2021-10-31, 14:51
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Ja så är det, å så ska det vara

Precis, och var hittar du något ojektivitetsarbete i fuppen?
2021-10-31, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
På häktet ja, mer spännande blir det när hon hamnar i fängelset, dela vardagen med andra, kanske oberäkneliga människor något som hon själv hitills haft patent på..
Lydia kommer kanske att fira jul medan hon fortfarande är kvar i häkte. Det unnar jag henne av hela mitt hjärta.
En tid I isolering kan ibland leda till personlig utveckling. Lydia har ju möjlighet att få andlig vägledning av professionell själasörjare medan hon sitter och väntar på att domen skall vinna laga kraft. Det är lång tid tills dess:
Först skall HR pröva TR-domen och innan den domen kommer har det gått 2-3 veckor ytterligare. Då är vi nära Julafton.
Gissningsvis kommer Lydia att begära prövning i HD och innan de har beslutat sig för att neka pt, så är vi inne i 2022..
Först därefter bär det av mot Hinsan.
Bon voyage!
2021-10-31, 14:55
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Precis, och var hittar du något ojektivitetsarbete i fuppen?

Nu skojar du va ? eller, subjektivt hade det varit om dom bortsett från fakta och gått på Lydias ord bara
Nu gick dom på dom fakta som fanns och OBJEKTIVT bedömde dom

du däremot gör en massa SUBJEKTIVA bedömningar, gisnningar och spekulationer
2021-10-31, 14:58
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Verkar veta? Allt som skrivs här är inte sant. Bara för att någon säger sig veta.

Jag skrev ”verkar” veta, baserat på dennes tidigare inlägg ser jag inte varför jag skulle misstro personen heller.

Bara för att du for med osanning betyder det inte att alla som skriver gällande detta fallet hittar på/ljuger .
2021-10-31, 14:58
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Du tror det du vill höra är sant. hur kan du veta att inte den personen ljuger? Så är det hela tiden. vad är det för fel på dig. Ursäkta men man börjar undra.

Du tror ju själv på Becksson, men nu vet vi då att det bara är när det passar in i det du vill höra!

Sedan så är det mycket UPPENBART på fotografierna att Ls operationsärr är GAMLA! Äldre än minst 1 år i alla fall, så även pga det så faller din "teori" om att L hellre använde sina pengar till "tuttoperationer" istället för till ockerhyran på andrahandslägenheten i Farsta under våren år 2021!
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2021-10-31 kl. 15:14.
2021-10-31, 15:01
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Nu skojar du va ? eller, subjektivt hade det varit om dom bortsett från fakta och gått på Lydias ord bara
Nu gick dom på dom fakta som fanns och OBJEKTIVT bedömde dom

du däremot gör en massa SUBJEKTIVA bedömningar, gisnningar och spekulationer

Nej, det håller jag inte med om.
2021-10-31, 15:03
Medlem
Citat:
Kanske för att det inte är relevant för utgången i målet, domstolen dömer utifrån fakta, och fakta som som behövs i fallet finns i FUP

spekulerar å fantiserar gör vi här på flashback, så nej du har inte missat nåt

Jamen ändå. Jag har läst så många mord-fuppar och de flesta är över 1000 sidor med MASSOR av irrelevant information. Många mordfall där mördaren erkänt direkt och allt är klappklart men ändå ska telefoner tömmas totalt, garderober länsas och kreti och pleti höras om allt från barndomsår till vad de äter till frukost och detta tas med i all analys. Denna fuppen är ju bara några hundra sidor. Känns som de bara skrapar på ytan och redan har bestämt sig från början om vad som hänt och varför. Som om "ok här har vi ju en film på mordet det räcker så finns det kaffe kvar i kannan?"

