2021-10-31, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
OM detta stämmer, då är det här väldigt personligt. Och då måste det ju vara för D*ra, kan inte tänka mig att andra (ex HH) behöver se detta och höra en ursäkt innan avrättning.

Ryktas ju om att skytten ska ha varit på FaceTime, så är kanske inte jättekonstigt att säga förlåt då ändå?

Rykte bara
Citera
2021-10-31, 19:33
Medlem
HomelessGs avatar
Oavsett om de gör HLR så har de inte snurrat på honom 180 grader. Han har fortfarande porten i ryggen och fötterna utåt.
Citera
2021-10-31, 19:33
Medlem
Eviies avatar
Vet inte om spekulationen förekommit tidigare i tråden, men WHAT IF;

Gärningsmännen är Dumle och den andre kompisen som var med honom? Var de kvar där när han hade blivit skjuten? Någon som vet?
Citera
2021-10-31, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eviie
Vet inte om spekulationen förekommit tidigare i tråden, men WHAT IF;

Gärningsmännen är Dumle och den andre kompisen som var med honom? Var de kvar där när han hade blivit skjuten? Någon som vet?

Du tror inte att det hade funnits spår av krut på Dumle få? Nä, det där låter ju helt osannolikt. Är väl det första som polisen kollat?
Citera
2021-10-31, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Ryktas ju om att skytten ska ha varit på FaceTime, så är kanske inte jättekonstigt att säga förlåt då ändå?

Rykte bara

Exakt, och tror du verkligen att gängen behöver övervaka / se allting?

Det kommer ju ändå ut i media.

De enda som skulle vilja se detta på FaceTime är väl om detta är högst personligt.
Citera
2021-10-31, 19:38
Medlem
Och folk funderar på varför han springer till en port. Kan ju vara så enkelt så att han inte fattade att det var honom de skulle ta, utan han kanske trodde att de som "sköt" mot rapparna vid studion dagen före var tillbaks för att avsluta det, så han sprang för att inte komma i vägen.
(Men jag tror att skjutningen dagen för bara var för att Du** och A** skulle ha ryggarna lite friare från misstanke om att de låg bakom att ge Nisses position.
Citera
2021-10-31, 19:40
Medlem
Eviies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomelessG
Oavsett om de gör HLR så har de inte snurrat på honom 180 grader. Han har fortfarande porten i ryggen och fötterna utåt.

Så hur tänker du? GM har stått på en yta mellan E och portdörren och skjutit honom? Om man ser till hur E’s kropp är placerad på bilden och teorin kring att GM ska ha satt en kula i bröstet och sedan huvudet - att det är därför kroppen är placerad som den är, då ska alltså GM sprungit efter och när E inte fick upp dörren ställt sig mellan E och dörren? Så att när han avlossar skott så faller E raklång bakåt och blir liggande med fötterna mot dörren? Är de så du tänker?
Citera
2021-10-31, 19:41
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomelessG
Ja, att NG inte skulle ha vänt på sig så att han hade ryggen mot porten innan han blev dödad är helt orimligt.
Citera
2021-10-31, 19:41
Medlem
Det är vissa "spekulationer" i tråden som jag inte riktigt får ihop. Jag skriver "spekulationer" för jag har inte hängt med speciellt bra här dem senaste dagarna så jag vet inte riktigt vad som är uppbackat av fakta nu.

Följande spekulationer har jag läst.

* Man spekulerar i att E tagit först ett skott i bröstet, blivit liggande och sedan har GM tryckt av ett skott i huvudet för att avsluta jobbet.

* Klibern som används har nämnts här tidigare, nu kommer jag inte ihåg vilken. Men skulle tydligen vara den som bla används för AK47, någon annan typ av halv-automat och skulle vara ovanlig kaliber för pistoler.

* Vittnen, både här i tråden och via media samt inspelning säger säg ha hör 3 jämna salvor, men jämna mellanrum mellan varje salva. Salvorna ska ha vart 3+3+4 = totalt 10 skott.

