2021-10-29, 21:35
Medlem
Joneskuusis avatar
Förresten hur mkt förstör det nedtrappningen om ja skulle dricka en 33a Åbro 7,2 enbart för å ni lite bättre ikv?
Jag menar bokstavligen 1
Citera
2021-10-29, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joneskuusi
Förresten hur mkt förstör det nedtrappningen om ja skulle dricka en 33a Åbro 7,2 enbart för å ni lite bättre ikv?
Jag menar bokstavligen 1
Ja det kan du dricka men drick inte mer du kan må ännu sämre imorgon.
Märker att det här med jobbet stressar dig enormt. Tycker att du ska planera så att du har kvar Stesolid de första dagarna på jobbet. Ingen kommer märka på dig om du tar 10 mg. Du är ju ”tolerant” nu. Tror att det kommer hjälpa dig faktiskt. Vad det än är som har hänt på jobbet så går det att lösa, även om du gjort bort dig å det grövsta och mordhotat chefen el något. Mkt få saker är oförlåtliga och misstag i jobbet kan alla göra. Det kommer gå lättare att sluta med benzon efter det. Några dagar till på pillren gör varken till el ifrån i det här läget.
Gör ingenting med tjejen det kommer bara öka ditt lidande för du vill inte ha mer problem på halsen nu.
Prioritetsordningen är:
1. Lös ”jobbsituationen”
2. Sluta med benzon i hållbar takt
3. Fundera på vad du kan göra åt din bakgrundssångest, för så här dåligt ska ingen behöva må.
4. Din situation med tjejen (kan uteslutas)

Än en gång. Lycka till!
Citera
2021-10-30, 09:39
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaNiin21
Ja det kan du dricka men drick inte mer du kan må ännu sämre imorgon.
Märker att det här med jobbet stressar dig enormt. Tycker att du ska planera så att du har kvar Stesolid de första dagarna på jobbet. Ingen kommer märka på dig om du tar 10 mg. Du är ju ”tolerant” nu. Tror att det kommer hjälpa dig faktiskt. Vad det än är som har hänt på jobbet så går det att lösa, även om du gjort bort dig å det grövsta och mordhotat chefen el något. Mkt få saker är oförlåtliga och misstag i jobbet kan alla göra. Det kommer gå lättare att sluta med benzon efter det. Några dagar till på pillren gör varken till el ifrån i det här läget.
Gör ingenting med tjejen det kommer bara öka ditt lidande för du vill inte ha mer problem på halsen nu.
Prioritetsordningen är:
1. Lös ”jobbsituationen”
2. Sluta med benzon i hållbar takt
3. Fundera på vad du kan göra åt din bakgrundssångest, för så här dåligt ska ingen behöva må.
4. Din situation med tjejen (kan uteslutas)

Än en gång. Lycka till!

