2021-10-31, 22:08
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Göteborgare är inte så "goa gubbar" som de vill göra sken av. Och så säger folk att stockholmare är dryga...
Syftar du på mig eller 031Hisingen?

Men visst, Göteborgare är minst lika dryga
Citera
2021-10-31, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
N&C ledde till ett dödshot på Nisse som han själv uppenbarligen tog mycket allvarligt på dvs mer allvarligt än tidigare hot från Vårby och Haval

Skottsäker bil anställda livvakter inställd spelning mm mm så vi ska absolut inte skriva av Nosh and Chow innan allt är löst...

Nä nu snackar du goja. Hotet skriver i blodpölen ska ha skrivits av L*is som blev huggen. Finns inget som bekräftar att just det som var skrivet var riktat mot Nisse.

Edit: jag läste nog ditt inlägg fel. Sorry
Citera
2021-10-31, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
”free haval” var inte med på orginal bilden, den lades sedan till på snap när bilden börjades spridas. Ursprungligen vart det bara ett foto utan texter.

Det vet jag. Men det tillkom extremt fort efter ursprungsbilden.
Mitt långskott/vilda spekulation var riktat i den mån att ex Dumle var den som var på insida port och tog bilden (att NG blev utelåst i händelsen).
Men jag antar att polisen hade säkrat dem vid denna tidpunkten med påsar runt händerna?
Citera
2021-10-31, 22:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Här finns det något (aktuellt i tråden igen). Har däremot inte Plus så kan inte läsa artikeln.

Aktuellt? Den PLUS-artikeln är flera dagar gammal.
Citera
2021-10-31, 22:12
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Nä nu snackar du goja. Hotet skriver i blodpölen ska ha skrivits av L*is som blev huggen. Finns inget som bekräftar att just det som var skrivet var riktat mot Nisse.

Edit: jag läste nog ditt inlägg fel. Sorry
Polisen uppgav att hotet i blodet inte var riktat mot Nils.

Samtidigt uppges att hotbilden mot Nils ökade efter händelsen på N&C. Frågan blir varför.
Citera
2021-10-31, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khabat
Aktuellt? Den PLUS-artikeln är flera dagar gammal.

Aktuellt i diskussionen!
Citera
2021-10-31, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Ja det är en sk "tråd sanning" men som alltid då får man göra sin egen analys

Låter det troligt?
Vad har postaren för motiv och vinning på att ev ljuga om det?
Hur ser hens tidigare posthistorik ut och så vidare...

Sedan gör man en bedömning om det är trovärdigt eller ej...

Hann inte göra det noggrant i just detta fallet så jag säger varken bu eller bä men det känns inte spontant som något som kommer högt upp om man skulle vilja trolla så jag lutar ändå lite mer åt att det stämmer än att det inte stämmer...

Oftast är det inte medvetna lögner utan missförstånd eller att postaren vidarebefordrar falska rykten i god tro. Så användarens goda intentioner är ingen granti.
Det där "förlåt" får man nog se som en möjlighet men inte någon absolut sanning. Man kan inte avfärda alt som inte passar med förlåt.
Citera
2021-10-31, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Polisen uppgav att hotet i blodet inte var riktat mot Nils.

Samtidigt uppges att hotbilden mot Nils ökade efter händelsen på N&C. Frågan blir varför.

Så var det ja. Mycket intressant är det ju

Jag misstolkade mastarns inlägg fel, som att han sa att hotet i blodpölen var riktat mot Nisse.
Citera
2021-10-31, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Ok! Låter inte helt otroligt men vågar inte ta dina ord för sanning.

Googlade lite, du tror det har något att göra med dessa? Har du något på fötterna eller spekulerar du?

https://genius.com/Dizzy-swe-dirty-south-lyrics

Banger for sure, eventuellt den hittills okända fjärde person närvarande vid cuttet på klubben?

Kanske svårt att skilja på hiphop, drill, och pop
Citera
2021-10-31, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B00ney
Det vet jag. Men det tillkom extremt fort efter ursprungsbilden.
Mitt långskott/vilda spekulation var riktat i den mån att ex Dumle var den som var på insida port och tog bilden (att NG blev utelåst i händelsen).
Men jag antar att polisen hade säkrat dem vid denna tidpunkten med påsar runt händerna?

Troligare att bilden spreds snabbast bland p12 gansterrapp fan bois och att någon av dem la till det
Citera
2021-10-31, 22:17
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
En vän till mig som känner folk i dessa kretsar berättade att det ryktas om att Tati (inom Ali Khan familjen) har satt ett pris på Dumlee och Adel.

Detta är dock ett rykte som min vän fått höra, så ta inte detta som fakta.

Återstår att se, oavsett så tror jag det kommer hända mycket saker nästa vecka.

(Einar betalade för skydd hos Tati / Ali Khan familjen, så nu vill han väl isåfall visa vad som händer om man skjuter någon som har betalat för ett skydd).

Efter vad jag har hört - och någon mer insatt kan väl rätta mig om jag har fel - så var det så att Tati Ali Khan sammanförde Einar med Västeråsnätverket som var den "instans" som skulke stå för skyddet.

Ali Khans har knappast någon makt utanför Göteborg och just Tati har ingen makt att kommendera fotsoldater för sådana uppgifter ens på hemmaplan, eftersom han står för lågt i rang.

Däremot är han musikintresserad och vill själv röra sig i "rapmiljön" och har givetvis egna kontakter, som ovannämnda Västeråsnätverket.
Citera
2021-10-31, 22:18
Medlem
Frickys avatar
Är det någon som har fått någon mer information gällande mordförsöket på en tonåring i Akalla?

Jag har sökt runt men inte hittat något nytt uttalande från Polisen överhuvudtaget, bortsett från själva rapporteringen av händelsen.

Jag tycker att Polisen borde lätt kunna få en bild på en gärningsmannen med tanke på att det skedde vid en tunnelbanestation?

Väldigt märkligt. Kanske är det så att Polisen lägger mycket resurser på få detaljer från brottsoffret och är därav väldigt selektiv med vad dom vill ge ut för information till media?

Det är verkligen ett sammanträffande att tonåringen blev skjuten någon timma efter att Aftonbladet gick ut med att en tonåring har erkänt för inblandning av mordet på Einar.

Känns väldigt skumt. Att det finns någon slags koppling mellan mordförsöket på tonåringen och skjutningen av Einar är enligt mig väldigt sannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in