2021-10-31, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Vadå hur? Det blev väl bara så att Einar sprang dit och de sprang efter honom. Det var Einar som var målet.

Hur vet vi det? Allihop kan ju teoretiskt sett ha varit måltavlor, speciellt Dumle. Nu sköt de den som de fick tag i - dvs. Einar. Om det hela handlar om Shottaz/FLG vs, DP/HH är ju allihop lika bra måltavlor.
Citera
2021-10-31, 21:43
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 031Hisingen
Dom har ingen makt utanför angered, de har inte ett skit att säga till om utanför göteborg. Varför skulle dom lägga sina pengar på nåt som de inte har med att göra ens? Alltså bortsett från de faktum att AK och Adel har bra relation, säkerligen dumle med då A och D är nära vänner. Jag har sagt de innan till dig o ja kmr säga det igen, sluta fucking spekulera din svettiga cs nörd
Mannen, vad mer kan vi göra än att spekulera?
Det har varit nyhetstorka senaste dagarna.

Hela tråden är i princip spekulationer, vissa väger mer än andra.

Är du trött på spekulationer / teorier så rekommenderar jag att du slutar läsa tråden.
Senast redigerad av Fricky 2021-10-31 kl. 21:49.
Citera
2021-10-31, 21:43
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Okej, kanske det. Men jag håller ivf det personliga motivet högt nu så spanar mot Skarpnäck på något sätt.

Absolut det var personligt
(anstiftaren)

Men där det finns fortfarande
3 valida alternativ.

Skarpnäck(Haval ev + dalen)
Vårby
Nosh and Chow

Stämmer förlåt går Vårby bort..

Rent logisk borde det vara Skarpnäck
Men mycket av det som kommit fram/ inte kommit fram pekar på Nosh and Chow...

Place your bets...

Själv är jag lite osäker 😕

Dock 💯 att Dumle sålde honom sedan osäker angående Adel hoppas att han inte var med på det men inte alls säker...
Citera
2021-10-31, 21:45
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
En vän till mig som känner folk i dessa kretsar berättade att det ryktas om att Tati (inom Ali Khan familjen) har satt ett pris på Dumlee och Adel.

Detta är dock ett rykte som min vän fått höra, så ta inte detta som fakta.

Återstår att se, oavsett så tror jag det kommer hända mycket saker nästa vecka.

(Einar betalade för skydd hos Tati / Ali Khan familjen, så nu vill han väl isåfall visa vad som händer om man skjuter någon som har betalat för ett skydd).

Det har flera gånger i tråden kommit påståenden om att det är specifikt ali khan familjen som nisse betalade för skydd sista tiden i livet så om det stämmer förväntar man ju sig absolut att det kommer någon form av hämndaktion från deras sida
Citera
2021-10-31, 21:46
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Vet vi att det var 2 skyttar då (ex finns det uppgifter om att tomhylsorna kom från 2 vapen endast?)? För jag tänker ju om vi baserar detta på vittnesuppgifter som såg två skyttar, så kanske inte dom såg den tredje skytten som i min teori står och vaktar E's port. Och detsamma att vitnen som ser denne, kanske inte såg dom andra 2 från sin synvinkel?

Men ja om vi är helt säkra på att det var 2 skyttar (pgr av annat än vittnen) så är det ju antingen 3 spotters, eller 2 goare + 1 spotter. Det som också slår mig, är att 5 personer är i sammanhanget ganska många, i dom flesta skottlossningar brukar det ju vara 1-3 skyttar bortsett från enskilda fall som sticker ut, därför känns det relativt troligt för mig att 2 av dessa 5 var A+D. Om det då också var 2 skyttar så skulle den 5:e kunna vara vem som helst i princip.. en spotter, en chafför, whatever. Oavsett om det är så att dom var 5, så är detta betydligt mer välplanerat (på plats) än dem flesta skottlossningar, vilket inte heller riktigt går hand i hand med att det verkar som GM är oerfarna vad gället att hantera vapen och avlossa skott mot en människa (antalet salvor/skott och de få skott som träffar)

Ja 2 skyttar 2 vapen

5 person mycket mer osäkert men det finns ett vittne som säger det ja
Citera
2021-10-31, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prilig
Hejsan. Skriver sällan här, men har efter expressens uppslag gällande Mehdi Sachit gjort en del efterforskning.

Mordet på rapartisten Rozh Shamal skedde i Juni år 2019. Några månader före han mördades hade Mehdi Sachit (då Baker i efternamn) tagit kontakt med Rozh och du umgicks sedan vid flera tillfällen före mordet. De hade bestämt träff precis vid tidpunkten då Rozh Shamal sköts ihjäl.

