2021-10-31, 14:52
Medlem
Joneskuusis avatar
[quote=QxZtVyPrQ9981AZX|77760426]
Citat:
Ursprungligen postat av Joneskuusi

Det gör det
Finns stöd för bensodiazepiner, opiater, cannabis, antidepressiva etc.

Gäller att kunna och förstå neurobiologi så

Vanligtvis när något verkar vara för bra för att vara sant så är det inte sant. Men ja beställde ändå för jag e desperat.

Hur ofta och hur stor dos tycker du att man ska köra med? Finns det ingen risk för bieffekter när man kör nedtrappning på diazepam samtidigt ?
Citera
2021-10-31, 14:58
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
[quote=Joneskuusi|77767557]
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX

Vanligtvis när något verkar vara för bra för att vara sant så är det inte sant. Men ja beställde ändå för jag e desperat.

Hur ofta och hur stor dos tycker du att man ska köra med? Finns det ingen risk för bieffekter när man kör nedtrappning på diazepam samtidigt ?

Nope inga interaktioner.
Läs tråden - allt finns där.

Lol, "för bra att vara sant" - nej, vanlig neurobiologi..
Citera
2021-10-31, 15:00
Medlem
Joneskuusis avatar
[quote=shivashambo|77764851]
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Frågan är om du vill sluta eller vill du bara tycka synd om dej själv och vad hemskt ditt liv är?

Du har levt tusentals veckor med ett hyfsat liv och klarar inte av att leva 1-2 veckor med lite knorr i kroppen utan att gnälla här.

Sluta läs om vad som kan hända när du slutar ta benzo. Hundratals miljoner fixade det och har slutat!

Varför tror du att du är så speciell din lilla groda? bara inse att du inte mår som bäst under en vecka!

Sluta att mota bort ångesten för det är den inre kampen som lamslår dej och stryper ditt syre intag.

Ge trycket i kroppen en siffra istället 1-10 stort tryck. kan du skriva? Var nyfiken på siffran och skriv ned den som om den tillhör kroppen och inte dej. Försök få 10 ibland, se fram emot det och låt det bara regna på med småspik under en vecka med 3-10 tryck, i din skala. Var vuxen och inte ett barn som söker mamma.

1-2 veckor med egen rapportering fixar du lätt när du bestämt dej och slutar att tycka synd om dej själv. Gör dej inte beroende av detta sjuka samhälle med detta larv. Se filmer om riktig smärta i krigs zoner och var glad åt ditt övergående tryck/smärta! Men skriver du ned 11 får du lova att lägga dej i sängen och försöka dö direkt utan hjälpmedel, ok!

Smärtan vill ju gå bort och inte stanna kvar. Om den satt gjuten i din kropp för livet skulle jag inte skriva detta.

Börja att skriva ned NU för det fungerar. Jag vet! 5-6-7-8-6-5-3-9 varje vaken halvtimma och ljug inte för då kommer inte tomten.

Jag ska sluta, om det så är det sista jag gör så att säga. Trappar ned på det sista jag har för å landa lite mjukare. Tycks vara det bästa efter så pass lång tid som 3 mån.

Gränsen för lång term use ligger runt 3 månader enligt amerikanska sidor. Tänker inte sitta å skriva siffror till dig men tack för att du engagerade dig iaf. Så länge jag inte kan dö av det så får det gå som det
Går. Kommer bli ett helvete men när man väl är ute så kommer det vara så skönt. Funderar på att gå till BC hur som helst. De kan ju inte skada om ja inte ska Punda nå mer iaf. När ja e klar med detta så blir det Inge mer droger.
Citera
2021-10-31, 15:28
Medlem
Hej! Jag går igenom samma helvete efter alldeles för många år med Benso och en CT. Jag skulle skicka ett PM, men jag har inte skrivit tillräckligt många inlägg.

Jag förstår till 100% vad du går igenom.
Citera
2021-10-31, 15:35
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faquile781
Hej! Jag går igenom samma helvete efter alldeles för många år med Benso och en CT. Jag skulle skicka ett PM, men jag har inte skrivit tillräckligt många inlägg.

