2021-11-02, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerFlaggan
I FUPen mer eller mindre erkänner K att det våld från båda håll i relationen med L. Han blev ingen bra person tillsammans med henne henne. Sen erkänner man inte rakt ut i ett vittnesförhör att man gjort något brottsligt. Vet du verkligen vad som hände i deras hem?

Vad utsatte hon sina barn för någon fara?

Du kanske skulle vara ett bra vittne för att få L dömd till livstid. Har du funderat på att ta kontakt med polisen och berätta vad du vet om henne?

Jag tror det finns tillräckligt i det som de redan har, men det vi inte ser.

Jag har också läst FUP och K vittnesmål.
2021-11-02, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Av vem? Vem slog henne blå? När såg du henne blå?
Det här är inte en alternativ rättegång, och jag tänker inte gå in på något mer i detalj, när det gäller L. Jag har sett henne med rejäla blåtiror, det räcker.
2021-11-02, 09:03
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
Det här är inte en alternativ rättegång, och jag tänker inte gå in på något mer i detalj, när det gäller L. Jag har sett henne med rejäla blåtiror, det räcker.
Är man på fyllan 24/7 så trillar man lätt, stöter till saker mm.
Enkel fakta.
2021-11-02, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
Näe, det är det visserligen inte, men du får väl ändå hålla med om att det är önskvärt att alla hjälper till med att få fram fakta i ärendet, så att vi gemensamt kan uppnå målet att Lydia Barth får en livstidsdom i hovrätten.

Det är du väl med på?
Rätt skall vara rätt, eller hur?
2021-11-02, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Vilken sanning?
Att Emil var en jäkla skit och spöade Lydia?
Att hon blivit illa behandlad och spöad av fler män? Dom flesta hon har haft en relation med.
Att hon var en gudomlig mamma och verkligen satte sina barn i första rummet?
Att hon skötte sina studier?
Att hon var tvungen och flytta in hos Emil och han tvångshämtade hennes saker?
Att han tvingade henne att sluta med sin medicin ?
Att hon inte har det minsta ansvar till sin egen situation?
Herregud... Du är verkligen totalt bortkollrad

Ja det spelar tydligen ingen som helst roll vad man än skulle komma med för olika bevis. Inget är gott nog för vissa här inne. Så snacka om bortkollrad.
2021-11-02, 09:26
Medlem
Citat:
Den personen har nog skulder från både dåtid och nutid.
Hon stal ju från sina barn t o m enligt sin mamma.

Okej, samma mamma som satte henne i den där skolan? Säger en del om denna person enligt min mening.
2021-11-02, 09:27
Medlem
Citat:
Vet du hur kritisk man måste vara när man ser bilder??
En bild är inte en sanning, innan du kan bevisa det.
Jag kan producera bilder nu på några sekunder som kan bli fake och visa för dig och hitta på en story... Som du sen tror är sanning.
Du måst ealltid granska bilder kritiskt idag.

Som sagt, det är inte bara bilder man har sett.
2021-11-02, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Näe, det är det visserligen inte, men du får väl ändå hålla med om att det är önskvärt att alla hjälper till med att få fram fakta i ärendet, så att vi gemensamt kan uppnå målet att Lydia Barth får en livstidsdom i hovrätten.

Det är du väl med på?

Du är ju inte intresserad av fakta. Du är enbart intresserad av sådant som kan fälla henne ännu mer. På vilket sätt är det rätt om jag får fråga. Skall man inte vara opartisk och ha förmågan att ta in allt, från båda sidor?
2021-11-02, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Okej, samma mamma som satte henne i den där skolan? Säger en del om denna person enligt min mening.
Nämen.. Snacka om partisk... Nu vart det fel på hennes mamma också. Stackars lilla Lydia har inget ansvar själv och omger sig bara med idioter
2021-11-02, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja det spelar tydligen ingen som helst roll vad man än skulle komma med för olika bevis. Inget är gott nog för vissa här inne. Så snacka om bortkollrad.
Vad har du kommit med för bevis?
2021-11-02, 09:55
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Nämen.. Snacka om partisk... Nu vart det fel på hennes mamma också. Stackars lilla Lydia har inget ansvar själv och omger sig bara med idioter
Så nu har barn ansvar för vilken skola dom hamnar på också?
2021-11-02, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78

Det är du väl med på?

Absolut. Rätt ska vara rätt. Det är det som är min poäng.

Sedan innebär det inte att vad som är "rätt", det ska inte en lynchjustis på Flashback avgöra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in