2021-10-31, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Är det någon som har fått någon mer information gällande mordförsöket på en tonåring i Akalla?

Jag har sökt runt men inte hittat något nytt uttalande från Polisen överhuvudtaget, bortsett från själva rapporteringen av händelsen.

Jag tycker att Polisen borde lätt kunna få en bild på en gärningsmannen med tanke på att det skedde vid en tunnelbanestation?

Väldigt märkligt. Kanske är det så att Polisen lägger mycket resurser på få detaljer från brottsoffret och är därav väldigt selektiv med vad dom vill ge ut för information till media?

Det är verkligen ett sammanträffande att tonåringen blev skjuten någon timma efter att Aftonbladet gick ut med att en tonåring har erkänt för inblandning av mordet på Einar.

Känns väldigt skumt. Att det finns någon slags koppling mellan mordförsöket på tonåringen och skjutningen av Einar är enligt mig väldigt sannolikt.

Var väl inte där han vart skjuten? Där han vart uppplockad. Han var ju talbar (ringde själv 112) och vid gott medvetande när han vart lastad i ambulans. Har även för mig att men gripit en jämnårig. Låter snarare som någon blivit skjuten i kinden med ett luftgevär eller nått...
Citera
2021-10-31, 22:21
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coinpump
Här startar trådsaningne gällande att E ska ha sagt förlåt. Minay ska ha "hört".

Har bestämt för mig att det inte var i detta inlägg jag läste det utan det var någon som hänvisade till en granne som stod på balkongen...

Men minay klarar allafall inte granskningen... Så var det första/enda källan kan vi nog skriva av förlåt men som sagt i mitt men kom det från någon annan postatare...
Citera
2021-10-31, 22:23
Medlem
Eviies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomelessG
Jag ska berätta varför mina spekulationer är troligare än dina så kan du lägga din teori bakom dig.
1. Jag är kriminell medan du går och jobbar imorgon bitti.

2. Nätverk är inte lika intelligenta och välstrukturerade som på film. Speciellt inte dom i Sverige.

3. Vårby nätverket har ingen makt längre. De sitter ensamma i en häktescell och får endast prata med mamma och flickvän. De har ingenting att säga till om här ute.

4. Einar har som sagt inte gjort dem ett bajs. Varför skulle de vilja mörda honom? Det är en sak att under en pågående utpressning pumpa upp sig och snacka mord, brutna fingrar osv men att gå på ett brottsoffer 1-2 år senare händer inte. Speciellt ett brottsoffer som inte golat ner dig. Och inte de som golar heller för då är man rädda att bli golade igen.

5. De har betydligt större huvudvärk att tänka på än Einar, lille pojken som inte betalde.
Einar var inte deras första utpressningsoffer som inte betalt.
De har 10 år framför sig i finkan som cirkulerar i deras hjärna och hovrättsförhandlingen och hoppet om att frias där. Pojken har de glömt och gått vidare ifrån.

Skarpnäck ligger bakom detta. Hämnd för H’s bror. Killen dog sen går Nisse och gör låtar om det. Ncncncnc..
Sätter en halvgardering på knivhuggningen.

Ok hej C!

Vem var det som höggs på N&C? Har säkert läst och det står säkert i tråden men jag är sjuk och trött så orkar inte leta upp det nu
Citera
2021-10-31, 22:23
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Nä nu snackar du goja. Hotet skriver i blodpölen ska ha skrivits av L*is som blev huggen. Finns inget som bekräftar att just det som var skrivet var riktat mot Nisse.

Edit: jag läste nog ditt inlägg fel. Sorry

Ingen fara, men snackar väldigt sällan goja
Citera
2021-10-31, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Efter vad jag har hört - och någon mer insatt kan väl rätta mig om jag har fel - så var det så att Tati Ali Khan sammanförde Einar med Västeråsnätverket som var den "instans" som skulke stå för skyddet.

Ali Khans har knappast någon makt utanför Göteborg och just Tati har ingen makt att kommendera fotsoldater för sådana uppgifter ens på hemmaplan, eftersom han står för lågt i rang.

Däremot är han musikintresserad och vill själv röra sig i "rapmiljön" och har givetvis egna kontakter, som ovannämnda Västeråsnätverket.

Och där har du en koppling mellan Maykil och Adel, de är bla målskamrater.