Jag förstår till 100% vad du går igenom.

Hej!
Okej stackare hur många år, vilken benso och vilka doser talar vi om i ditt fall?

Mvh
Citera
2021-10-31, 16:33
Medlem
[quote=Joneskuusi|77767648]
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo

Jag ska sluta, om det så är det sista jag gör så att säga. Trappar ned på det sista jag har för å landa lite mjukare. Tycks vara det bästa efter så pass lång tid som 3 mån.

Gränsen för lång term use ligger runt 3 månader enligt amerikanska sidor. Tänker inte sitta å skriva siffror till dig men tack för att du engagerade dig iaf. Så länge jag inte kan dö av det så får det gå som det
Går. Kommer bli ett helvete men när man väl är ute så kommer det vara så skönt. Funderar på att gå till BC hur som helst. De kan ju inte skada om ja inte ska Punda nå mer iaf. När ja e klar med detta så blir det Inge mer droger.
Vilken Dramagueen du spelar upp med bara 3 mån play med benzo. Likväl finns det en lätt och en hård väg. Du gillar drama så det kommer du att få med myror i kroppen kanske. Hur stor är du? Myror är små så du klarar dej fint. Bit tillbaks!
Citera
2021-10-31, 17:50
Medlem
Citat:
Hej!
Okej stackare hur många år, vilken benso och vilka doser talar vi om i ditt fall?

Mvh

Jag fick Stesolid utskrivet i 20-25 år, men i korta perioder eftersom jag inte vill bli "beroende". Men jag hade så fel. Det blir bara värre och värre för var gång. Två dödsfall i familjen och Xanax och Ativan i 3 månader. Min läkare ville inte hjälpa mig med nedtrappning, och jag tvingades att göra en CT. Hur länge jag har har levt i ett helvete vill jag inte skriva, för då är jag väl en "drama queen." Och det är inget vidare stöd.

Jag vill gärna följa din resa, jag vet vad du går igenom.
Citera
2021-10-31, 18:40
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Jag fick Stesolid utskrivet i 20-25 år, men i korta perioder eftersom jag inte vill bli "beroende". Men jag hade så fel. Det blir bara värre och värre för var gång. Två dödsfall i familjen och Xanax och Ativan i 3 månader. Min läkare ville inte hjälpa mig med nedtrappning, och jag tvingades att göra en CT. Hur länge jag har har levt i ett helvete vill jag inte skriva, för då är jag väl en "drama queen." Och det är inget vidare stöd.

Oj stackars dig. Må de vila i frid! Vilken dos låg du på när läkaren nekade dig nedtrappning på xanax och ativan efter 3 månader??

Mvh
Citera
2021-10-31, 18:44
Medlem
Citat:
Hej alla! Det är med förtvivlan jag skriver dessa ord, jag råkade komma över xanor för ungefär 2,5 månad sen och tänkte att det här blir bra så behöver jag inte dricka alkohol på ett tag och det fungerar kanon mot sömnen. (Jag är inte alkoholist men använde mig nog av alkohol lite för ofta)

efter 3 veckor var xanoren slut och jag trodde aldrig att jag skulle kunnat ha blivit beroende på den korta tiden. Men ungefär en dag efter att jag intagit sista dosen så small helvetet lös. Jag blev helt chockad och började läsa på (försent) om bensodiazepiner. Jag försökte dricka bort den helt hemska känslan som jag hade fått men det gick inte så var tvungen att fixa mer xanor. Samtidigt läste jag om att det bästa sättet var att trappa ut med stesolid (diazepam) vilket jag beställde och började med ett schema jag hittat på Flashback med start 40 mg/dag och 5mg sänkning var 3dje dag tills 0.

Sagt och gjort Så genomförde jag nedtrappningen men när jag kom till 5 mg den 3 dagen så var det en helt sjuk å vidrig känsla i hela kroppen och jag skulle jobba dagen efter så jag kände mig tvungen att ta 10mg för att kunna somna. Sen den dagen har jag mått piss och helvete och ätit 20mg varje dag 10mg morgon 10mg kväll. Det har nu gått ungefär 2månader och 12 dagar sen jag först tog xanoren.

