2021-10-31, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Ja det känns rätt rimligt att han vill avstå från att blanda in sig i denna soppa.

1.CUZ - FFF
https://youtu.be/2C0etvMtjT0

En video där det enbart är 1.cuz som rappar, men ändå så väljer han att ha med just Einar under större delen av musikvideon.

Skärmdump tagen ur musikvideon:
https://ibb.co/9tmGFfq

Min uppfattning är att dom genuint var bra vänner.
Verkligen tragiskt att det skulle sluta så här.

Är också av den uppfattningen.

Han sa rakt ut att ”folk jobbar här, för kedjor och klockor, vi tar inte andras som små fattiga luffare” efter kidnappningen. Han har även markerat genom att avfölja hur många som helst på hans insta och hans uppdatering på dito kändes också genuint till skillnad från inlägg som andra berörda parter har postat.

Vore fint om han åtminstone hade någon äkta vän bland alla parasiter som han valde att omge sig med.
Citera
2021-10-31, 18:46
Medlem
Aftonbladet har skrivit att skyttarna hade på FaceTime under tiden och tog en bild.

Sparas FaceTime?

Citat:
Ursprungligen postat av topgris
Har skrivits lite om att det kan ha filmats eller att bilder togs.
Citera
2021-10-31, 18:47
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Primalstar
Det var ingen som sköt hej vilt. Skottlossningen var två, möjligen tre helt jämna salvor. Jag Vet då jag bor hyfsat nära och hörde skotten men förstod just då inte helt vad det var.

Första var längre 4-5st, andra kom efter en paus på ca 30sek och var 3st. Detta minns jag helt oberoende av den som råkade spela in skottlossningen. Sen kan det varit även en tredje salva. Där sviker min minnesbild.
Befann du dig på motsatt sida om mordplatsen från kanalen sett? Jag frågar därför att vittnet med inspelningen var vid restaurang Göteborg och säger att den tredje salvan lät närmare henne.
Citera
2021-10-31, 18:49
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope2020
Thrife är nu den första från Dalen som lägger upp något på Nisse efter mordet.
Thrifeofficial på instagram

Nja

SS TV har lagt ut en del på sin youtube.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamchasers
Det är nog feluppfattat av vittnet.
Jag utgår från att hon räknar från första skotten.

Jag har ingen aning.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Så Einar och Co kom ut, skyttarna poppade, alla sprang, skyttarna kom ikapp Einar efter 30 sek. Poppade tre gånger till.

Låter rimligt.
Det är ca 25 meter mellan cykelförrådet och MP.
Citera
2021-10-31, 18:51
Medlem
Vadå hur? Det blev väl bara så att Einar sprang dit och de sprang efter honom. Det var Einar som var målet.

Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer
Enligt vittnet som spelade in skottlossningen med telefonen var det först 3 skott, sen 30 sek. paus, sen 3 skott till. Detta har sedan reviderats till att c:a 10 skott avlossades totalt. Jag tror inte de sköt springandes efter Einar, utan att de stod stilla och sköt när A & D & E kom ut från förrådet, sedan sprang Einar och A & D åt olika håll och mördarna följde efter Einar till porten och sedan avrättade honom.
Då blir ju frågan: Hur kunde de veta att Einar skulle springa mot porten? Var det bara han som var måltavla?
Citera
2021-10-31, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Nja

SS TV har lagt ut en del på sin youtube.
Det är inte officiella SSTV, den officiella heter numera Deeper than music
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Befann du dig på motsatt sida om mordplatsen från kanalen sett? Jag frågar därför att vittnet med inspelningen var vid restaurang Göteborg och säger att den tredje salvan lät närmare henne.

Japp, andra sidan kanalen. Hennes inspelning är såklart facit av antal skott och pauser emellan men för min del hann jag reagera på första omgången, gå fram till fönstret och då hör jag andra salvan..dvs det var en tydlig paus emellan men längden på pausen är svår att bedöma i efterhand.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är ca 25 meter mellan cykelförrådet och MP.

Ja? Men om det nu var 30 sek tystnad tyder det på att Einar inte sprang raka vägen mot porten. Något har ju hänt däremellan. Och det vet ingen om det inte finns någon kamera.

Min teori var att skyttarna sköt hejvilt springades men 30 sek tystnad är lång tid för brottet.
Citera
2021-10-31, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Vadå hur? Det blev väl bara så att Einar sprang dit och de sprang efter honom. Det var Einar som var målet.
Hahahahaha walla de där va den skummaste frågan
Citera
2021-10-31, 18:55
Medlem
Jag tänkte på en sak det här kan ha hänt;

Einar kommer ut ur cykelförrådet o får direkt ett skott i bröstet. Eftersom han har adrenalin han börjar löpa direkt och eftersom han e skjuten han försöker springa in till en port. Sen utanför porten han faller ihop o då kommer skyttarna o lägger en i huvet o drar. Det skulle förklara hur dom kom ikapp einar och varför han valde gå till en port istället för att fortsätta springa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in