Så att adel skulle ha del i detta, känns långsökt. Tror ej Maykil skulle låta de gå förbi han, där där väl rimligtvis även "kurd-spåret" (för de hade väl löst de tidigare då)
Citera
2021-10-31, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eviie
Ok hej C!

Vem var det som höggs på N&C? Har säkert läst och det står säkert i tråden men jag är sjuk och trött så orkar inte leta upp det nu

L som var där med Einar, Adel och co. Dvs Einar var med BO.
Citera
2021-10-31, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Här finns det något (aktuellt i tråden igen). Har däremot inte Plus så kan inte läsa artikeln.

Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Återstår då att kontrollera om de här uppgifterna stämmer.

Det har påståtts i tråden av skribenter att det här med "förlåt" publicerats av Aftonbladet den 28:e. Har någon betalat för plus artiklar? Jag tänkte på om det kan tänkas stå i denna artikel;
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oWwkjj/teorin-mordarna-filmade-mordet-pa-einar-med-facetime
Det står inget om "förlåt" i artikeln.
- mobiltfn har säkrats på mordplatsen "enligt uppgift till AB"- att mobilen "ska ha varit" uppkopplad mot facetime/Polisen "misstänker" det.

Det verkar inte vara helt officella uppgifter från polisen.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Var väl inte där han vart skjuten? Där han vart uppplockad. Han var ju talbar (ringde själv 112) och vid gott medvetande när han vart lastad i ambulans. Har även för mig att men gripit en jämnårig. Låter snarare som någon blivit skjuten i kinden med ett luftgevär eller nått...
Alright, tack för infon!
Det låter sjukt om han fått ett skott i ansiktet men ändå klarar sig ta sig ner till tunnelbanan.

Men som du säger, då känns det mer som ett luftgevär. Isåfall kan jag tycka att Polisen ska rapportera det till t.ex. Aftonbladet, mest för att lugna folk i området.
Citera
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Oftast är det inte medvetna lögner utan missförstånd eller att postaren vidarebefordrar falska rykten i god tro. Så användarens goda intentioner är ingen granti.
Det där "förlåt" får man nog se som en möjlighet men inte någon absolut sanning. Man kan inte avfärda alt som inte passar med förlåt.

Absolut det skall inte tas som en bekräftelse det var jag aldrig jag avsåg och viktigt att inte låsa sig vid ett alternativ så länge de andra inte är 💯 avfärdade
Citera
Medlem
Citat:
Är det någon som har fått någon mer information gällande mordförsöket på en tonåring i Akalla?

Jag har sökt runt men inte hittat något nytt uttalande från Polisen överhuvudtaget, bortsett från själva rapporteringen av händelsen.

Jag tycker att Polisen borde lätt kunna få en bild på en gärningsmannen med tanke på att det skedde vid en tunnelbanestation?

Väldigt märkligt. Kanske är det så att Polisen lägger mycket resurser på få detaljer från brottsoffret och är därav väldigt selektiv med vad dom vill ge ut för information till media?

Det är verkligen ett sammanträffande att tonåringen blev skjuten någon timma efter att Aftonbladet gick ut med att en tonåring har erkänt för inblandning av mordet på Einar.

Känns väldigt skumt. Att det finns någon slags koppling mellan mordförsöket på tonåringen och skjutningen av Einar är enligt mig väldigt sannolikt.
Link?
Citera
2021-10-31, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
L som var där med Einar, Adel och co. Dvs Einar var med BO.

Men varför grips Nisse (och Z.E+nån Kristian va?) Som gärningsmän och utreds för mordförsök?

De måste ju funnits massor med vittnen och konstapel griper väl ej folk till höger och vänster bara sådär?
Citera
2021-10-31, 22:31
Medlem
Citat:

”De uppgifter som förekommer i media avseende en person som ska ha erkänt mordet eller delaktighet i mordet i Hammarby sjöstad i förra veckan är felaktiga”, skriver myndigheten i ett pressmeddelande.

”Jag hänvisar till åklagarmyndighetens pressmeddelande och kommenterar inte utredningen i övrigt”, skriver åklagaren Marina Chirakova i ett mejl till Aftonbladet.

Polisen ska enligt uppgifterna ha hämtat in en tonåring på förhör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in