Fortfarande; fakta är att hon skjutit honom till döds men VARFÖR så slarvig bakgrundsinfo?
2021-10-31, 15:06
Medlem
Citat:
Men rätten konstaterar ju att det inte fanns någon anledning att lägga vikt på det som eventuellt hände innan det som framgår av filmen, ingen hotbild fanns mot Lydia när skottet avlossades, så jag förstår ärligt talat inte denna besatthet av att finna alternativa förklaringar, hon sköt honom helt kallblodigt
så tycker jag

Personligen är jag inte besatt av alternativa förklaringar , mer intresserad över varför vissa mordfall är så fruktansvärt grundligt utförda "trots" direkt erkännande, men detta känns så slarvigt.

edit: gjorde de ens en P7a på henne?
Senast redigerad av pikakahvi 2021-10-31 kl. 15:09.
2021-10-31, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Exakt!
Skulle åklagaren arbetat enligt Hennes Kungliga Höghets önskemål och protokoll, hade inte förhandlingen varit klar ännu.
Vi skall vara väldigt tacksamma över att inte skattepengar slösas på helt ovidkommande saker i ett pågående brottmål, utan att man fokuserar på de delar som kan vara avgörande för utgången av ett mål. Åklagarens uppgift är att klarlägga, inte att spekulera.

OffT: Besattheten hos vissa här i tråden för att finna alternativa förklaringar är intressant att observera. Lite som när man hör 'flat earth-are' lägga fram sina "bevis" för att Jorden är precis latt.
Håller med till fullo
Också intressant varför vissa här vill hitta alternativmotiv, som jag ser det ochförmildrande omständigheter för mördaren och driver det ända in i planket.
2021-10-31, 15:11
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Du tror det du vill höra är sant. hur kan du veta att inte den personen ljuger? Så är det hela tiden. vad är det för fel på dig. Ursäkta men man börjar undra.

Becksson har ett flertal gånger kommit med bra och trovärdiga uppgifter i tråden, som är svåra att bekräfta/kontrollera utan att kanske röja sin ID.

Sedan har Becksson i mitt tycke "valt fel sida", och (i mitt tycke) hänger sig/dras med i rena fjanterier och kärring/avundsjukaskvaller, vilket tyvärr påverkar Beckssons trovärdighet negativt, som jag ser det, vilket påverkar när man anser att Beckssons uppgifter är trovärdiga, eller inte!
2021-10-31, 15:12
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikakahvi
Jamen ändå. Jag har läst så många mord-fuppar och de flesta är över 1000 sidor med MASSOR av irrelevant information. Många mordfall där mördaren erkänt direkt och allt är klappklart men ändå ska telefoner tömmas totalt, garderober länsas och kreti och pleti höras om allt från barndomsår till vad de äter till frukost och detta tas med i all analys. Denna fuppen är ju bara några hundra sidor. Känns som de bara skrapar på ytan och redan har bestämt sig från början om vad som hänt och varför. Som om "ok här har vi ju en film på mordet det räcker så finns det kaffe kvar i kannan?"

Fortfarande; fakta är att hon skjutit honom till döds men VARFÖR så slarvig bakgrundsinfo?

Sorry om mitt svar gjorde dej besviken, men det här var en slam dunk för åklagaren, ingen psykisk ohälsa som kunde föranleda vård istället för fängelse,enligt den rättpsytiatriska undersökningen, brottet fanns på film, i lagens mening är hon skyldig till mord

sen att vi hobbyutredare hobbypsokolger besserwisrar faktaresisistenta foliehattar vill grotta i fallet mer är ju en annan sak
2021-10-31, 15:12
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikakahvi

Sorry om mitt svar gjorde dej besviken, men det här var en slam dunk för åklagaren, ingen psykisk ohälsa som kunde föranleda vård istället för fängelse,enligt den rättpsytiatriska undersökningen, brottet fanns på film, i lagens mening är hon skyldig till mord

sen att vi hobbyutredare hobbypsokolger besserwisrar faktaresisistenta foliehattar vill grotta i fallet mer är ju en annan sak

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in