Citat:
På vilket sätt är det ”fascistiskt”? Ordet används numera lika frekvent som vänsterns ”stöveltramp från 30-talet”.
Är du emot rökförbud på allmänna platser, hastighetsbegränsningar, bilbältestvång, att det ska vara lugnt i ett hyreshus efter kl 22?
Du kanske t o m uppfattar tvånget på jämförpriser på butikernas hyllkanter som ett utslag av ”fascism”.
Jag tror inte du har en aning om vad fascism är.
Är du emot rökförbud på allmänna platser, hastighetsbegränsningar, bilbältestvång, att det ska vara lugnt i ett hyreshus efter kl 22?
Du kanske t o m uppfattar tvånget på jämförpriser på butikernas hyllkanter som ett utslag av ”fascism”.

Jag tror inte du har en aning om vad fascism är.
Fattar inte dina exempel över huvud taget, de har inget med facism att göra i alla fall.
Däremot argumentet för covid pass. Samt förslagen att ovaccinerade ska begränsas i sin (rätt) tillgång till samhället (jämför berlinmuren som byggdes med samma argument). Då flera faktorer gör att funktionen av vaccinet inte är tillräckligt utredd plus att till exempel redan naturligt immuna tvingas ta vaccinet också, så handlar det om en uppenbart om "politiskt" ställningstagande och inte en medicinsk. Därefter använder man sin dominas över samhället (medial kontroll, den stora massan (vaccinerade) och man utför ett våldsamt förtryck av oliktänkande, där de klassificeras som "motståndare" eller "förnekare" utan att hänsyn tas till de fakta som presenteras. Ett annat exempel är jakten på SD ledamöter som ej är vaccinerade eller andra publika figurer för den delen. Man säger sig acceptera att någon ej är vaccinerad men i praktiken är det inte tillåtet och den som är ovaccinerad ska hängas ut till den ändrar sig. Dessa saker karaktäriserar jag som så nära diktaturiska tendenser man kan komma. Precis såhär började det i Tyskland också.
Facism - "karakteriserad av maktutövande via diktatur, våldsamt förtryck av politiskt oliktänkande med strikt dominans över samhället"