2021-10-31, 21:28
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Provar reposta mina funderingar då den verkar försvinnit det hav av nya poster. Någon som har några tankar om detta? Tänker jag helt galet?

Ja lite galet det var 2 skyttar

De övriga ev 3, vad vi vet är det just nu bara ett vittne som säger 5, hen kan helt enkelt tagit fel...

Men låt oss säga att det var 5 var så de övriga 3 säker spotters (utkik) ev kan de också ha funkat som backup som täckte möjliga flyktväggar ifall Einár skulle försöka springa från innergården...
Senast redigerad av mastarn 2021-10-31 kl. 21:33.
Citera
2021-10-31, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomelessG
Jag ska berätta varför mina spekulationer är troligare än dina så kan du lägga din teori bakom dig.
1. Jag är kriminell medan du går och jobbar imorgon bitti.

2. Nätverk är inte lika intelligenta och välstrukturerade som på film. Speciellt inte dom i Sverige.

3. Vårby nätverket har ingen makt längre. De sitter ensamma i en häktescell och får endast prata med mamma och flickvän. De har ingenting att säga till om här ute.

4. Einar har som sagt inte gjort dem ett bajs. Varför skulle de vilja mörda honom? Det är en sak att under en pågående utpressning pumpa upp sig och snacka mord, brutna fingrar osv men att gå på ett brottsoffer 1-2 år senare händer inte. Speciellt ett brottsoffer som inte golat ner dig. Och inte de som golar heller för då är man rädda att bli golade igen.

5. De har betydligt större huvudvärk att tänka på än Einar, lille pojken som inte betalde.
Einar var inte deras första utpressningsoffer som inte betalt.
De har 10 år framför sig i finkan som cirkulerar i deras hjärna och hovrättsförhandlingen och hoppet om att frias där. Pojken har de glömt och gått vidare ifrån.

Skarpnäck ligger bakom detta. Hämnd för H’s bror. Killen dog sen går Nisse och gör låtar om det. Ncncncnc..
Sätter en halvgardering på knivhuggningen.

Inte alls omöjligt att din teori stämmer.. men såfall, borde de inte rimligtvis ligga en skottpeng på AD**M då oxå?
Citera
2021-10-31, 21:30
Medlem
HomelessGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Grattis till det kriminella livet 👍🏻

Så, för att du är kriminell så VET du bara & därmed är din teori 100%? Eller har du kött på benen?

Missförstå mig rätt, jag har aldrig sagt att jag har rätt. Själva anstiftande delen är väl svårast att få rätt på, eller har jag fel?
Du menar alltså att det till 100% är Skarpnäck (hör det till dalen?) som ligger bakom beställningen?

Är det gängen i Husby som har anlitats? Eller har de tagit hand om fimpningen själva?

Det är inget häftigt, misärskitliv… jag avundas dig.
Hur som, jag har inte heller kött på benen då jag är född och uppvuxen i Göteborg.
Jag tycker bara att din teori om att Vårby ligger bakom är så SOLKLART fel. Därför kan jag uttala mig med en sådan övertygelse. Jag vet hur tänket går osv med personliga erfarenheter. Tyvärr kommer inte brottet lösas och inte kommer någon heller att hämnas Einars död.
Hemsk och kall värld.
Citera
2021-10-31, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn

De övriga ev 3, vad vi vet är det just nu bara ett vitte som säger 5, hen kan helt enkelt tagit fel...

Men låt oss säga att det var 5 var så de övriga 3 säker spotters (utsikt) ev kan de också ha funkat som back up som täckte möjliga flyktväggar ifall Einár skulle försöka springa från innergården...

Sant! Känns ivf. osannolikt att fem hoodie-grabbar vandrar just där i ett rätt fint område vid den tiden så någon inblandning finns säkert.
Citera
2021-10-31, 21:31
Medlem
Citat:
Glöm istället han Som SkreV Så HäR

Det var ett troll 👺

Okej, kanske det. Men jag håller ivf det personliga motivet högt nu så spanar mot Skarpnäck på något sätt.
Citera
2021-10-31, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomelessG
Det är inget häftigt, misärskitliv… jag avundas dig.
Hur som, jag har inte heller kött på benen då jag är född och uppvuxen i Göteborg.
Jag tycker bara att din teori om att Vårby ligger bakom är så SOLKLART fel. Därför kan jag uttala mig med en sådan övertygelse. Jag vet hur tänket går osv med personliga erfarenheter. Tyvärr kommer inte brottet lösas och inte kommer någon heller att hämnas Einars död.
Hemsk och kall värld.

Nej det förstår jag ju, att det är ett skitliv. Kan bara beklaga.

Jag avfärdar inte din teori alls, det skulle mycket väl kunna vara så.

Jag har hört & läst att det ska finnas lirare kvar i Vårby, varpå jag skrev ner min teori efter att jag läst i princip hela denna tråd. Säger ju inte att den är 100%.
Anstiftande del & motiv i min teori kan ju nästan bytas ut mot vilket gäng/område som helst, som haft att göra med Einar det senaste 1,5 åren.