Efter att ha läst en del i förundersökningsprotokollet; så hittar man även info om att en cigarett, till en tredjedel rökt, har kastats/funnits på platsen. Cigaretten är hel och inte ansatt av väder och vind, vilket tyder på att den legat där en kort tid. DNAt på cigaretten tillhör Mehdi Sachit.

Märkligt nog finns inget offentligt förhör med denna person? Hittar heller ingen dom gällande detta, så jag delar bara fakta, jag vet ju inte hur det ligger till.

Kan ju vara så att "dumle" befinner sig på platser där mord sker då han umgås med folk som är måltavlor och hotade.

Om man "goar" på någon, hur går en betalning till i sådant fall? Skickar en påse kola?

Påminner ganska mycket om "Erik" i Eskilstuna, kolla 200sekunder så kommer du förstå
Citera
2021-10-31, 21:47
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Kurderne er en folkegruppe i Midtøsten. Kurderne bor hovedsakelig i Iran, Irak, Tyrkia og Syria.
Korrekt, men syrianer är också en folkgrupp och inte detsamma som syrier vilket endast är en nationalitet (dvs person från Syrien). De är inte kurder öht, vilka är en helt annan folkgrupp.
Citera
2021-10-31, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Absolut det var personligt
(anstiftaren)

Men där det finns fortfarande
3 valida alternativ.

Skarpnäck(Haval ev + dalen)
Vårby
Nosh and Chow

Stämmer förlåt går Vårby bort..

Rent logisk borde det vara Skarpnäck
Men mycket av det som kommit fram/ inte kommit fram pekar på Nosh and Chow...

Place your bets...

Själv är jag lite osäker 😕

Dock 💯 att Dumle sålde honom sedan osäker angående Adel hoppas att han inte var med på det men inte alls säker...

Mycket snack om det här med förlåt. Vart kommer den uppgiften ifrån? Är det en trådsanning? Om det är så att det är sant så är ju dom enda som kan veta det ursprungligen de personer som bevittnade NG's sista minuter i livet.
Citera
2021-10-31, 21:48
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Det har flera gånger i tråden kommit påståenden om att det är specifikt ali khan familjen som nisse betalade för skydd sista tiden i livet så om det stämmer förväntar man ju sig absolut att det kommer någon form av hämndaktion från deras sida
Ja, det är därför jag valde att dela med mig utav denna information eftersom jag anser att det inte är orimligt från Ali Khan familjen.

Att dom styr i Göteborg är en sak, men självklart vill dom att deras "varumärke" inte ska ta stryk av att Einar blev skjuten, även fast betalade för skydd.
Citera
2021-10-31, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Mannen, vad mer kan vi göra än att spekulera?
Det har varit nyhetstorska senaste dagarna.

Hela tråden är i princip spekulationer, vissa väger mer än andra.

Är du trött på spekulationer / teorier så rekommenderar jag att du slutar läsa tråden.

Spekulera ska man göra om man har antingen mer än 3 hjärnceller eller är någorlunda insatt i hur sånt här fungerar. Annars blir det 700 sidors spekulation utan att man kommit fram till en enda slutsats av värde, de känns t.om som vi går bakåt här. Så sluta copy pastea grejer du hört av dina cs vänner, kan tänka mig poliserna som hänger här i tråden får psykos av all vilseledning😂
Citera
2021-10-31, 21:49
Medlem
Desto mer jag tänker på detta desto märkligare blir det.
Är det helt säkert att alla sprang åt olika håll? Är det vittnesuppgifter?

Jag har en väldigt out of the box fundering:
Den ända bilden som finns på NG liggandes på rygg utanför porten, den togs inifrån.
Är det fotot med säkerhet taget av ”granne”?
Kan det vara någon i NG’s sällskap som haft NG’s taggbricka på sig när de gick ut för att röka?
Man var väldigt snabb med att lägga till ”free haval” på den bilden förövrigt…

Luktar illa om allt detta.
Citera
2021-10-31, 21:50
Medlem
5 män stämmer ju om man inkluderar två mördare, ett brottsoffer och två som undkom utan skador.

Alltså menar att ett vittne ser 5 män.

Vi har två som är "vänner" till Einar som uppger de sprang åt olika håll.

Möjligheten finns ju att bara en av ovanstående har fel. Vem?
Senast redigerad av idontknowmyself 2021-10-31 kl. 21:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in