Citat:
Ursprungligen postat av
mephedron
Som jag skrev har jag inte rökt på över fem år (förmodligen minst sju men har inte räknat) och har aldrig varit någon dagligbrukare då jag inte gillar det särskilt mycket…ändå har jag samma ”symptom” vilket tydligen är rätt vanligt (kan man se om man googlar på det) så det behöver inte ha med det att göra, även om det säkert också är en förklaring om man nu röker (och inte hade samma ”problem” tidigare).
Nej, om du aldrig har använt cannabis (varken rökt eller på annat sätt fått det i dig), så kan du inte börja svettas ut en cannabis-liknande lukt.
Däremot kan svett ibland lukta på ett sätt som vissa kan uppfatta som liknande cannabis. Orsaker kan vara:
Kost – vissa kryddor, vitlök, lök, broccoli, sparris och särskilda kryddblandningar kan påverka svettlukt.
Kroppens kemi – hormonella förändringar, stress eller individuell bakterieflora på huden kan ge ovanliga dofter.
Läkemedel eller tillskott – vissa ämnen kan förändra doften på urin eller svett.
Sjukdomstillstånd – i sällsynta fall kan metabola störningar ge svett som luktar ovanligt (t.ex. lite sött, kemiskt eller "växtlikt").
Så även om det kan upplevas som en liknande lukt, så kommer det inte från cannabis om du inte använt det.
Om du provade cannabis för ett år sedan så finns det ingen möjlighet att det skulle påverka din svett nu – ämnena från cannabis bryts ner och lämnar kroppen på dagar till veckor, inte år.