Tack för stödet. Det är bara det att skjuter jag fram problemet så kommer det finnas kvar där även om ja går på 10mg första veckan tillbaka på jobbet. Å ärligt talat så mår jag så dåligt redan nu så jag tror ja skulle behöva höja mer än 10mg om dagen för att klara av jobbet. Extremt stressigt å krävande jobb. Och då kommer månaden gå och ja kommer förvärra situationen och de kommer bli ännu svårare å sluta. Just nu känns allting kaos och upp å ned. Jag fortsätter mala å mala i huvudet hur jag ska göra. Jag vaknar med gråten i halsen och skakande ben varje morgon och funderar på om det inte vore lättast att bara avsluta allting. Jag kanske bara borde komma ut med sanningen och ta konsekvensen av mitt idiotiska handlande. Ta hjälp av vården och försöka få en sjukskrivning, blir jag lämnad så förstår jag det. Men ja kan inte fortsätta leva i en lögn å sen helt plötsligt har ett år gått
Citera
2021-10-30, 15:06
Medlem
Iktorivil2mgs avatar
Man får inte super mycket info, är du alkolist i grunden? Fick du det inte på recept eller köpt svart? Vad tog du för doser när du tog xanor? Det är jobbigt o kliva av benso, det bästa är väll att söka vård för det är svårt att klara själv. Xanor är en väldigt stark bensodiazepin därför bör man trappa ned med en bensodiazepin med längre halveringstid. Och det görs bäst i sjukvården, men det krävs en del för att trappas ur, tex. att man gått på väldigt höga doser och riskerar att få krampanfall/högt blodtryck etc. Nu har du inte gått speciellt länge, men ett beroende kan utvecklas väldigt snabbt så det är väldigt troligt att du är beroende. Men det positiva är att du inte gått speciellt länge på det och förmodligen inte på monster-doser. Men om du i grunden är alkis och har en beroendeproblematik så tycker jag helt klart att du ska ringa och boka tid på en beroendemottagning. Att försöka själv är svårt, men det kan gå men jag förespråkar alltid hjälp från folk som är experter.
Citera
2021-10-30, 16:25
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iktorivil2mg
Man får inte super mycket info, är du alkolist i grunden? Fick du det inte på recept eller köpt svart? Vad tog du för doser när du tog xanor? Det är jobbigt o kliva av benso, det bästa är väll att söka vård för det är svårt att klara själv. Xanor är en väldigt stark bensodiazepin därför bör man trappa ned med en bensodiazepin med längre halveringstid. Och det görs bäst i sjukvården, men det krävs en del för att trappas ur, tex. att man gått på väldigt höga doser och riskerar att få krampanfall/högt blodtryck etc. Nu har du inte gått speciellt länge, men ett beroende kan utvecklas väldigt snabbt så det är väldigt troligt att du är beroende. Men det positiva är att du inte gått speciellt länge på det och förmodligen inte på monster-doser. Men om du i grunden är alkis och har en beroendeproblematik så tycker jag helt klart att du ska ringa och boka tid på en beroendemottagning. Att försöka själv är svårt, men det kan gå men jag förespråkar alltid hjälp från folk som är experter.

Jag köpte svart, i början var det cirka 2mg per dag i 3 veckor sen efter det så köpte jg stesolid å skulle trappa ned men då fastna jg å nu känns det omöjligt å trapppa ned själv. är kanske inte fullblodsalkis men var nog nära på. Kunde sköta jobb och sånt. Har definitivt beroende personlighet. Men man måste väl kunnna få hjälp innan det blir för sent?
Citera
2021-10-30, 18:17
Medlem
Iktorivil2mgs avatar
Citat:
Jag köpte svart, i början var det cirka 2mg per dag i 3 veckor sen efter det så köpte jg stesolid å skulle trappa ned men då fastna jg å nu känns det omöjligt å trapppa ned själv. är kanske inte fullblodsalkis men var nog nära på. Kunde sköta jobb och sånt. Har definitivt beroende personlighet. Men man måste väl kunnna få hjälp innan det blir för sent?

