2021-11-01, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Om man byter umgänge och hänger med olika har man många ytliga kontakter men det handlar inte om samma nivå som brödraskapet, familj eller att man levt sedan barnsben. De är mer kapabla att ta en kula/hämnas för någon annan. Om man hänger med andra börjar även de som tidigare varit med E undra vad han säger till andra, för någon som pratar känsliga detaljer med dig för att sedan hoppa runt finns risken att han säger samma detaljer till andra och då börjar man höja ögonbrynet.

Han hade nog privata vänner sedan dagis och skolan men han kanske var smart nog att dela upp sitt liv.
Citera
2021-11-01, 19:45
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blavalen2020
Från Einars osläppta album, låt "För stor för landet"

https://www.youtube.com/watch?v=E8MVGvJ7iZ8

"Jag är Einar, säg mig, vem är du, mannen?
Man japp din bror, du vågade ej gå ut, mannen
Du är en tönt, du är miskin, du är slut, mannen
Låta dig va, säg mig, är du sjuk, bramme?"

Uppenbart att det är riktat till Haval

Ja förmodligen, men även om det inte var riktat mot Haval så är det nog lätt för honom att tolka det så.
Citera
2021-11-01, 19:45
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Han hade nog privata vänner sedan dagis och skolan men han kanske var smart nog att dela upp sitt liv.

Hade han det? Vet att han hade sin flickvän sedan 5 år tillbaka, men hur var det annars med barndomsvänner?
Citera
2021-11-01, 19:46
Medlem
Någon som har koll på Niemis streetcred och vad han är kapabel till? Både Einar och Adel är ju hans vän och har nämnt honom i sina låtar. Skulle kunna vara någon som kan vara ute efter hämnd, men vet som sagt inte om han är kapabel till det
Citera
2021-11-01, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P11235
Tunnt. Även inkl att han tagit över sin brors instagram osv. De säger ju bror om kompis med, behöver inte tolkas bokstavligt.

Du fattar inte att någon av mördarna han umgås med bara behöver dra frågan mot Einar när han är som mest hög, om ens det.

Se till att några utför jobbet och sen är Nisse och hans pengar för all framtid låst till dig.

Känns som något Dumle kan göra.
Citera
2021-11-01, 19:48
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Löjligt? För att? Einar var hederlig?. För att einar var svensk? För att einar var 19år?
Han är precis som vilken somalier som helst. Begick brott. Rökte på. Rappade om att knulla din mamma och skjuta din brosha. Han må vara blond och blåögd man inte fan pratade han svenska. Så näe. Han är en siffra i statistiken.
Nej, Einar är inte som vilken somalie som helst.

Hur många somalier har vunnit grammis?

Hur många somalier har sålt platina?

Hur många somalier har varit en av dom mest spelade artisterna på Spotify någonsin? (i Sverige)

"Rökte på" - Vet du hur många som röker cannabis i Sverige?
Citera
2021-11-01, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blavalen2020
Från Einars osläppta album, låt "För stor för landet"

https://www.youtube.com/watch?v=E8MVGvJ7iZ8

"Jag är Einar, säg mig, vem är du, mannen?
Man japp din bror, du vågade ej gå ut, mannen
Du är en tönt, du är miskin, du är slut, mannen
Låta dig va, säg mig, är du sjuk, bramme?"

Uppenbart att det är riktat till Haval

Nisse han är arton men bättre än alla rappare
Alla brinner på han,
för gamet är vad han slaktadе
Är du dum? Ber du mig gå och kriga mot dem?
Jag är en superstar, behöver inte kriga mot nån
Jag kan lägga några millar på din liga och sånt
Sen jag åker till Dubai, lever la vida och sånt

Vet inte om han erkände mordet på dara i sin låt. Lol 🤦🏽‍♀️ men motivet sägs jue att haval och co var avundsjuka på han och han säger att han är bättre än alla rappare och han inte behöver kriga på ngn kan sätta ngra millar på deras liga och åka t dubai vilket var det som hände under tidpunkten dara mördades.
Senast redigerad av minay 2021-11-01 kl. 19:52.
Citera
2021-11-01, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Hade han det? Vet att han hade sin flickvän sedan 5 år tillbaka, men hur var det annars med barndomsvänner?

Tror han hade riktiga vänner som han höll privat.
Citera
2021-11-01, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Nej, Einar är inte som vilken somalie som helst.

Hur många somalier har vunnit grammis?

Hur många somalier har sålt platina?

Hur många somalier har varit en av dom mest spelade artisterna på Spotify någonsin? (i Sverige)

"Rökte på" - Vet du hur många som röker cannabis i Sverige?
Så polisen ska få tag i einars mördare för att han vunnit grammis sålt platina och haft många streams på spotify? Eller vad försöker du exakt komma fram till.
Citera
2021-11-01, 19:52
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08

För att få pengar kanske det är bra att sprida sitt namn bland alla andra som lyssnar på E. Jag tror inte underground scenen tog han så seriöst dock, sen undrar jag vem E associeras med egentligen, visst alla är farliga som har pengar och kan kunde lägga 1mille enkelt för att få bort folk eller betala skydd men på nätterna var han en ensam rädd svensk kille, tyvärr. Säg mig en av alla hans vänner som kan tänkas hämnas? Vilka var hans boys?
Citera
2021-11-01, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klipper020
Dumle Vs Haval
Här har ni Havals kusin som har varit med i gamet riktigt länge, DUMLE har inte någon chans mot honom.

https://youtu.be/LJ29H4v9aoA

Har vi bild eller vid på Havals kusin?
Citera
2021-11-01, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
För att få pengar kanske det är bra att sprida sitt namn bland alla andra som lyssnar på E. Jag tror inte underground scenen tog han så seriöst dock, sen undrar jag vem E associeras med egentligen, visst alla är farliga som har pengar och kan kunde lägga 1mille enkelt för att få bort folk eller betala skydd men på nätterna var han en ensam rädd svensk kille, tyvärr. Säg mig en av alla hans vänner som kan tänkas hämnas? Vilka var hans boys?

Kanske från oväntat håll. Vi har ingen aning om vem eller vilka han växte upp med. Det kan ju vara svenska killar som hämnas, vem vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in