2009-04-09, 21:54
Medlem
PaiN i Stugan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Att det luktar cannabis om svettet är ju inte helt omöjligt med tanke på att maten man äter förändrar svett lukten. T.ex om du äter kebab en massa kommer din svett börja lukta litegran som kebab (egna erfarenheter )

Tror nog allt att du har näsan för nära munnen
Citera
2009-04-09, 22:25
Medlem
cc_zeros avatar
Efter sommaren så rökte jag inte på sex veckor, och jag minnas att efter en vecka eller två satt jag i vardagsrummet och kände hur det stank så brutalt mycket weed så det var löjligt.

Kom fram till att ngn av grannarna måste odla eller stå röka en spliff under ngn ventil. Upptäckte dock efter några dagar att det alltid luktade mer weed när jag satt i bar överkropp. Så jag drog ett finger i armhålan och luktade. Och ja, mitt svett stank så fruktansvärt mycket weed så det var löjligt.

T.o.m polare påpekade att jag luktade weed även fast jag hade nytvättade kläder och inte rört röka på två veckor.
Citera
2009-04-09, 22:42
Medlem
Ville bara påminna er om att thc är fettlösligt. Om ämnet hade löst sig i vatten istället så känns det mer sannolikt att man skulle svettas ut det. En anledning kan vara att thc lägger sig i underhudsfettet krin körtlarna.
Citera
2009-04-09, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehmyl
Haha, varför skulle det vara så osannolikt? Det är allmänt känt att ämnen - vare sig man inhalerar eller äter - kan påverka lukten på svett, avföring och urin. Varför skulle cannabis vara annorlunda, speciellt med tanke på dess skarpa och unika lukt?
En snabb googling fick fram ett flertal andra som hävdar att deras svett luktar gräs efter intensiv rökning...

Det är skillnad på om svetten luktar THC eller påverkas av THC'n.......
Citera
2009-04-09, 23:33
Medlem
cc_zeros avatar
F.ö tror jag ts menar att hans svett luktar hasch/marjiuana.

För är det någon här som vet hur rent thc luktar?

I sure as hell dont know it anyhow..
Citera
2009-04-09, 23:38
Medlem
Yaos avatar
Svett kan lukta som gräs när man inte fått i sig tillräckligt med vätska. Det är inte för att du är en stoner ditt svett luktar cannabis.
Citera
2009-04-09, 23:41
Medlem
Stesolidladans avatar
Jag började lukta kattpiss när pengarna tog slut en dag och det inte fanns en enda liten knatch att låna. En klar stank av kattpiss alltså.
Citera
2009-04-09, 23:51
Medlem
expanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
F.ö tror jag ts menar att hans svett luktar hasch/marjiuana.

För är det någon här som vet hur rent thc luktar?

I sure as hell dont know it anyhow..

Då cannabis olika doftämnen produceras just av THC så är det liksom doften av THC du känner.
Citera
2009-04-10, 00:03
Medlem
Spaz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expander
Då cannabis olika doftämnen produceras just av THC så är det liksom doften av THC du känner.
det kan väl inte vara helt sant? det luktar ju växt-aktigt av marijuana t.ex. på samma sätt som att det luktar gran av granbarr liksom?
Citera
2009-04-10, 00:17
Medlem
FoxHounds avatar
Mitt svett luktar weed ibland
Citera
2009-04-10, 00:27
Medlem
expanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaz.
det kan väl inte vara helt sant? det luktar ju växt-aktigt av marijuana t.ex. på samma sätt som att det luktar gran av granbarr liksom?

Det är för att de doftämnen du känner från cannabis är terpener som bildas i cannabis kåda dvs THC:t som är cannabis kåda.
På samma sätt är det Terpenerna i "kådan/hartsen" hos granen eller tallen, eller vad det nu är för växt vi pratar om, som utsöndrar dofterna.
Visst luktar även andra delar av växten än de hartsfyllda blommorna, men det går inte att jämföra riktigt.
Växtsaften finns inte bara i blommorna. Även trädens barr innehåller terpener som avger doft.
Citera
2009-04-10, 00:29
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Det är för att de doftämnen du känner från cannabis är terpener som bildas i cannabis kåda dvs THC:t som är cannabis kåda.
På samma sätt är det Terpenerna i "kådan/hartsen" hos granen eller tallen, eller vad det nu är för växt vi pratar om, som utsöndrar dofterna.
Visst luktar även andra delar av växten än de hartsfyllda blommorna, men det går inte att jämföra riktigt.
Växtsaften finns inte bara i blommorna. Även trädens barr innehåller terpener som avger doft.

Citat:

Då har man lärt sig något nytt idag iaf Hade faktiskt inte en anning om detta, men isf antar jag att jag vet hur THC luktar iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in