Citat:
Ursprungligen postat av
PappasKebab
Jag spekulerar bara, men du pratar som att du VET, vilket är skillnaden.
Inget i den världen är rimligt. Så frågan är, sitter du på fakta eller drar du skit ur röven och lägger fram det som fakta?
Jag ska berätta varför mina spekulationer är troligare än dina så kan du lägga din teori bakom dig.
1. Jag är kriminell medan du går och jobbar imorgon bitti.
2. Nätverk är inte lika intelligenta och välstrukturerade som på film. Speciellt inte dom i Sverige.
3. Vårby nätverket har ingen makt längre. De sitter ensamma i en häktescell och får endast prata med mamma och flickvän. De har ingenting att säga till om här ute.
4. Einar har som sagt inte gjort dem ett bajs. Varför skulle de vilja mörda honom? Det är en sak att under en pågående utpressning pumpa upp sig och snacka mord, brutna fingrar osv men att gå på ett brottsoffer 1-2 år senare händer inte. Speciellt ett brottsoffer som inte golat ner dig. Och inte de som golar heller för då är man rädda att bli golade igen.
5. De har betydligt större huvudvärk att tänka på än Einar, lille pojken som inte betalde.
Einar var inte deras första utpressningsoffer som inte betalt.
De har 10 år framför sig i finkan som cirkulerar i deras hjärna och hovrättsförhandlingen och hoppet om att frias där. Pojken har de glömt och gått vidare ifrån.
Skarpnäck ligger bakom detta. Hämnd för H’s bror. Killen dog sen går Nisse och gör låtar om det. Ncncncnc..
Sätter en halvgardering på knivhuggningen.