• 6
  • 7
2021-02-18, 13:19
Medlem
Wigilantes avatar
Rökt dagligen i ungefär 7-8 år. Slutat i ca. 30 dagar nu och min nya tjej sa nyss att mitt svett luktar gräs 😂
Citera
2021-02-19, 14:55
Medlem
prokaryotkungens avatar
Mitt armsvett varierar i lukt.
Rå lök, kaffe, cannabisarom, ren jävla gammalgubbsvett och allt mellan himmel och jord.
Terpener och feromoner som i olika koncentrationer emulerar olika ämnen som framkallar associationer.

THC lär väl vara lukt och smaklöst. I vilket fall har jag aldrig luktat på det rent.
...och såklart inte nåt annat heller.
"Users are losers", "Winners don't use drugs" och allt det där ni vet.

/I am your brain on drugs
Citera
2021-02-19, 15:01
Medlem
showdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FortuneTeller
Nu är det såhär att jag rökt på under 2 års tid.
Och i detta tillfälle kände jag THC lukt komma från mig. Med näsan som bästa luktfinnare kom jag i underfund med att lukten kom från min armhåla. Låter sjukt konstigt. Men det är kul.

har någon annan varit med om det?

Som några varit inne på kan det stämma.
Mitt förslag är att du använder Absolut torr i armhålan. Det stoppar svetten.
Har själv äckligt luktande armsvett ibland, och med Absoluten kommer svetten istället ut på andra ställen, t ex mitt på bröstet. Den svetten luktar inte.

Om det kommer fungera för dig vet jag inte. Vanlig svettlukt (i armhålan) luktar för att det är bakterier där.
Testa. Kanske funkar.
Citera
2021-11-01, 04:07
Medlem
S-cups avatar
Jag har under flera år funderat över detta och nu gjorde jag äntligen en googling och fann denna tråden. Skönt att man inte är helt ensam i alla fall :/

Med andra ord kan jag bekräfta att svett kan lukta gräs efter en periods rökande. Jag är en periodare som rökare 1-2 jointar nästan varje dag under en månads tid och tar sedan uppehåll på ett kvartal eller två. Första veckan under min "avtändning" kan jag emellanåt känna mycket tydlig doft av gräs från min svett.

I början trodde jag det handlade om inbillnng men nu har jag märkt det så många gånger att det inte går att förneka.
Citera
2021-11-19, 18:39
Medlem
fittpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
Jag har under flera år funderat över detta och nu gjorde jag äntligen en googling och fann denna tråden. Skönt att man inte är helt ensam i alla fall :/

Med andra ord kan jag bekräfta att svett kan lukta gräs efter en periods rökande. Jag är en periodare som rökare 1-2 jointar nästan varje dag under en månads tid och tar sedan uppehåll på ett kvartal eller två. Första veckan under min "avtändning" kan jag emellanåt känna mycket tydlig doft av gräs från min svett.

I början trodde jag det handlade om inbillnng men nu har jag märkt det så många gånger att det inte går att förneka.

har aldrig varit med om att mitt svett luktar gräs, har dock vänner med den erfarenheten. däremot luktar mitt kiss enormt mycket gräs. tycker det är rätt neat
Citera
2021-11-20, 07:32
Medlem
THC är luktfritt.

Du menar att det luktar terpeneeeeer i armhålan.
Citera
2021-11-20, 13:28
Medlem
LeChapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
THC är luktfritt.

Du menar att det luktar terpeneeeeer i armhålan.

THC sätter sig i fettet i kroppen. Är du som individ passiv och inte rör på dig, under tiden byggs fetman upp...
Hade 495% hög THC nivå när jag pissade.
Citera
2025-09-29, 18:58
Medlem
mephedrons avatar
Så jag är inte ensam!

Citat:
Ursprungligen postat av Yao
Svett kan lukta som gräs när man inte fått i sig tillräckligt med vätska. Det är inte för att du är en stoner ditt svett luktar cannabis.

Citat:
Ursprungligen postat av mondainai
Jag röker aldrig gräs eller nånting annat men mina armhålor luktar ändå coffeeshop. (Det var så jag hittade den här tråden.) Det är rätt mystiskt. Varför just gräs? Kunde man inte fått lukta kanelbulle istället? Kladdkaka? Kaffe?