Skulle råda dig att söka hjälp snabbt du har bra odds, tänk dem som gått på extrema doser i flera år fatta hur dåligt dem mår. Inte för att förminska ditt lidande, men tänk att det alltid finns folk som har det värre...mycket värre, så brukade jag tänka. Jag har aldrig varit beroende av Bens, men Opiater och går nu LARO för jag sökte hjälp och har vart ren snart ½ år. Du kanske har någon diagnos i grunden som gör att du har ångest som du självmedicinerar. Så sök hjälp är mitt enda råd, man är inte så bra på att hjälpa sig själv och man kan strula till det. Har själv provat sluta många gånger, men det är just stödet och kunskapen som en beroendemottagning har. Det är inget att skämmas för dem flesta är super proffsiga och vill hjälpa en så gott det går. Man måste våga ta steget, det är det många inte vågar. Iaf Lycka till !
Citera
2021-10-30, 20:08
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iktorivil2mg
Skulle råda dig att söka hjälp snabbt du har bra odds, tänk dem som gått på extrema doser i flera år fatta hur dåligt dem mår. Inte för att förminska ditt lidande, men tänk att det alltid finns folk som har det värre...mycket värre, så brukade jag tänka. Jag har aldrig varit beroende av Bens, men Opiater och går nu LARO för jag sökte hjälp och har vart ren snart ½ år. Du kanske har någon diagnos i grunden som gör att du har ångest som du självmedicinerar. Så sök hjälp är mitt enda råd, man är inte så bra på att hjälpa sig själv och man kan strula till det. Har själv provat sluta många gånger, men det är just stödet och kunskapen som en beroendemottagning har. Det är inget att skämmas för dem flesta är super proffsiga och vill hjälpa en så gott det går. Man måste våga ta steget, det är det många inte vågar. Iaf Lycka till !

Tack så mkt! Å grattis till ditt rena halvår.
Ja jag kommer att söka hjälp. För jag lyckas inte så fort det blir jobbigt så håller Jaguar en dag lr 2 sen tar ja en extra. Kommer aldrig gå
Citera
2021-10-30, 21:06
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Hej alla! Det är med förtvivlan jag skriver dessa ord, jag råkade komma över xanor för ungefär 2,5 månad sen och tänkte att det här blir bra så behöver jag inte dricka alkohol på ett tag och det fungerar kanon mot sömnen. (Jag är inte alkoholist men använde mig nog av alkohol lite för ofta)

efter 3 veckor var xanoren slut och jag trodde aldrig att jag skulle kunnat ha blivit beroende på den korta tiden. Men ungefär en dag efter att jag intagit sista dosen så small helvetet lös. Jag blev helt chockad och började läsa på (försent) om bensodiazepiner. Jag försökte dricka bort den helt hemska känslan som jag hade fått men det gick inte så var tvungen att fixa mer xanor. Samtidigt läste jag om att det bästa sättet var att trappa ut med stesolid (diazepam) vilket jag beställde och började med ett schema jag hittat på Flashback med start 40 mg/dag och 5mg sänkning var 3dje dag tills 0.

Sagt och gjort Så genomförde jag nedtrappningen men när jag kom till 5 mg den 3 dagen så var det en helt sjuk å vidrig känsla i hela kroppen och jag skulle jobba dagen efter så jag kände mig tvungen att ta 10mg för att kunna somna. Sen den dagen har jag mått piss och helvete och ätit 20mg varje dag 10mg morgon 10mg kväll. Det har nu gått ungefär 2månader och 12 dagar sen jag först tog xanoren.

Jag känner mig super beroende efter denna (relativt) korta tid och har hamnat i en djup depression med självmordstankar och (hur kunde det bli såhär) tänk.
Har inte berättat för någon om det här. Var och sjukskrev mig 2 veckor nu för något annat och är fullkomligt livrädd att jag ska krascha mitt förhållande och förlora jobbet (är en vanlig kille i grund och botten)
Jag gjorde en självnmälan till beroendecentrum i Stockholm mitt i all förtvivlan men fick tid om 2 veckor.

Har just nu 30st stesolid 5mg samt några kartor bensedin från galenika (tveksamt äkta) men ger effekt

Hur ska jag göra vad ska jag ta mig till??? Jag som trodde att ja kunde få några veckors lugn å ro å sen var det över nu sitter jag med ett hemskt beroende.

Hur allvarlig är min situation?för varje dag som går så närmar sig 3 månader med relativt ”höga” doser. Jag har panik och sitter och googlar och gråter fullvuxen man som jag är.

