2021-10-31, 21:02
Medlem
Jag råkade träffa en person som har insider information nä det gäller det mesta som har att göra med DP, HH och FLG. Enligt personen i fråga är det säkraste platsen för den överbegåvade och intellektuella herren Dumle att vara isolerad i fängelse. Enligt den personen jag pratade med väntar några av hans egna tills allt har lugnat sig lite för att fimpa honom sen.
Citera
Medlem
Någon som har koll på om det finns en kurdisk släkt som kan agera lite likt Gudfadern i Stockholm?

Tänker fortfarande på inlägget från Han Som Skrev Så Här. Som inte svarar längre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Var kan vi konstatera att vittnet spelade in detta?

Om det stämmer blir förloppet ett annat.
Finns klipp ute på inspelningen
Citera
2021-10-31, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satanisten.anna
Jag råkade träffa en person som har insider information nä det gäller det mesta som har att göra med DP, HH och FLG. Enligt personen i fråga är det säkraste platsen för den överbegåvade och intellektuella herren Dumle att vara isolerad i fängelse. Enligt den personen jag pratade med väntar några av hans egna tills allt har lugnat sig lite för att fimpa honom sen.

BRA! Då tog han uppdraget kanske själv med Adel och kurd-HH?
Citera
2021-10-31, 21:06
Medlem
Jag tänker att oavsett kryptering så ser man datatrafik till mast, går det vis vpn så försvinner det efter det, men datapaket telefon till mast har man alltid.. hur jobbar vår polis med att knäcka kryptering? Hjälper t.ex. FRA eller motsvarande myndighet polisen, har man andra externa i ryggen eller är det så att säga hoppas att någon annan knäcker krypteringen? Datan lär väll sparas i fallet så om man knäcker kryptering framöver så får man fram chattar mm från intressanta? Klarar polisen detta?

Hur jobbar man sas med digital spaning och bevissäkring?
Citera
2021-10-31, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Någon som har koll på om det finns en kurdisk släkt som kan agera lite likt Gudfadern i Stockholm?

Tänker fortfarande på inlägget från Han Som Skrev Så Här. Som inte svarar längre.

Det finns några Syrianer som man knappt hör något ifrån. En av ledande figurerna bor i Hägersten och han tillsammans med 2 Bosnier importerar massa skit genom diverse företag.
Citera
2021-10-31, 21:08
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Visst, men i så fall en jakt som är 150-200 meter, eftersom ett flertal vittnen sett GM avrätta NG på mycket nära håll. Dvs denna jakt var inte raka vägen mellan cykelförrådet och porten isf.
Nej och det är det ingen som har påstått heller. Tycker det låter fullt rimligt att han inte sprang raka vägen till porten. Antal meter på jakten känns förövrigt ganska irrelevant just nu. Det ger oss ingenting.
Citat:
Jaså, pga att han skulle goat eller av vilken anledning?
Citera
2021-10-31, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
BRA! Då tog han uppdraget kanske själv med Adel och kurd-HH?

Tror snarare att det är den mörkare delen av HH som skulle tagit på sig det isf & pressat sönder Adel
Citera
Medlem
pulverhonungs avatar
Forvånande att expressen ger utrymme åt någon som våldtar med pistol.

Han är garanterat inblandad i einars dod och det kommer firas lite när det är hans tur.
Citera
Medlem
Citat:
Det finns några Syrianer som man knappt hör något ifrån. En av ledande figurerna bor i Hägersten och han tillsammans med 2 Bosnier importerar massa skit genom diverse företag.

Fast är det några sysrianer inblandade i detta? Har inte hört om någon hittills.
Citera
2021-10-31, 21:11
Medlem
HomelessGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Jag spekulerar bara, men du pratar som att du VET, vilket är skillnaden.

Inget i den världen är rimligt. Så frågan är, sitter du på fakta eller drar du skit ur röven och lägger fram det som fakta?

Jag ska berätta varför mina spekulationer är troligare än dina så kan du lägga din teori bakom dig.
1. Jag är kriminell medan du går och jobbar imorgon bitti.

2. Nätverk är inte lika intelligenta och välstrukturerade som på film. Speciellt inte dom i Sverige.

3. Vårby nätverket har ingen makt längre. De sitter ensamma i en häktescell och får endast prata med mamma och flickvän. De har ingenting att säga till om här ute.

4. Einar har som sagt inte gjort dem ett bajs. Varför skulle de vilja mörda honom? Det är en sak att under en pågående utpressning pumpa upp sig och snacka mord, brutna fingrar osv men att gå på ett brottsoffer 1-2 år senare händer inte. Speciellt ett brottsoffer som inte golat ner dig. Och inte de som golar heller för då är man rädda att bli golade igen.

5. De har betydligt större huvudvärk att tänka på än Einar, lille pojken som inte betalde.
Einar var inte deras första utpressningsoffer som inte betalt.
De har 10 år framför sig i finkan som cirkulerar i deras hjärna och hovrättsförhandlingen och hoppet om att frias där. Pojken har de glömt och gått vidare ifrån.

Skarpnäck ligger bakom detta. Hämnd för H’s bror. Killen dog sen går Nisse och gör låtar om det. Ncncncnc..
Sätter en halvgardering på knivhuggningen.
Citera
2021-10-31, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Nej och det är det ingen som har påstått heller. Tycker det låter fullt rimligt att han inte sprang raka vägen till porten. Antal meter på jakten känns förövrigt ganska irrelevant just nu. Det ger oss ingenting.
Jaså, pga att han skulle goat eller av vilken anledning?

Det finns anklagelser om att han ska ha försökt goa några inom DP dessutom börjar man ifrågasätta hans lojalitet. Ingen som är inblandad i det minsta lilla vågar träffa honom längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in