2021-11-01, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Jag som person håller med dig, ville bara lyfta eventuella motiv
Jag är bara så otroligt ledsen över allting, hela situationen. Att vissa gottar sig över hans död stör mig så förbannat, bara för att han var "svenne".
När Dara blev dödad åkte jag till Skarpnäck och tände ett ljus på minnesplatsen, för att visa sorg, trots att jag är "svenne" själv.
Skiter fullständigt i grupperingarna.
Citera
2021-11-01, 19:27
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blavalen2020
Från Einars osläppta album, låt "För stor för landet"

https://www.youtube.com/watch?v=E8MVGvJ7iZ8

"Jag är Einar, säg mig, vem är du, mannen?
Man japp din bror, du vågade ej gå ut, mannen
Du är en tönt, du är miskin, du är slut, mannen
Låta dig va, säg mig, är du sjuk, bramme?"

Uppenbart att det är riktat till Haval
Det är lite märkliga rader från Einar.

Haval har suttit i häktet / fängelset enda sedan Dara blev mördad, så vad menar han med att han inte vågade gå ut?

Snacka om att provocera fram våld, utifrån om han syftar på Haval i låten.
Citera
2021-11-01, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Kusin?
Tutankhamon från Vårby delade också de efternamnet, men där kom svaret att de var lika stort som Svensson/Andersson

Om det är Havals kusin så kanske fotot skickades till han. Verkar ju sitta på visst våldskapital om han jagade ut MC-gängen.

Här det ”personliga” kring mordet kommer in.

Kan vara så att de inte ens behövde anstifta mordet. Det fanns helt enkelt tillräckligt många som ville betala för hans död, och även utföra jobbet. Sen exakt vilka som hostade upp pengar känns bara som en soppa att spekulera i.

Utförare osar fortfarande HH.
Citera
2021-11-01, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Om killen i Akalla är inblandad. Har tjänstemännen som läckte och journalisten som skrev varit uppe med en ask choklad och blommor? Vore fint om dom bad familjen om ursäkt. Gärna gråta ut i tv och be om ursäkt för vad dom gjort mot rättssamhället också. Lär inte bli fler vittnen på länge nu.

P.S
Ta alltid för vana att låsa källarförrådet ordentligt efter dig, annars kanske Sickan, Sinan eller Dumlee kommer och spelar in rapvideo efter du varit där. Lämnar ammo på golvet och vaskar dyrsprit. Jobbigt att städa efter om dom inte gör det själva.

Om det stämmer är det en riktig jävla skandal och alla borde få kicken.
Citera
2021-11-01, 19:36
Medlem
Citat:

Dessa rader skrevs innan Daras död. Makes no sense heller att han inte ”vågade” gå ut. Rappades friskt från Einars sida om bröder som blir skjutna, även i albumet Unge med extra energi rappar han liknande rader, också innan Daras död
Citera
2021-11-01, 19:36
Avslutad
Citat:

"Bror" nämns i varje låt det är inget speciellt kan va betyda vem som helst eller generellt ingen speciell
Citera
2021-11-01, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Visst är det så, men nu gäller detta Einar som har blivit mördad och inte en somalie som är en nobody i samhället.

Det handlar som sagt om prestige nu för Polisen att sätta ditt gärningsmännen, så det finns inget tvivel överhuvudtaget att denna utredningen kommer få rejält mycket mer resurser jämfört med andra gängrelaterade fall.

Löjligt att du jämför andra gängrelaterade mord med Einar.
Löjligt? För att? Einar var hederlig?. För att einar var svensk? För att einar var 19år?
Han är precis som vilken somalier som helst. Begick brott. Rökte på. Rappade om att knulla din mamma och skjuta din brosha. Han må vara blond och blåögd man inte fan pratade han svenska. Så näe. Han är en siffra i statistiken.
Citera
2021-11-01, 19:38
Medlem
Kolla in Dumles insta story.. Killen har på fullaste allvar gjort en fan page ägnad sig själv och promotar den.. Är han 10 bast?
Citera
2021-11-01, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Om killen i Akalla är inblandad. Har tjänstemännen som läckte och journalisten som skrev varit uppe med en ask choklad och blommor? Vore fint om dom bad familjen om ursäkt. Gärna gråta ut i tv och be om ursäkt för vad dom gjort mot rättssamhället också. Lär inte bli fler vittnen på länge nu.

P.S
Ta alltid för vana att låsa källarförrådet ordentligt efter dig, annars kanske Sickan, Sinan eller Dumlee kommer och spelar in rapvideo efter du varit där. Lämnar ammo på golvet och vaskar dyrsprit. Jobbigt att städa efter om dom inte gör det själva.

Nej att vittna verkar ju livsfarligt.
Citera
2021-11-01, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shqiptarjokosovar
Kolla in Dumles insta story.. Killen har på fullaste allvar gjort en fan page ägnad sig själv och promotar den.. Är han 10 bast?

Hur är det möjligt att han inte blivit skjuten? Jag ger honom max 1 år.
Citera
2021-11-01, 19:41
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamchasers
Det kommer till 99 procents säkerhet inte att hända.

Han hade inga riktiga vänner eftersom han bytte umgänge hela tiden.

Om man byter umgänge och hänger med olika har man många ytliga kontakter men det handlar inte om samma nivå som brödraskapet, familj eller att man levt sedan barnsben. De är mer kapabla att ta en kula/hämnas för någon annan. Om man hänger med andra börjar även de som tidigare varit med E undra vad han säger till andra, för någon som pratar känsliga detaljer med dig för att sedan hoppa runt finns risken att han säger samma detaljer till andra och då börjar man höja ögonbrynet.
Citera
2021-11-01, 19:43
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Hur är det möjligt att han inte blivit skjuten? Jag ger honom max 1 år.

Han är patetisk, vidrig och hemsk. Våldtäktsmän har vi inget övers för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in