Citat:
Ursprungligen postat av
iammichelemorrone
Det känns som att Shilera någon gång i sitt liv fått höra någon säga "jag är inte elak, bara ärlig" och tagit till sig det och applicerat det på hela hennes personlighet.
Hon skröt i några avsnitt tidigare om att hon vann stipendium för att ha varit en bra vän, men det ser man fan inte nu. Hon verkar verkligen som en sådan som trycker ner andra tjejer för att höja sig själv. Det står liksom "osäker" på hennes panna.
Självklart är det så. Tror hon aldrig uppfattar sig själv som elak, tror snarare hon tror att hon gör alla en tjänst när hon säger hur hon känner och tänker hela tiden. Grejen med hennes beteende dock är att jag verkligen inte uppskattar det motsatta. Dvs tjejer som håller inne sina känslor och så blir det pannkaka på det sättet istället. Exempel på detta är Rebecka som är den typen av brud, och där såg man ju att det blev problem med Simon när hon inte sa som hon kände.
Men Shiliera tar det till en ny nivå när hon inte skäms över att säga rakt ut att hon bara umgås med någon för att "det inte finns några andra kvar". Vem säger ens så? Det krävs en speciell typ av människa för att säga såna saker och att ständigt snacka skit om andra. Jag tror att hon är sjukt svår att leva med och hoppas verkligen inte att Sebastian har valt henne. Gjorde han det så är det förmodligen slut nu.
Hon lever också i någon konstig vanföreställning att hon har "ensamrätt" på Sebastian och ger ett så sjukt osympatiskt intryck i alla lägen. Osäker är också rätt ord.