Citat:
Ursprungligen postat av
pikakahvi
Jamen ändå. Jag har läst så många mord-fuppar och de flesta är över 1000 sidor med MASSOR av irrelevant information. Många mordfall där mördaren erkänt direkt och allt är klappklart men ändå ska telefoner tömmas totalt, garderober länsas och kreti och pleti höras om allt från barndomsår till vad de äter till frukost och detta tas med i all analys. Denna fuppen är ju bara några hundra sidor. Känns som de bara skrapar på ytan och redan har bestämt sig från början om vad som hänt och varför. Som om "ok här har vi ju en film på mordet det räcker så finns det kaffe kvar i kannan?"
Fortfarande; fakta är att hon skjutit honom till döds men VARFÖR så slarvig bakgrundsinfo?
Jag håller helt med dig, och jag tycker inte ens att man försöker att bevisa hennes eventuella lögner. Det är klappat och klart från det att hon ankommer till polishuset att allt hon kommer att säga är lögn.
Jag har sällan sett en så dåligt arbetad fup.
Citat:
Ursprungligen postat av
pikakahvi
Personligen är jag inte besatt av alternativa förklaringar , mer intresserad över varför vissa mordfall är så fruktansvärt grundligt utförda "trots" direkt erkännande, men detta känns så slarvigt.
edit: gjorde de ens en P7a på henne?
Jaa, P7a gjordes, men det kändes som att det var ett rätt motvilligt beslut, och mer för rättsväsendet att gardera sin egna rygg, att inte sedan falla på "tekniskt fel", om du förstår hur jag menar.