2021-11-01, 21:10
Medlem
Har IPTV stängts ner för många. Tidigare hittade man flera som körde, men nu är det bara gamla länkar?
Eller har lagstiftningen och metoderna att spåra leverantörerna förbättrats?

Tröttnade för ett halvår på strulet min leveratör hade som sen åkte dit och gick över till comhems paket.
Men snackade om det på jobb och dom sa att alla hade strul, och lagt ner sitt.
Funderade faktiskt att testa 1 månad igen, men hur ser det ut?
När jag tittade var det hett som fan.
Citera
2021-11-01, 23:14
Medlem
[quote=Lyyn-X|77780883]Det är ju typiskt att det alltid ska krångla när det är match 😑 Nån som vet vad det svajiga de senaste dagarna beror på?[/QUOTE

Har samma problem, och mina polare det samma. Vet inte om det är leverantören eller generellt. Vi har samma leverantör och får inget svar heller.

Men har någon fått besök av någon från ComHem? Bor i ett ComHemhus och dom ville komma in och kolla på antenner och uttag sa dom. Man tittade inte på detta utan kollade om man hade typ IPTV box eller liknande. Sedan skrev dom ner något i anteckningsbok och tackade för sig. Lite paranoid blev man. Hur ser lagstiftningen ut för tillfället? Någon lagändring på g? Eller vad kan dom se genom att kolla hemma hos folk?

Finns det något annat häng än här gällande IPTV?
Senast redigerad av krattekid 2021-11-01 kl. 23:20.
Citera
2021-11-01, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basterse
Alla som säljer 1 år för 1299 och har 1 timmes test är återförsäljare av n1.

Finns sedan andra som säljer liknande tjänst för 600kr/år och har 24 timmars test.

Är det samma utbud och lika bra?
Citera
2021-11-02, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krattekid

Nej, utbudet är inte samma.
Vad han än säger.
Citera
2021-11-02, 02:02
Medlem
[quote=krattekid|77782832]
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
Det är ju typiskt att det alltid ska krångla när det är match 😑 Nån som vet vad det svajiga de senaste dagarna beror på?[/QUOTE

Har samma problem, och mina polare det samma. Vet inte om det är leverantören eller generellt. Vi har samma leverantör och får inget svar heller.

Men har någon fått besök av någon från ComHem? Bor i ett ComHemhus och dom ville komma in och kolla på antenner och uttag sa dom. Man tittade inte på detta utan kollade om man hade typ IPTV box eller liknande. Sedan skrev dom ner något i anteckningsbok och tackade för sig. Lite paranoid blev man. Hur ser lagstiftningen ut för tillfället? Någon lagändring på g? Eller vad kan dom se genom att kolla hemma hos folk?

Finns det något annat häng än här gällande IPTV?
Inget olagligt att äga en iptv-box.

Har du inga andra val än Comhem? Skulle aldrig gynna såna svin så ljuger för att komma in i lägenheten.
Citera
2021-11-02, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Ska sälja min TVIP-605 box och lurar på att ersätta den med en Formula Z Alpha istället.
Innan jag skrider till verket så undrar jag:
1. Är Formulan en bättre box än min befintliga (tänker på stabilitet, användarvänlig, snabb)?
2. Finns det ett bättre alternativ än den boxen i den prisklassen?
3. Om det nu blir Formulan - används portal eller m3u? Måste isf en app köpas in?

Tacksam för svar av er som är mera insatta än jag!

1.Ja. Du kommer inte sakna Tvip.

2. Inte om du inte hittar begagnad Nvidia Shield till ett bra pris och kör med Tivimate.

3. Du kan köra med båda.
Smidigast är om du ger din säljare din box id-nummer och sen klistrar du in portaladressen så är det klart när säljaren aktiverat ditt Id-nummer.
Citera
2021-11-02, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Det laddas inte in några kanaler i listorna ikväll. Nån mer som har detta bekymmer?

Citat:
Ursprungligen postat av grundmurad
Det har varit lite svajigt några dagar och nu dog allt igen under fotbollen (ett återkommande tema...)

Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
Det är ju typiskt att det alltid ska krångla när det är match 😑 Nån som vet vad det svajiga de senaste dagarna beror på?

Citat:
Ursprungligen postat av DynamoBeirut
Min funkar men farsans är nere tydligen..

Bevisligen har det inte varit problem för alla under måndagen men vissa har haft problem att ansluta pga lite ändringar av proxyservrar efter problemen i helgen.
Farsans box tog ca 5 minuter att ansluta jämfört med mina boxar som anslöt i princip lika snabbt som vanligt.
På mobilen var det precis som vanligt att ansluta.

Vad säger era säljare när ni frågar? Inga svar alls?
Känns som dom cashar in och sen låter bli att svara på era frågor eller informera sina kunder.
Citera
2021-11-02, 09:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krattekid

Yes, asså vi har ett visst antal kanaler i Sverige säg 150 , dessa erbjuder alla leverantörer , ingen leverantör kan komma på egen kanal lixom.

Den som kostar 600 är stabilare än den som kostar 1299 senaste året ja , den sistnämnada har strul var och varannan dag på senaste .
Citera
2021-11-02, 10:15
Medlem
@instagam
@Nedomansky
@rockabilly65

Stort tack för er input/feedback i ämnet - uppskattas verkligen!

Ser ut som om det blir en beställning av en Formuler Z Alpha ikväll från amazon!
All heders till er.
Citera
2021-11-02, 10:27
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Bevisligen har det inte varit problem för alla under måndagen men vissa har haft problem att ansluta pga lite ändringar av proxyservrar efter problemen i helgen.
Farsans box tog ca 5 minuter att ansluta jämfört med mina boxar som anslöt i princip lika snabbt som vanligt.
På mobilen var det precis som vanligt att ansluta.

Vad säger era säljare när ni frågar? Inga svar alls?
Känns som dom cashar in och sen låter bli att svara på era frågor eller informera sina kunder.

Jag fick då svar av båda mina. Men det är ju ändå intressant och se hur många andra som drabbats eller vad dom gjort för att lösa det. Är väl meningen med ett forum som detta. Att någon skriver att det ligger nere för dom är ju inte lika med att deras säljare inte svarar.
Citera
2021-11-02, 11:00
Medlem
tigerrakets avatar
Satt och funderade på Viking. Men hittar inte deras hemsida längre. Kamraten som har Viking hittar inte heller deras hemsida (men kan streama utan problem). Någon som vet vad som hänt, eller kan PM:a mig länken så jag kan beställa ett nytt abb?
Citera
2021-11-02, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basterse
Yes, asså vi har ett visst antal kanaler i Sverige säg 150 , dessa erbjuder alla leverantörer , ingen leverantör kan komma på egen kanal lixom.

Den som kostar 600 är stabilare än den som kostar 1299 senaste året ja , den sistnämnada har strul var och varannan dag på senaste .

Alla leverantörer har inte alla kanaler.
Så du behöver inte få folk här inne att tro på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in