2021-10-31, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orao1983
Därför att managern för N&C också är Leksells manager. Därför. J*el I*he

Konstigt då att det inte har bekräftats att Leksell var där
Citera
2021-10-31, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Konstigt då att det inte har bekräftats att Leksell var där

Också: la märke till att det varit otroligt tyst på både Leksells & hans flickväns IG sedan skjutningen. Efter inlägget som han la upp, tillägnat E - ingenting.
Citera
2021-10-31, 17:29
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B00ney
Jag har granskat tråden sedan start och läst samtliga teorier i dessa 700+ sidor. Jag måste medge att det är väldigt beklagligt att det slutade som det gjorde för Nisse, enbart 19 år gammal.
Hoppas innerligt att de ansvariga för detta dåd bestraffas.

Jag kommer sammanställa några frågetecken från mitt perspektiv

Händelsen på Nosh & Chow:
*Ökat hotbild mot NG efter denna händelse
- L*is var BO, nära vän med Adel.
- GM anknytningar med NG? Annars varför ökad hotbild mot honom?

Skottlossning dagen innan NG mördas:
* Adel & Dumle beskjuts i Sätra i en studio.
- Vilka skulle ursprungsligen vara på plats i studion? Skulle NG vara där?
- Hittades hylsor på brottsplatsen? Om ja - av intresse att jämföra med de 10 hylsorna från brottsplats Hammarby Sjöstad.
- Var det Dumle som hade så "bråttom" att berätta detta för NG, dessutom att han visste sig veta vem som låg bakom gärningen?

Dumle har själv bevisat för media vad han är för människa, samt hur mycket han egentligen värderar människoliv, NG's liv inkluderat. Dumle är utan tvivel inblandad på något sätt med sin bakgrund.

Skottlossningen på Hammarby sjöstad där NG avlider
* Två maskerade män dyker upp och avlossar sammanlagt 10 skott
- Dumle & Adel avviker oskadat från brottsplatsen. Då man är i samma sällskap bör man röra sig nära varandra.
Eventuellt var NG på väg ut först?
Skulle de precis skiljas åt och när Adel/Dumle börjar gå så dyker GM upp?
- Har det konstaterats att det var två vapen inblandade?
- Kan det finnas syfte i att fejka de två mörkhyade MGM som setts i videoklippen flexa med pistol? För att vilseleda polisen t.ex.
- Samtal innan/efter dådet. Min förståelse är att någon som var NG's närhet under kvällen har mottagit trafik innan/efter dådet (?) Detta tror jag kan vara en avgörande faktor beroende på hur man lyckas spåra datatrafiken.
- Kameror i området bör analyseras i detalj dagarna innan dådet.

Övriga tankar:

Hämnd för mordet på D*ra
- Detta känns enligt mig som mest logiska motivet till gärningen. H*val tror att NG ligger bakom broderns död.
Hur skall man kunna acceptera att ens bror mist livet och dessutom uppfattar pikar om det i raplåtar? T.ex DANSA.

De tre miljonerna som uteblev efter kidnappningen
- Ser man verkligen vinning i avrättning likt detta?
Väldigt bra sammanfattat, tummen upp!

"Skulle de precis skiljas åt och när Adel/Dumle börjar gå så dyker GM upp?"

Dom skulle ta en taxi efter att dom hade rökt i cykelförrådet.
Citera
2021-10-31, 17:29
Medlem
Citat:
Också: la märke till att det varit otroligt tyst på både Leksells & hans flickväns IG sedan skjutningen. Efter inlägget som han la upp, tillägnat E - ingenting.

Jag gissar att dem som faktiskt brytt sig inte har lagt fokus på att uppdatera på ig eller andra sociala medier mer än det dom gjort hittills då
Citera
2021-10-31, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Vad menar du? Att mordet skulle finnas på film?
Har skrivits lite om att det kan ha filmats eller att bilder togs.
Citera
2021-10-31, 17:30
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Vi alla hanterar vänners bortgång på olika sätt.
Leksell har rent mjöl i påsen så jag tycker inte ens det är värt att granska hur han har agerat efter Nisses död.

Bara för att du uppdaterar mycket på din Instagram relaterat till Nisses död så betyder det inte av automatik att du sörjer mer.

Dom som är äkta vänner till Nisse behöver inte visa på Instagram att dom sörjer.
Citera
2021-10-31, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d0bbd51
Ni som skriver ”varför skulle Dumle goa Nisse, han hade haft mycket mer nytta av honom om han var vid liv”,
tycker ni att Dumle verkar vara en rationellt handlande, logiskt tänkande, intelligent varelse? Verkar långsiktigt tänkande vara hans paradgren?

Jag vet inte om Dumle goat (även om jag håller det för sannolikt i skrivande stund), men att helt utesluta att han skulle gjort det för att han behövde Nisse i livet för att underbygga sin karriär är inskränkt.
Det kan ha handlat om avundsjuka, pengar, att han inte hade mycket till val, att han såg sin chans att få sina 15 minutes of fame/få sitta i morgonsoffan/tjäna pengar på en hyllningslåt o.s.v.

Hade det smartaste i Dumles fall varit att ha kvar Nisse i livet? Ja. Verkar Dumle smart? Nej.

Amen. Det största misstaget vi kan göra är att utgå från att dessa människor funkar som de flesta.
Citera
2021-10-31, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Leksell har rent mjöl i påsen så jag tycker inte ens det är värt att granska hur han har agerat efter Nisses död.

Det tror jag säkert. Undrar snarare om han ligger lågt pga paranoia nu efter skjutningen, iom att han verkar varit med på N&C tidigare och förmodligen vet en del.
Citera
2021-10-31, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 654a1sd1323
Einar Var En Förvirrad Identitets Lös Provokatör Hund Utan Ansvarig Ägare Han Skällde På Alla.

