2021-10-31, 13:19
Medlem
Personligen ser jag inget problem alls i att de försvinner. Finns flertalet liknande plattformar som tar över. Dessutom väletablerade postkranar som jag föredrar där all kommunikation sker genom krypterad e-post. Det är under all kritik hur de hanterar de människor som grundlagt deras, vad man får anta vara en förmögenhet idag.
Att inte annonsera om nedstängning och ge chansen att plocka ut sitt kapital är illa och garanterat något som skapar en dålig känsla för kunderna på framtida liknande lösningar…
Citera
2021-10-31, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Du har väl inte flera tusen liggande om du ska köpa lite droger? Om du inte förstår att du inte ska ha mycket pengar på en hemsida vars syfte är att förmedla drogköp så ska du nog dra ner på knarkandet lite.

Eller så köper man en en större mängd på engång och har har liggandes än att beställa 15gånger i månaden och riskera beslagtagna paket, knark är inte gratis vetu så några tusen kommer man inte långt på….
Citera
2021-10-31, 13:21
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Jag har ingen fot i spelet då jag inte använder droger, men många verkar sura över att de blivit blåsta. Förståeligt, men vem fan har stora summor liggande på en site för droghandel? Alltså man pysslar ju inte med droghandel och drogmarknad för att man är snäll och laglydig?

Hur kommer det sig att folk hade flera tusen på siten?
Citera
2021-10-31, 13:27
Medlem
DrVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Jag har ingen fot i spelet då jag inte använder droger, men många verkar sura över att de blivit blåsta. Förståeligt, men vem fan har stora summor liggande på en site för droghandel? Alltså man pysslar ju inte med droghandel och drogmarknad för att man är snäll och laglydig?

Jobbigt att föra över 300kr varje gång man ska köpa något. Smidigt att föra över 10 lax och låta de ligga där medan man duttköper lite då och då.
Citera
2021-10-31, 13:27
Medlem
GeleZachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2

Många vill ju förmodligen slippa transaktionsavgifterna mellan Bitcoin-sajten, Electrum och Flugsvamp, och lägger därmed in en större summa att använda över längre tid.
Som väl är har jag alltid varit lite paranoid och rädd för att något sådant här ska hända, så jag la helt enkelt bara in det jag skulle handla för och "bröstade" transaktionsavgifterna. Verkar som att jag gjorde ett smart val, men synd för dem som hade tusentals kronor på Flugsvamp
Citera
2021-10-31, 13:29
Medlem
GeleZachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flutorsk
Tjena. ang pengarna man har på sitt konto.. är dom helt låst/borta nu?
tänkte om det gick att prata med nån admin eller liknande för att få tilllbaka dom..
tycker det är lite orättvist för jag var inte inne varje dag o kollade så ska jag straffas för det

och förresten, vad är adressen till forumet?

MVH
Har ingen adress tyvärr (använder inte forumet) men tyvärr får bara säljarna tillbaka sitt saldo. Förhoppningsvis hade du inte alltför mycket pengar liggandes, jävla fult av dem att inte ge tillbaka större summor åtminstone
Citera
2021-10-31, 13:32
Medlem
Lider med er alla som hade tusentals kronor på fs. Tror ni de kommer en ny nu eller vart kommer inrikes ”säljandet” ske?
Citera
2021-10-31, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araziel
Det går inte att spåra ägaren till flugsvamp genom att hålla koll på insättningar och uttag.

Fittan bakom sajten har ju fan snott pengar från oss. 'var för komplicerat att låta er ta ut bitcoins!' - hur fan kan folk köpa det?

Dessutom så blåljög dom när dom sa att sajten skulle vara nere för uppgradering 'ett par dagar' när dom hela tiden planerade att bedra alla kunder. Tro inte att det var goda gossar som skötte flugsvamp

Dom har ju tjänat 5% på varje handel och ändå bad dom om donationer inför varje köp! Fuck alltså!

Dessutom har man ju flera gånger på rad beställt av säljare utan att få leverans. Kan inte göra nånting utan att ge blåsarna pengarna utan att kunna ge dom lägsta betyg för att ha blivit blåst när det gått till dispyt.

Helt enkelt en bluff sida som tvingade fram högsta betyg från folk som inte ens hunnit prova varan. Läste massvis med 'recensioner' av idioter som beskrev leveransen men inte testat produkten. Så klart alla gav 5 i betyg också.

Klart de gör. De ska ju ta ut coins från samma block som alla andra. Bara lägga pusslet. Trist för dig att du blivit blåst. Jag har använt FS3 i fyra år+. Tror jag har tappat tre paket genom åren. Alltid splittat 50/50
Citera
2021-10-31, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten95
Lider med er alla som hade tusentals kronor på fs. Tror ni de kommer en ny nu eller vart kommer inrikes ”säljandet” ske?

Kollar du flugforum just nu så har väldigt många etablerade säljare redan gått ut med deras egna hemsidor på clear och mail/wickr så det går fortfarande att beställa. Högre risk att bli blåst dock eller få sämre kvalitet med tanke på att ingen escrow erbjuds och du måste förlita dig på säljaren utan nån form av säkerhet.
Citera
2021-10-31, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ddelicous
Kollar du flugforum just nu så har väldigt många etablerade säljare redan gått ut med deras egna hemsidor på clear och mail/wickr så det går fortfarande att beställa. Högre risk att bli blåst dock eller få sämre kvalitet med tanke på att ingen escrow erbjuds och du måste förlita dig på säljaren utan nån form av säkerhet.
Kan du länka flugforums Onion sida? Eller PMa? Skulle uppskattas!
Citera
2021-10-31, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ddelicous
Okej, tack så mycket för de snabba svaret. Är de bara jag som har de krångligt och komma in på forumet?
Senast redigerad av Katten95 2021-10-31 kl. 13:50.
Citera
2021-10-31, 13:46
Medlem
Ni som inte hittar flugforum-länken kan dra iväg ett PM till mig så får ni den asap så hinner ni bokföra några säljares sidor/kontaktuppgifter innan forumet stängs ner oxå.

obs, ni med under 50 inlägg kan inte pm:a eller ta emot pm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in