Svaren kommer vi inte få om det inte klaras upp av snuten, tyvärr.
Citera
2021-10-31, 21:36
Medlem
Frickys avatar
En vän till mig som känner folk i dessa kretsar berättade att det ryktas om att Tati (inom Ali Khan familjen) har satt ett pris på Dumlee och Adel.

Detta är dock ett rykte som min vän fått höra, så ta inte detta som fakta.

Återstår att se, oavsett så tror jag det kommer hända mycket saker nästa vecka.

(Einar betalade för skydd hos Tati / Ali Khan familjen, så nu vill han väl isåfall visa vad som händer om man skjuter någon som har betalat för ett skydd).
Senast redigerad av Fricky 2021-10-31 kl. 21:39.
Citera
2021-10-31, 21:38
Medlem
Hejsan. Skriver sällan här, men har efter expressens uppslag gällande Mehdi Sachit gjort en del efterforskning.

Mordet på rapartisten Rozh Shamal skedde i Juni år 2019. Några månader före han mördades hade Mehdi Sachit (då Baker i efternamn) tagit kontakt med Rozh och du umgicks sedan vid flera tillfällen före mordet. De hade bestämt träff precis vid tidpunkten då Rozh Shamal sköts ihjäl.

Efter att ha läst en del i förundersökningsprotokollet; så hittar man även info om att en cigarett, till en tredjedel rökt, har kastats/funnits på platsen. Cigaretten är hel och inte ansatt av väder och vind, vilket tyder på att den legat där en kort tid. DNAt på cigaretten tillhör Mehdi Sachit.

Märkligt nog finns inget offentligt förhör med denna person? Hittar heller ingen dom gällande detta, så jag delar bara fakta, jag vet ju inte hur det ligger till.

Kan ju vara så att "dumle" befinner sig på platser där mord sker då han umgås med folk som är måltavlor och hotade.

Om man "goar" på någon, hur går en betalning till i sådant fall? Skickar en påse kola?
Citera
2021-10-31, 21:38
Medlem
Turbaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Kurderne er en folkegruppe i Midtøsten. Kurderne bor hovedsakelig i Iran, Irak, Tyrkia og Syria.

Kurder finns mest i Turkiet. Men även i dom andra länderna du nämner.
Citera
2021-10-31, 21:39
Medlem
Citat:

De övriga ev 3, vad vi vet är det just nu bara ett vitte som säger 5, hen kan helt enkelt tagit fel...

Men låt oss säga att det var 5 var så de övriga 3 säker spotters (utsikt) ev kan de också ha funkat som back up som täckte möjliga flyktväggar ifall Einár skulle försöka springa från innergården...

Vet vi att det var 2 skyttar då (ex finns det uppgifter om att tomhylsorna kom från 2 vapen endast?)? För jag tänker ju om vi baserar detta på vittnesuppgifter som såg två skyttar, så kanske inte dom såg den tredje skytten som i min teori står och vaktar E's port. Och detsamma att vitnen som ser denne, kanske inte såg dom andra 2 från sin synvinkel?

Men ja om vi är helt säkra på att det var 2 skyttar (pgr av annat än vittnen) så är det ju antingen 3 spotters, eller 2 goare + 1 spotter. Det som också slår mig, är att 5 personer är i sammanhanget ganska många, i dom flesta skottlossningar brukar det ju vara 1-3 skyttar bortsett från enskilda fall som sticker ut, därför känns det relativt troligt för mig att 2 av dessa 5 var A+D. Om det då också var 2 skyttar så skulle den 5:e kunna vara vem som helst i princip.. en spotter, en chafför, whatever. Oavsett om det är så att dom var 5, så är detta betydligt mer välplanerat (på plats) än dem flesta skottlossningar, vilket inte heller riktigt går hand i hand med att det verkar som GM är oerfarna vad gället att hantera vapen och avlossa skott mot en människa (antalet salvor/skott och de få skott som träffar)
Citera
2021-10-31, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
BRA! Då tog han uppdraget kanske själv med Adel och kurd-HH?

Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
En vän till mig som känner folk i dessa kretsar berättade att det ryktas om att Tati (inom Ali Khan familjen) har satt ett pris på Dumlee och Adel.

Sluta nämna namn på folk som inte har begått brott! Du vet att sånt att kan leda till onödiga komplikationer i vissa fall! Förövrigt skulle familjen Khan lägga ligga mycket resurser på fanskapet Dumle som du skulle lägga på att att identifiera och räkna homosexuella myggor, så lägg av med sånt trams!
Citera
2021-10-31, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky

Dom har ingen makt utanför angered, de har inte ett skit att säga till om utanför göteborg. Varför skulle dom lägga sina pengar på nåt som de inte har med att göra ens? Alltså bortsett från de faktum att AK och Adel har bra relation, säkerligen dumle med då A och D är nära vänner. Jag har sagt de innan till dig o ja kmr säga det igen, sluta fucking spekulera din svettiga cs nörd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in