Skriver Det Här För Det Blivit Officiel Nu. Slarvigt Förlåt Jag Är På Språng.

Einars Största Misstag Var Som Så Många Andra Inom Norr Orts Konflikterna

1. Einar Förnedrade De Döda Kopplade Till Respekterade Familjers Äldre

2. I Ett Mycket Känsligt Skede När Den Dödes Kropp Blodet Inte Ens Hade Torkat. Barbariskt Är För Namnet.

3. Einar Blev Affärs Kompis Och Knarkar Kompis Med Vissa Individer Ur Samma Respekterade Familje Nätverk Vars Döda Han Förnedrat. Inte Så Jätte Smart Eller Vad Säger Ni?

4. Einar Förvärrade Situationen Trots Generösa Förlåtelser Från Märstas Äldre.

5. Einar Åkte Till Sollentuna Sigtuna Märsta Väster Ort Samma Platser Som De Döda Han Förnedrat Grovt Och Väljer Gå Till Anfall Förnedra IGEN Och IGEN Och IGEN

6. Einar Fick Möjlighet Att Prata Komma Överens Men Han Valde Den Dåliga Vägen

7. Einar Var En Skam För Gud En Skam För Samhället En Skam Mot Sina Svenska Äldre.

8. Einars Äldre Skämdes Över Honom.

9. Einar Sa Nej Till Polis Och Svenska Samhällets Hjälp.

10. Einar Trodde Han Visste Vad Han Gjorde Men Han Var 19 År Ensam Alkohol Skalle Mot Hundratals Års Sammanlagda Visdom Och Erfarenhet Räknat Mot Märsta Och Väster Orts Äldre.

Må Gud Leda Oss Den Rätta Vägen.

De som verkligen ska skämmas är:

Haval som fick lite av Einars storhet när de gjorde en rap-låt ihop, men sedan betedde sig som en falsk hund. Haval, som går med på att vara delaktig i kidnappningen och borde kunnat ha räknat ut att en sådan förnedring gör varje BO desperat, så även Einar. Rädda människor slår impulsivt och desperat. Haval om någon borde veta att den som är med i gängkriminalitet riskerar även de anhörigas liv. Haval med vänner var beredda att gå på Einars anhöriga, mor som bror. Klart han borde vara beredd att få tillsammans med samma mynt. Hans familj/äldre skyller på Einar när de borde beakta varför deras egen son riskerar sin lillebrors liv med sin kriminella livsstil.

Vårbynätverkets ledare, som planerat en obefogad kidnappning med förnedrande inslag, utan mer än ihopkokade, egoistiska skäl.

Där har du dina hundar. Är lätt att inte se sin egen del, bara andras fel och brister. Jag kan inte se att ovan tre, eller för all del övriga inblande i kidnappning och hot av Einar och hans anhöriga skulle förtjäna annat än förakt.

Må gud förlåta dem för deras ego och storhetsvansinne.

Avundsjuka Yasin, som än en gång medverkat i en väns förnedring - förra gången var det även död. Vet inte hur det är nu.
Citera
2021-10-31, 17:41
Medlem
https://www.tiktok.com/@boogie2k21/v...from_webapp=v1

Video på 1cuz
Citera
2021-10-31, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky

Bara för att du uppdaterar mycket på din Instagram relaterat till Nisses död så betyder det inte av automatik att du sörjer mer.

Dom som är äkta vänner till Nisse behöver inte visa på Instagram att dom sörjer.

Ja, leksell är nog rätt ledsen och chockad och av lätt insedda skäl tror jag inte han önskar dra till sig uppmärksamhet eller stöta sig med fel människor.

Angående tystnaden om krogdramat. Hur är det med förundersökningssekretess - är det bara de inblandade och deras advokater som kan få munkavle eller gällerdet också vittnen?
Tror ni polisen bett dem att knipa? Eller de kan ju vara rädda, givet de inblandade.

Vi får väl anta att polisen i a f har något slags bild av händelsen? Hur ska de annars veta att hotbilden förstärkts mot Einar och att de ska punktmarkera. GW utalade sig om prognosen, att den var dålig. Men han har kanske ingen insyn i utredningsläget? Han pratar i a f bara om statistiken för denna typ av brott, och detta är ju ingen genomsnittlig gängskjutning.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-10-31 kl. 17:43.
Citera
2021-10-31, 17:46
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Ja, leksell är nog rätt ledsen och chockad och av lätt insedda skäl tror jag inte han önskar dra till sig uppmärksamhet eller stöta sig med fel människor.

Angående tystnaden om krogdramat. Hur är det med förundersökningssekretess - är det bara de inblandade och deras advokater som kan få munkavle eller gällerdet också vittnen?
Tror ni polisen bett dem att knipa? Eller de kan ju vara rädda, givet de inblandade.

Vi får väl anta att polisen i a f har något slags bild av händelsen? Hur ska de annars veta att hotbilden förstärkts mot Einar och att de ska punktmarkera. GW utalade sig om prognosen, att den var dålig. Men han har kanske ingen insyn i utredningsläget? Han pratar i a f bara om statistiken för denna typ av brott, och detta är ju ingen genomsnittlig gängskjutning.
Jag tror Leksell inte vill prata om N&C på sociala medier, det är en onödig risk att ta.

Vill han ventilera sina tankar krint krogdramat så tar han nog det med sina närmsta vänner/anhöriga, utanför sociala medier.

Hade jag suttit i Leksells situation så hade jag inte sagt ett ord om krogdramat på sociala medier, finns egentligen bara risker som kan medfölja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in