2021-11-01, 18:59
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Hhahaha du behöver varken vara polis elr ha någon som är kunnig för att tqla om för dig hur misslyckad polisen är när det gäller att lösa gängrelaterade brott.

Under 2015 och 2016*har totalt 56 människor dödats i skjutningar i kriminella miljöer, där är andelen uppklarade fall ännu lägre. Bara ett av fem fall har blivit uppklarat senaste två åren.
https://sverigesradio.se/artikel/6725371

Gbg
Av 30 mord är 25 fortfarande olösta.
https://www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/granskning/ug/detta-har-hant-25-av-30-mord-ar-fortfarande-olosta-1

Inte färskaste statistiken men de blir bara sämre och värre
Visst är det så, men nu gäller detta Einar som har blivit mördad och inte en somalie som är en nobody i samhället.

Det handlar som sagt om prestige nu för Polisen att sätta ditt gärningsmännen, så det finns inget tvivel överhuvudtaget att denna utredningen kommer få rejält mycket mer resurser jämfört med andra gängrelaterade fall.

Löjligt att du jämför andra gängrelaterade mord med Einar.
Citera
2021-11-01, 19:04
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Visst är det så, men nu gäller detta Einar som har blivit mördad och inte en somalie som är en nobody i samhället.

Det handlar som sagt om prestige nu för Polisen att sätta ditt gärningsmännen, så det finns inget tvivel överhuvudtaget att denna utredningen kommer få rejält mycket mer resurser jämfört med andra gängrelaterade fall.

Löjligt att du jämför andra gängrelaterade mord med Einar.

Einars mord är väll inget gängmord direkt? Eller vad tycker du fricky ?

Edit.
Visst han umgicks med gäng men han själv var väll ingen gängmedlem. Men blev dödad av ev gängmedlemar
Citera
2021-11-01, 19:04
Medlem
Eviies avatar
Detta med att Einar skulle ha ”satt skottpeng” på D*ra, är detta för kidnappningen eller vad är eran teori ni som påstår detta? Vad exakt skulle han vinna på det?
Citera
2021-11-01, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Det handlar inte om att förminska honom, snarare försöka hitta rimliga motiv (för de har väl läckt ganska bra att det kan vara avund som är ett av motiven)
Om avund är orsaken, så ska man inte spä på "sanningar" om silverskedar och lyxvåningar. Förstår om vissa var avundsjuka på hans inkomst men då får dom väl prestera själva istället för att leva på andra.
Citera
2021-11-01, 19:06
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrallknowing
Einars mord är väll inget gängmord direkt? Eller vad tycker du fricky ?

Edit.
Visst han umgicks med gäng men han själv var väll ingen gängmedlem. Men blev dödad av ev gängmedlemar
Nej, det skulle jag inte heller påstå.
Personen i frågan jämförde detta fall med gängrelaterde mord, därav min jämförelse.
Citera
2021-11-01, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transneger
Precis på utsatt tid dyker två personer upp från ingenstans i ett område där människor rör sig alla tider på dygnet, avrättar BO iskallt double tap och sen försvinner som ghosts.

Vilseledning, rökridå, smoked, spåren tar slut.

Planerat i minsta detalj, erfarna. Missade skott förmodligen avsiktliga för att stanna BO.

Dirty south teorin: Flykten går via 226 till Rågsved. Härifrån gav karriär men shunon verkar ha no love för BO.

Det gäller att ha en bra förare vid såna här tillfällen.
Citera
2021-11-01, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
Om avund är orsaken, så ska man inte spä på "sanningar" om silverskedar och lyxvåningar. Förstår om vissa var avundsjuka på hans inkomst men då får dom väl prestera själva istället för att leva på andra.

Jag som person håller med dig, ville bara lyfta eventuella motiv
Citera
2021-11-01, 19:12
Medlem
Citat:
Precis så. Engång hängde han med yain från shottaz sen hängde han med adel från HH sen helt plötsligt med dumle fr dödspatrull som är dödsfiender med shottaz. I dont get it

Dere ser ut til å glemme at Einar i utgangspunktet var artist.

Hvis man ser til usa ser man også at artister gjør låter med folk på tvers av affiliation..
Citera
2021-11-01, 19:13
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eviie
Detta med att Einar skulle ha ”satt skottpeng” på D*ra, är detta för kidnappningen eller vad är eran teori ni som påstår detta? Vad exakt skulle han vinna på det?
Jag vet inte hur insatt du är, så jag sammanfattar det grundläggande för att du ska få en bättre överblick.

Einar blir kidnappad, Haval, Yasin, Ilja m.fl. är inblandade.

Alla som är inblandade blir dömda efter att encrochat blir läckt.

Medans Haval sitter i häktet blir hans lillebror Dara mördad.

För ungefär en månad sedan säger Einar följande text i låten "DANSA"

- "Brorsan, jag ska pull up på er block och spilla blod inatt. Efter du är gone, jag ser till att din bror ****"

Vad motivet var från Einar? Det går bara att spekulera i, men mycket lutar nog åt hämnd.
Citera
2021-11-01, 19:20
Medlem
Citat:
Lääääägg ner.
Ali khalil är broder till zulfikar som mördades av hans bästa vän men gick fri. År senare tog deras lille bror khodr hämnden för broderns död och avrättade carl ngt minns inte hans namn i stockholm.

Alikhalil är libanes. Haval kurd.
Ali Khalis pappa och Havals pappa är riktiga bröder dock så är havals mamma kurd.
Citera
2021-11-01, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag vet inte hur insatt du är, så jag sammanfattar det grundläggande för att du ska få en bättre överblick.

Einar blir kidnappad, Haval, Yasin, Ilja m.fl. är inblandade.

Alla som är inblandade blir dömda efter att encrochat blir läckt.

Medans Haval sitter i häktet blir hans lillebror Dara mördad.

För ungefär en månad sedan säger Einar följande text i låten "DANSA"

- "Brorsan, jag ska pull up på er block och spilla blod inatt. Efter du är gone, jag ser till att din bror ****"

Vad motivet var från Einar? Det går bara att spekulera i, men mycket lutar nog åt hämnd.

Tunnt. Även inkl att han tagit över sin brors instagram osv. De säger ju bror om kompis med, behöver inte tolkas bokstavligt.
Citera
2021-11-01, 19:22
Medlem
Från Einars osläppta album, låt "För stor för landet"

https://www.youtube.com/watch?v=E8MVGvJ7iZ8

"Jag är Einar, säg mig, vem är du, mannen?
Man japp din bror, du vågade ej gå ut, mannen
Du är en tönt, du är miskin, du är slut, mannen
Låta dig va, säg mig, är du sjuk, bramme?"

Uppenbart att det är riktat till Haval
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här