Citat:
Ursprungligen postat av
BareReceptor
Hmm psykopat/sociopat är väl lite att ta i. Men det finns många psykologer som instämmer att de flesta som går på reality serier/eller (wannabe) kändisar har narcissistisk personlighetsstörning. Dessa tjejer du nämner visar ett spektrum av narcissism väldigt tydligt. För mig är dock Elvira den läskigast, flinet och hennes svar på tal på TAA utan en endaste blick av oro eller nervositet. Hon dessutom slut-shame Matilda vilket inte är ok. Hon gråter om att hon var utstött i skolan, och blir en mobbare själv. Kan verkligen inte tänka mig att Simon hade stannat kvar med henne om han väljer henne.
Japp, fine, möjligen tog jag i lite med psykopat/sociopat-epitetet. Men vi kan definitivt checka av narcissist-rutan även om det i regel är ett grundbeteende för att kategoriseras som psyko/socio.
Anyway, håller helt med om Elvira. Intressant vad många som är överens om att hon antagligen är värst, samtidigt som hon hållit sig utanför många konflikter i TAA och grundprogrammet hittills (eller minns jag fel?). Ska bli sjukt intressant att se vad som kommer fram i TAA ju längre vi kommer från en konfliktsynpunkt. Antagligen måste Armina åka med innan det blir fullt fokus på Elvira kontra de andra tjejerna. Tyckte i första TAA denna veckan, eller om det var veckans andra avsnitt, att det var uppenbart att det var Elin/Elvira och möjligen Armina mot resten.