2021-10-31, 18:56
Medlem
Min poäng var att sammanhållningen har varit hyenornas starka sida tidigare.

Ser man på andra orter är det ofta krig mellan två eller flera gäng om samma lilla yta. Tidigare delade man på ytan men vänner blev fiender.

Så är det inte i Husby för det har inte funnits någon anledning till det. Förrän nu?

Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Det känns som att detta är nyckeln till lösningen. Om inte HH är de som utfört mordet, så känns det väl nästan rimligt att det är något annat gäng från Husby/akalla (som ändå har kopplingar till HH) som utfört istället?

Låter ju inte helt osannolikt iaf

Edit: tänker ju att om HH splittrats, så kanske medlemmar gått till ett annat gäng?
Citera
2021-10-31, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Ja? Men om det nu var 30 sek tystnad tyder det på att Einar inte sprang raka vägen mot porten. Något har ju hänt däremellan. Och det vet ingen om det inte finns någon kamera.

Min teori var att skyttarna sköt hejvilt springades men 30 sek tystnad är lång tid för brottet.

Nej! Är det inte enklare att ta till dig informationen istället för att ha en teori som inte stämmer med fakta?

Det sköts inte hej vilt, det sköts i 2-3st tydligt sammanhängande salvor. Om det var en eller två pistoler går inte att säga på det avstånd jag var på men min gissningen att skotten i varje salva kom från en och samma då avståndet mellan skotten uppfattades som väldigt jämnt.
Citera
2021-10-31, 18:59
Medlem
Citat:
Så Einar och Co kom ut, skyttarna poppade, alla sprang, skyttarna kom ikapp Einar efter 30 sek. Poppade tre gånger till.

Låter rimligt.

Japp, låter rimligt utifrån vad jag hörde av skotten.
Citera
2021-10-31, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Primalstar
Nej! Är det inte enklare att ta till dig informationen istället för att ha en teori som inte stämmer med fakta?

Det sköts inte hej vilt, det sköts i 2-3st tydligt sammanhängande salvor. Om det var en eller två pistoler går inte att säga på det avstånd jag var på men min gissningen att skotten i varje salva kom från en och samma då avståndet mellan skotten uppfattades som väldigt jämnt.

Det var min teori först. Men den stämmer ju uppenbarligen inte.
Citera
2021-10-31, 19:01
Medlem
Citat:
Ja? Men om det nu var 30 sek tystnad tyder det på att Einar inte sprang raka vägen mot porten. Något har ju hänt däremellan. Och det vet ingen om det inte finns någon kamera.

Min teori var att skyttarna sköt hejvilt springades men 30 sek tystnad är lång tid för brottet.
Med tanke på att han endast sköts med ett skott i bröstet och ett i ansiktet så förmodar jag att när han inte fick upp porten så beordrade de honom att vända sig om, och sen var de så iskalla att de tog fram mobilen förnedrade honom och därefter satte ett skott i ansiktet och ett i bröstet. Där har ni 30 sek tystnad
Citera
2021-10-31, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles1.
Med tanke på att han endast sköts med ett skott i bröstet och ett i ansiktet så förmodar jag att när han inte fick upp porten så beordrade de honom att vända sig om, och sen var de så iskalla att de tog fram mobilen förnedrade honom och därefter satte ett skott i ansiktet och ett i bröstet. Där har ni 30 sek tystnad

Så kan det ha varit. Tänk om det hade funnits på band.
Citera
2021-10-31, 19:04
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Primalstar
Japp, andra sidan kanalen. Hennes inspelning är såklart facit av antal skott och pauser emellan men för min del hann jag reagera på första omgången, gå fram till fönstret och då hör jag andra salvan..dvs det var en tydlig paus emellan men längden på pausen är svår att bedöma i efterhand.
Tyvärr för oss kan vi nu inte höra inspelningen. Någon i tråden ska ha gjort en ljudfil på det och lagt upp, men jag har inte hittat denna eventuella ljudfil (än iaf).

Har du lyssnat på inspelningen och kan säga att där är 30 sekunder mellan två salvor? Eller varför säger du nu 30 sekunder emellan?

Bra med ett vittne i tråden, det har inte direkt dykt upp många... Du är uppskattad!

Ja, tid är väldigt svårbedömd eftersom vi människor uppfattar tidsrymd så olika beroende på hur vaksamma/ aktiva/ utråkade osv vi är.
Tyckte du att det var skott du hörde direkt (alltså, sa hjärnan "skott" om du förstår hur jag menar) och du gick raka vägen till fönstret och hörde då direkt nästa salva? Eller stod du ett kort tag vid fönstret?
Citera
2021-10-31, 19:09
Medlem
Citat:
Så kan det ha varit. Tänk om det hade funnits på band.
Och om det snackas om facetimesamtal så måste det ju vara någon som ville ha bevis och eventuellt själv ville säga något avskedsord till Einar om varför de dödar honom innan "100gubbarna" avrättade honom.
En engångslur i andra änden som polisen aldrig kan spåra även om de har mördarnas tel och rensar den.
Citera
2021-10-31, 19:10
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Jag tänkte på en sak det här kan ha hänt;

Einar kommer ut ur cykelförrådet o får direkt ett skott i bröstet. Eftersom han har adrenalin han börjar löpa direkt och eftersom han e skjuten han försöker springa in till en port. Sen utanför porten han faller ihop o då kommer skyttarna o lägger en i huvet o drar. Det skulle förklara hur dom kom ikapp einar och varför han valde gå till en port istället för att fortsätta springa

Tror faktiskt inte han blev träffad direkt. Gissar att de missade först, Nisse maxrushar mot sin port men hinner inte få upp nycklarna eller öppna.

Nisse vänder sig om, ser att skytten är några meter bort, kanske ber han för sitt liv eller säger förlåt. Iaf lär det varit några sekunders ögonkontakt framför porten mellan skytten och Nisse. Sen ett skott i bröstet, Nisse ramlar, skytten går fram och trycker av i ansiktet och fotar.
Citera
2021-10-31, 19:11
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Om det nu var 30 sekunders tystnad. Själv vet jag inte var uppgiften kommer från.
Citera
2021-10-31, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles1.

Låter troligt!
Citera
2021-10-31, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Väldigt bra sammanfattat, tummen upp!

"Skulle de precis skiljas åt och när Adel/Dumle börjar gå så dyker GM upp?"

Dom skulle ta en taxi efter att dom hade rökt i cykelförrådet.

Fast det där med att de skulle ta en taxi är ju Dumles påstående och alltså inte något som bör spridas som annat än hans "sanning" till Expressen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in