Citat:
Ursprungligen postat av godmademegay
Jag röker inte alls men mitt svett har på sistone doftat cb. Även bekräftat av min partner som röker, vi båda fattar ingenting

Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Det är sant, svett kan lukta gräs. En googling ger vid handen att det inte alls är ovanligt:

https://www.google.se/search?q=sweat...hrome&ie=UTF-8

Okej då fick jag också det bekräftat.
Har märkt det så många gånger, men cannabis luktar ju ändå ganska gott.
Vätskebrist alltså, det förklarar allt. Alla har alltid påpekat att jag dricker alldeles för lite.

Vill tillägga att jag inte har rökt gräs på många år (minst fem) så det har inget med användande att göra.
Citera
2025-09-29, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Det stämmer inte.
Ja, det är möjligt att lukta cannabis via svett om man röker mycket. Här är varför och hur det fungerar:

🔹 Varför cannabis kan lukta via svett

Aktiva ämnen och biprodukter

När du röker cannabis bryts THC och terpener (de luktande ämnena i cannabis) ner i kroppen.

En del av dessa ämnen utsöndras inte bara via lungorna, utan också via svett och hudens oljor.

Fettlöslighet

THC är fettlösligt, vilket innebär att det kan lagras i fettvävnad och frigöras långsamt, även efter att man slutat röka.

När kroppen gör sig av med dessa ämnen genom svett kan lukten bli märkbar.

Mängd och frekvens

Ju mer och oftare man röker, desto större mängd av dessa ämnen ackumuleras, vilket ökar risken för lukt i svett.
Citera
2025-09-29, 19:50
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cipodipo
Ja, det är möjligt att lukta cannabis via svett om man röker mycket. Här är varför och hur det fungerar:

🔹 Varför cannabis kan lukta via svett

Aktiva ämnen och biprodukter

När du röker cannabis bryts THC och terpener (de luktande ämnena i cannabis) ner i kroppen.

En del av dessa ämnen utsöndras inte bara via lungorna, utan också via svett och hudens oljor.

Fettlöslighet

THC är fettlösligt, vilket innebär att det kan lagras i fettvävnad och frigöras långsamt, även efter att man slutat röka.

När kroppen gör sig av med dessa ämnen genom svett kan lukten bli märkbar.

Mängd och frekvens

Ju mer och oftare man röker, desto större mängd av dessa ämnen ackumuleras, vilket ökar risken för lukt i svett.
Som jag skrev har jag inte rökt på över fem år (förmodligen minst sju men har inte räknat) och har aldrig varit någon dagligbrukare då jag inte gillar det särskilt mycket…ändå har jag samma ”symptom” vilket tydligen är rätt vanligt (kan man se om man googlar på det) så det behöver inte ha med det att göra, även om det säkert också är en förklaring om man nu röker (och inte hade samma ”problem” tidigare).
Citera
2025-09-29, 20:03
Medlem
Haha ja själv har man märkt som dagligsbrukare är att rummet börjar stinka lite när man börjar svettas, va helt förvirrad första gången
Citera
Igår, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Som jag skrev har jag inte rökt på över fem år (förmodligen minst sju men har inte räknat) och har aldrig varit någon dagligbrukare då jag inte gillar det särskilt mycket…ändå har jag samma ”symptom” vilket tydligen är rätt vanligt (kan man se om man googlar på det) så det behöver inte ha med det att göra, även om det säkert också är en förklaring om man nu röker (och inte hade samma ”problem” tidigare).
Nej, om du aldrig har använt cannabis (varken rökt eller på annat sätt fått det i dig), så kan du inte börja svettas ut en cannabis-liknande lukt.

Däremot kan svett ibland lukta på ett sätt som vissa kan uppfatta som liknande cannabis. Orsaker kan vara:

Kost – vissa kryddor, vitlök, lök, broccoli, sparris och särskilda kryddblandningar kan påverka svettlukt.

Kroppens kemi – hormonella förändringar, stress eller individuell bakterieflora på huden kan ge ovanliga dofter.

Läkemedel eller tillskott – vissa ämnen kan förändra doften på urin eller svett.

Sjukdomstillstånd – i sällsynta fall kan metabola störningar ge svett som luktar ovanligt (t.ex. lite sött, kemiskt eller "växtlikt").

Så även om det kan upplevas som en liknande lukt, så kommer det inte från cannabis om du inte använt det.

Om du provade cannabis för ett år sedan så finns det ingen möjlighet att det skulle påverka din svett nu – ämnena från cannabis bryts ner och lämnar kroppen på dagar till veckor, inte år.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in