mer saker då inte kameran är på, men näe, inte det heller).

Backstreet Boys och noll samtalsämnen.
Förstår att Elin flirtade med kamerateamet. Skulle jag också göra.

(Även om jag inte gillar Elin, och tycker det är en befrielse att slippa se henne mer i rutan, så förstår jag henne verkligen på den fronten.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in