Tips å råd? Synpunkter? Hur ska detta gå

(FB) Tråden om substanser som nollställer ALL tolerans mot droger/mediciner
Citera
2021-10-30, 21:21
Medlem
Joneskuusis avatar
[quote=QxZtVyPrQ9981AZX|77760244] (FB) Tråden om substanser som nollställer ALL tolerans mot droger/mediciner[/QUOTE

Intressant, tänk om de skulle funka
Citera
2021-10-30, 21:22
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
[quote=Joneskuusi|77760414]
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
(FB) Tråden om substanser som nollställer ALL tolerans mot droger/mediciner[/QUOTE

Intressant, tänk om de skulle funka

Det gör det
Finns stöd för bensodiazepiner, opiater, cannabis, antidepressiva etc.

Gäller att kunna och förstå neurobiologi så
Citera
2021-10-30, 23:56
Medlem
Iktorivil2mgs avatar
Det viktiga att förstå är att bli ren är en sak och att bli drogfri är en annan sak. Vem som helst kan detoxas från droger och bli "ren" men att hålla sig ren kräver ofta psykosociala insatser. Bara för att man blir ren är inte problemet löst, man har löst en del men det långsiktiga är att bygga upp ett fungerande liv. Det är därför jag förespråkar just hjälp, själva psykisk ohälsa/Drogberoende är ett komplicerat ämne. För många är tom. att bli ren ganska enkelt, men svårt att i längden hålla sig drogfri. Så skulle jag säga att det är för mig med många andra. Det är just för att det oftast finns en grundorsak till varför man använder droger och det är den biten som oxå måste lösas, annars riskerar man att falla in i gamla mönster. I vissa fall har folk en depression/ångestproblematik/neuropsykiatriska funktionsnedsättningar etc. Jag tycker mycket har förändrats senaste 10 åren när det kommer till hur man ser på beroende människor. Man blir typ alltid bra bemött och känner sig trygg det är inte helt bra än men om några år så är det säkert det. Insikt är viktigt att ha och det verkar du ha, annars lever man i förnekelse och då kan man aldrig gå mot bättre tider. Benso är väldigt farligt att klippa speciellt i höga doser, man kan rent av dö samma med alkohol.
Citera
2021-10-31, 10:07
Medlem
[quote=QxZtVyPrQ9981AZX|77764369]
Citat:

nej. inte förbjudet.
Frågan är om du vill sluta eller vill du bara tycka synd om dej själv och vad hemskt ditt liv är?

Du har levt tusentals veckor med ett hyfsat liv och klarar inte av att leva 1-2 veckor med lite knorr i kroppen utan att gnälla här.

Sluta läs om vad som kan hända när du slutar ta benzo. Hundratals miljoner fixade det och har slutat!

Varför tror du att du är så speciell din lilla groda? bara inse att du inte mår som bäst under en vecka!

Sluta att mota bort ångesten för det är den inre kampen som lamslår dej och stryper ditt syre intag.

Ge trycket i kroppen en siffra istället 1-10 stort tryck. kan du skriva? Var nyfiken på siffran och skriv ned den som om den tillhör kroppen och inte dej. Försök få 10 ibland, se fram emot det och låt det bara regna på med småspik under en vecka med 3-10 tryck, i din skala. Var vuxen och inte ett barn som söker mamma.

1-2 veckor med egen rapportering fixar du lätt när du bestämt dej och slutar att tycka synd om dej själv. Gör dej inte beroende av detta sjuka samhälle med detta larv. Se filmer om riktig smärta i krigs zoner och var glad åt ditt övergående tryck/smärta! Men skriver du ned 11 får du lova att lägga dej i sängen och försöka dö direkt utan hjälpmedel, ok!

Smärtan vill ju gå bort och inte stanna kvar. Om den satt gjuten i din kropp för livet skulle jag inte skriva detta.

Börja att skriva ned NU för det fungerar. Jag vet! 5-6-7-8-6-5-3-9 varje vaken halvtimma och ljug inte för då kommer inte tomten.
Senast redigerad av shivashambo 2021-10-31 kl. 10:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in