Citat:
Ursprungligen postat av
Fricky
Är det någon som har fått någon mer information gällande mordförsöket på en tonåring i Akalla?
Jag har sökt runt men inte hittat något nytt uttalande från Polisen överhuvudtaget, bortsett från själva rapporteringen av händelsen.
Jag tycker att Polisen borde lätt kunna få en bild på en gärningsmannen med tanke på att det skedde vid en tunnelbanestation?
Väldigt märkligt. Kanske är det så att Polisen lägger mycket resurser på få detaljer från brottsoffret och är därav väldigt selektiv med vad dom vill ge ut för information till media?
Det är verkligen ett sammanträffande att tonåringen blev skjuten någon timma efter att Aftonbladet gick ut med att en tonåring har erkänt för inblandning av mordet på Einar.
Känns väldigt skumt. Att det finns någon slags koppling mellan mordförsöket på tonåringen och skjutningen av Einar är enligt mig väldigt sannolikt.
”De uppgifter som förekommer i media avseende en person som ska ha erkänt mordet eller delaktighet i mordet i Hammarby sjöstad i förra veckan är felaktiga”, skriver myndigheten i ett pressmeddelande.
”Jag hänvisar till åklagarmyndighetens pressmeddelande och kommenterar inte utredningen i övrigt”, skriver åklagaren Marina Chirakova i ett mejl till Aftonbladet.
Polisen ska enligt uppgifterna ha hämtat in en tonåring på förhör