Jag känner mig super beroende efter denna (relativt) korta tid och har hamnat i en djup depression med självmordstankar och (hur kunde det bli såhär) tänk.
Har inte berättat för någon om det här. Var och sjukskrev mig 2 veckor nu för något annat och är fullkomligt livrädd att jag ska krascha mitt förhållande och förlora jobbet (är en vanlig kille i grund och botten)
Jag gjorde en självnmälan till beroendecentrum i Stockholm mitt i all förtvivlan men fick tid om 2 veckor.

Har just nu 30st stesolid 5mg samt några kartor bensedin från galenika (tveksamt äkta) men ger effekt

Hur ska jag göra vad ska jag ta mig till??? Jag som trodde att ja kunde få några veckors lugn å ro å sen var det över nu sitter jag med ett hemskt beroende.

Hur allvarlig är min situation?för varje dag som går så närmar sig 3 månader med relativt ”höga” doser. Jag har panik och sitter och googlar och gråter fullvuxen man som jag är.

Tips å råd? Synpunkter? Hur ska detta gå
Det går att sluta med benzo. Du har inte hållit på med det så länge. Jag höll på med det i flera år…Det är MYCKET viktigt att du håller ett strikt nedtrappningsschema under utsättning, och avstå alkohol helt under utsättning om du har problem med det också. Be vården om hjälp, får du ingen hjälp där så måste du klara det på egen hand - det gjorde jag. Testa gärna passionsblomma, cbd - både lugnande och bra för sömn och helt ofarligt - till skillnad från benzo och alkohol. Sund kost och träning i lagom mängd också mycket viktigt. Kommer ”suget” efter benzo eller alkohol, ta ett träningspass istället, ju hårdare du kör desto bättre, spelar inte så stor roll vad du kör. Lycka till !
Citera
2021-10-31, 18:54
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realcross
Det går att sluta med benzo. Du har inte hållit på med det så länge. Jag höll på med det i flera år…Det är MYCKET viktigt att du håller ett strikt nedtrappningsschema under utsättning, och avstå alkohol helt under utsättning om du har problem med det också. Be vården om hjälp, får du ingen hjälp där så måste du klara det på egen hand - det gjorde jag. Testa gärna passionsblomma, cbd - både lugnande och bra för sömn och helt ofarligt - till skillnad från benzo och alkohol. Sund kost och träning i lagom mängd också mycket viktigt. Kommer ”suget” efter benzo eller alkohol, ta ett träningspass istället, ju hårdare du kör desto bättre, spelar inte så stor roll vad du kör. Lycka till !

Tack för tipsen. Minns du hurdant nedtrappningschema du körde? Cbd menar du den lagliga oljan man kan köpa på nätet? Och passionsblomma på typ hälsokostaffärer som tr? Är det inte farligt för hjärtat att träna om man får hög puls osv?
Citera
2021-10-31, 18:58
Medlem
mvpys avatar
Citat:

Men herregud. Jag gick av benso 30mg om dagen i åratal helt CT i våras. Det var ett rent helhet. Jag fattar att det är det för er också! Men jag vet också att man måste ha en attityd som är rätt mycket jävlar anamma. Att tycka synd om sig själv att mata in att ”det här kommer aldrig att gå!!” etc gör ju bara saker och ting värre! Sluta upp med det. Stötta varandra. Det är supertufft men det går. Det är inte farligt och alla AT symptom försvinner med tiden.

Nu förtjänar allt stöd ni kan få, men snälla om ni inte har en lite tuffare ”jag kommer klara det här” attityd så kommer det bli 1,000 gånger jobbigare. Bryt ihop och kom igen!
Citera
2021-10-31, 19:03
Medlem
Fina du! Håll ut tills du har din tid på beroendemottagningen. Du verkar motiverad att sluta så det klarar du!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in