2021-10-31, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Tror det står tidigt i tråden att ett vittne hört detta.

Okej, så trådsanning.
Samma sak med det här om att de skulle ha varit på FaceTime när själva avrättningen hände.

Det vittnen faktiskt sagt är att de såg GM stående ovan Nisse och tagit bild eller video, däremot.
Citera
2021-10-31, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Ja det är en sk "tråd sanning" men som alltid då får man göra sin egen analys

Låter det troligt?
Vad har postaren för motiv och vinning på att ev ljuga om det?
Hur ser hens tidigare posthistorik ut och så vidare...

Sedan gör man en bedömning om det är trovärdigt eller ej...

Hann inte göra det noggrant i just detta fallet så jag säger varken bu eller bä men det känns inte spontant som något som kommer högt upp om man skulle vilja trolla så jag lutar ändå lite mer åt att det stämmer än att det inte stämmer...

Well... Han som skrev det kan ju va p12 haval fan booooi
Citera
2021-10-31, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Det här med att Nisse skulle sagt förlåt, vart kommer det ifrån egentligen? Vet inte om det nu är en trådsanning eller om ett vittne har sagt att denne hört honom säga det?

Skulle till 99% säkerhet säga att de e trådsanning. Annars borde ju vittnet även hört annat. Det troliga är att någon skrivit: jag har hört att nån sa att ett vittnet hört E säga förlåt innan han blev avrättad. Borde ju såfall betyda att GM inte vara maskerad eller att även annat sagts.
Citera
2021-10-31, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Mannen, vad mer kan vi göra än att spekulera?
Det har varit nyhetstorka senaste dagarna.

Hela tråden är i princip spekulationer, vissa väger mer än andra.

Är du trött på spekulationer / teorier så rekommenderar jag att du slutar läsa tråden.

Göteborgare är inte så "goa gubbar" som de vill göra sken av. Och så säger folk att stockholmare är dryga...
Citera
2021-10-31, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
I den har texten står många detaljer om utredningen och vad som hände enligt vittnen. Att Einar sa förlåt står både i tråden och i artiklar.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r-med-facetime
Står att 100-tals vittnen har hörts och indirekt att utredningen är framgångsrik. Ingen aning om det stämmer eller inte.

Här finns det något (aktuellt i tråden igen). Har däremot inte Plus så kan inte läsa artikeln.
Citera
2021-10-31, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Är det bara jag som reagerat på att nisses mamma ökade från 10k till 30k följare efter sitt inlägg. 😂 nååjja....

Hört att dem som var med honom lämnade honom vid skjutningen och att han ska försökt komma in i porten men tappat taggen av stress. Och att han ska sagt förlåt innan han slutligen mördades.

Stackarn måste ha bett om sitt liv och vetat att nu är de över. Så hemskt.

Förstår verkligen fortfarande inte varför han varit på flykt utomlands för att sedan återvända. 🙄

Någon som har fup/dom där hans adress röjts?

Citat:
Okej, så trådsanning.
Samma sak med det här om att de skulle ha varit på FaceTime när själva avrättningen hände.

Det vittnen faktiskt sagt är att de såg GM stående ovan Nisse och tagit bild eller video, däremot.

Här startar trådsaningne gällande att E ska ha sagt förlåt. Minay ska ha "hört".
Citera
2021-10-31, 22:06
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Vårby, njaa inte så personligt va? Nisse har hållit tyst.

N&C verkar väl inte vara så personligt heller. Skulle det vara den mörka sidan av HH då som skulle ha fått ont i hjärtat av något som yttrats på klubben. Känns mer som att det ”blev klart” där och de visade sin makt mot L*is / Adel med flera.

De enda som nog verkligen vill se detta live, möjligen höra ett förlåt, och se Nisse dö kommer väl från Skarpnäck?

N&C ledde till ett dödshot på Nisse som han själv uppenbarligen tog mycket allvarligt på dvs mer allvarligt än tidigare hot från Vårby och Haval

Skottsäker bil anställda livvakter inställd spelning mm mm så vi ska absolut inte skriva av Nosh and Chow innan allt är löst...
Citera
2021-10-31, 22:06
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Vårby, njaa inte så personligt va? Nisse har hållit tyst.

N&C verkar väl inte vara så personligt heller. Skulle det vara den mörka sidan av HH då som skulle ha fått ont i hjärtat av något som yttrats på klubben. Känns mer som att det ”blev klart” där och de visade sin makt mot L*is / Adel med flera.

De enda som nog verkligen vill se detta live, möjligen höra ett förlåt, och se Nisse dö kommer väl från Skarpnäck?
Återstår då att kontrollera om de här uppgifterna stämmer.

Det har påståtts i tråden av skribenter att det här med "förlåt" publicerats av Aftonbladet den 28:e. Har någon betalat för plus artiklar? Jag tänkte på om det kan tänkas stå i denna artikel;
Citera
2021-10-31, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coinpump
Här startar trådsaningne gällande att E ska ha sagt förlåt. Minay ska ha "hört".

Tack Coinpump!!!!

Så med nästan 100% säkerhet kan man säga att det inte ligger någon som helst sanning i att han skulle ha sagt ”förlåt”, baserat på vad som faktiskt har sagts.
Då släpper vi det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Fast vittnet påstod att hon mötte dessa personer på en stig. Oklart om de gick till eller ifrån brottsplatsen, men ingetdera stämmer med det scenario som beskrivits i media.

Ah, okey då är jag med. Antar att polisen grävt ordentligt i det där vittnesmålet för att utröna om det ens är samma personer som sedan var med i brottet.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Här finns det något (aktuellt i tråden igen). Har däremot inte Plus så kan inte läsa artikeln.

Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Återstår då att kontrollera om de här uppgifterna stämmer.

Det har påståtts i tråden av skribenter att det här med "förlåt" publicerats av Aftonbladet den 28:e. Har någon betalat för plus artiklar? Jag tänkte på om det kan tänkas stå i denna artikel;
Jag var tvåa på den ser jag ;P
Citera
Medlem
Citat:
Okej, så trådsanning.

Nja, det där med förlåt har jag varit tydlig med att det är ett stort kanske framför.

FaceTime som var igång på mobilen som hittades visar däremot på att det är personligt.

Innan Plus-väggen gick det att läsa här.

Här från Expressen: En tonårspojke har ringt polisen och sagt sig ha varit delaktig i mordet på rapparen Nils ”Einár” Grönberg, skriver Aftonbladet.
Men åklagaren Marina Chirakova tillbakavisar uppgifterna.
Polisen misstänker att Einárs mördare har filmat mordet i ett videosamtal på Facetime, enligt uppgifter till Aftonbladet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in