Min fundering är då:

Det borde inte ha gått till så att man sätter ett skott i börstet på E han blir liggande och man sätter ett i huvudet för att avsluta. För då borde det väl ha vart så att vittnen hört 3 salvor + 2 avskilda skott med visst mellan rum? Och om det var så att det var så det gick till (att man gick fram och avslutade) borde det då inte ha vart 1 salva i bröst dvs 3 skott, och en salva i huvudet dvs 4 skot - Vilket inte heller stämmer eftersom vi via media vet att han faktiskt vart träffad av just ett skott i bröstet och sedan ett i ansiktet.

Är det inte mer troligt att det gick till ungefär så här:

Man kommer ut ur cyckelgaraget. E+A+D får syn på GM inser faran och börjar fly. E springer åt ett håll, A+D åt ett annat. GM1 drar av en salva mot E (3 skott missar) GM2 drar av en salva mot A+D (3 skott, missar) GM1 (kanske i sällskap av GM2) springer efter E och hinner ikapp honom vid porten när han försöker få upp dörren. E vänder sig om. GM1/GM2 siktar E i brösthöjd, drar en salva (4 skott, rekylen gör att ett skott sätter sig i bröstet, 2 går över axeln och det 4:e sätter sig i ansiktet). Man fotar och lämnar platsen?

Edit:

Eller kan det till och med ha vart så här (baserat på ett ett vittne (V1) set 5 personer i mörka luvtröjor lämna platsen, medans ett annat (V2) sett 2 GM skjuta mot E, och ett tredje vittne (V3) ser GM sikta med draget vapen mot E på nära avstånd för att sedan skjuta):

Man kommer ut ur cyckelgaraget. E får syn på GM inser faran och börjar fly. A+D har goat och vet vad som kommer hända och börjar lämna platsen. E börjar springa mot sin port. GM1 drar av en salva mot E (3 skott missar) GM2 drar av en salva mot E (3 skott, missar) - Detta bevittnas av V2. När E kommer till porten så står GM3 redan och väntar framför porten. GM3 siktar E i brösthöjd, drar en salva (4 skott, rekylen gör att ett skott sätter sig i bröstet, 2 går över axeln och det 4:e sätter sig i ansiktet) - Bevittnas av V3. Man fotar/filmar Es kropp för att kunna visa beställaren. GM1+GM2+GM3+A+D lämnar sedan platsen tillsammans - Bevittnas av V1. Detta skulle kunna förklara samtliga salvor, vittnesuppgifter och dessutom positionen av Es kropp i relation till porten.
Senast redigerad av zadnahoj 2021-10-31 kl. 20:00.
Citera
2021-10-31, 19:42
Medlem
Eviies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Du tror inte att det hade funnits spår av krut på Dumle få? Nä, det där låter ju helt osannolikt. Är väl det första som polisen kollat?

Ja, det återstår att se när fuppen släpps. Det vore skandal om de inte kollat upp honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eviie
Har hela tiden hoppats på att det bara gick snabbt, utan den biten av förnedring och dödsångest.

Men - att han ligger raklång är högst sannolikt pga att polismännen placerat honom så för att kunna de skadeläge och utföra HLR.

Här är bilden: https://m.imgur.com/a/x0NUqsT

De kan väl inte vänt honom eftersom då hade det funnits mycket blod från pölen på mage m.m.

Jag blir däremot inte riktigt klok på hur nära han är porten. Har mördarna ställts sig precis mot dörren när de skjuter han sista gången?

Ser heller inget blodstänk på rutan (tror att den röda grejen på marken är ett löv)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
"Uppgiften" om att han skulle sagt förlåt är bara ett obekräftat rykte från en användare i tråden. Och om nu någon granne verkligen hörde "förlåt", så kan det lika gärna vara GM som sa det.

Du förstår väl att polisen har vänt på honom för att göra livräddning?
Nej jag tror att han redan låg på rygg med tanke på att det inte fanns mer blod på framsidan än det gjorde.
Det hade blivit kladdigare om de hade snurrat och rört honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in