2021-10-31, 12:02
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Gode spørsmål. Da kan man jo også tilføye
- hvorfor har svigersønnen reist down under?

Ingen sikre kilder på dette, men noen antydet at det gjaldt familie i hjemlandet.
Men han er definitivt familiens mest obskure person hva informasjon angår.

Citat:
- hvorfor brant huset til eldstedatteren og mann ned like etter innflytting? Et hus EJB hadde satt i stand/ bygget?

Dette har jeg ikke fått med meg. Når skjedde dette, og hvilket hus var det som brant?

Citat:
- hvorfor hadde yngstedatteren flyttet tidlig hjemmefra og brutt all kontakt med faren, selv om det kan se ut som om hun også fikk midler av ham. Ingen selvstendig jobb der, kan det se ut som.
- hvorfor hadde yngstedatteren ingen verv i farens selskaper?

Hvor er det opplyst at hun har brutt kontakten?
Hun var forlovet med Fr*drik Sn*ve på 2000-tallet, og satt samtidig i flere styreverv i THs selskaper.
Da het hun H*dda F*lkevik H*gen. Etter 2009 har hun ingen verv lenger.
2013 giftet hun seg med rytteren.

Citat:
- hvorfor ble yngstedatteren nevnt spesifikt i trusselbrevet og hvorfor ringte ikke TH umiddelbart til den eneste personen som ble nevnt. Det hadde vel vært naturlig, for å forsikre seg om at det ikke hadde skjedd noe der også?

Det har vært antydet at hun ble nevnt i brevet for å "konsolidere" en slags felles trussel mot TH og barna.
Hvis det stemmer at hun hadde distansert seg fra faren, kan det se ut som denne strategien virket.

Men at hun ikke ble forsøkt kontaktet før politiet virker helt absurd. Et slags signal fra TH
om at "du er ikke med"? Å behandle folk som luft er klassisk psykopat-hersketeknikk.
Jeg misunner ikke folk som har slike fedre.

Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Fra TV2, SH om at TH ikke så slepesporene:
«– For la oss si at han faktisk hadde noe med hendelsen å gjøre – da ville han i hvert fall visst om dette, og hvorfor skulle han da unngått å si noe om det til politiet?»

Bra resonnement fra SH som styrker hypotesen om at TH ikke var inne i huset i tiden etter han kom fra jobb frem til han ringte politiet 1408.

https://www.tv2.no/nyheter/14316378/

Haha, Holden bør passe kjeften sin og spare argumentene til han sitter på forsvarsbenken.
Hvis han kommer så langt. Kan jo tenkes han blir byttet ut med f.eks. Elden når tiltalen kommer.
Det tjener ikke hans klient at han går ut i media og leker etterforsker. Han risikerer jo å inkriminere TH.
Selv "bistandsadvokaten" Kihle har tatt til vettet og lukket brødsaksa.
Senast redigerad av Svartediket 2021-10-31 kl. 12:10.
Citera
2021-10-31, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg mener å ha lest at TH ringte og varslet begge døtrene, enten før han ringte politiet, eller etter at han ringte politiet men før han dro til bensinstasjonen på Knatten og møtte politiet der. Jeg husker ikke hvor jeg har lest det, og har ingen link.

Utenfor en bensinstasjon mötte Tom Hagen politiet for förste gang

https://www.tv2.no/spesialer/longread/lorenskog-saken
Citera
2021-10-31, 12:37
Medlem
Drap på Smestad i Oslo på treårsdagen, merkelig.
Citera
2021-10-31, 13:14
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Drap på Smestad i Oslo på treårsdagen, merkelig.

Er kanskje helst fordi det er festhelg. Har nok ingenting med forsvinningen å gjøre.
Citera
2021-10-31, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Fra TV2, SH om at TH ikke så slepesporene:
«– For la oss si at han faktisk hadde noe med hendelsen å gjøre – da ville han i hvert fall visst om dette, og hvorfor skulle han da unngått å si noe om det til politiet?»

Bra resonnement fra SH som styrker hypotesen om at TH ikke var inne i huset i tiden etter han kom fra jobb frem til han ringte politiet 1408.

https://www.tv2.no/nyheter/14316378/

Hvorfor i alle dager skulle han ikke gå inn i huset? TH har beskrevet andre ting han har sett i S4 så denne hypotesen, er i tillegg til å være meningsløs, enkel å motbevise.
Citera
2021-10-31, 13:33
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Dette med lojalitet og familie er et interessant tema. Kan barna ha stått på sin fars side
i ekteskapskonflikten?
En kombinasjon av lojalitet fra nær relasjon sammen med lovnad om belønning/trussel om tap er muligens en et partnerskap som TH teoretisk sett kunne tørre å gå for. Sammenligning med Ordrudsaken er ikke utenkbar om man legger til grunn teorien at et ektepar lokket en søster til å utføre drapene. Fra TH sitt ståsted er dette trygges og enklest. Har han gjort dette alene, så blir jeg riktignok ikke sjokkert, men litt overaska.
Citera
2021-10-31, 13:38
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
livsbevis- og alibisamtalene på morgenen er forfalsket. Stemmeforvrenger, lydopptak eller lignende. Det er teknisk mulig å gjennomføre. Og den enkleste av de usannsynlige løsningene på hva som skjedde. .
Det er akkurat her jeg sliter litt med å se TH utfører alene, men jeg kjenner ham jo kun fra mediene. Vi opplever jo stadig mennesker vi kjenner har større kompetanse og drive innen for et område en vi visste om og lar oss overaske, så at TH kunne løst disse utfordringene selv er ikke umulig elle utenkelig. Takk for svar.
Citera
2021-10-31, 14:31
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Det er akkurat her jeg sliter litt med å se TH utfører alene, men jeg kjenner ham jo kun fra mediene. Vi opplever jo stadig mennesker vi kjenner har større kompetanse og drive innen for et område en vi visste om og lar oss overaske, så at TH kunne løst disse utfordringene selv er ikke umulig elle utenkelig. Takk for svar.

Spørsmålet er jo hvordan TH kunne være sikker på at den forfalskede oppringningen
og samtalen faktisk fungerte slik den skulle, hvis AE sin telefon måtte være i huset
samtidig som TH måtte være på kontoret. Han kan ikke ha brukt AEs egen telefon
til å forfalske samtalen, fordi det hadde vært mulig å spore på telefonen. Han kunne
altså ikke ha benyttet forhåndsprogrammert oppringning fra AEs telefon. Han måtte
ha brukt en høytalerløsning og en annen telefon, et nettbrett eller en laptop for å
spille av stemmen. Han må ha laget en mekanisk innretning som kunne fungere som
"finger" til å starte oppringningen. Han må dessuten ha hatt mulighet for at "AE"
begynte å snakke akkurat når sønnen tok telefonen. Noe som trigget samtalen.

Dette er nok teknisk mulig, men det er mye som skal klaffe hvis man skal klare
å gjennomføre operasjonen helt feilfritt. Hva hadde skjedd hvis sønnen f.eks. ikke
tok telefonen? Eller at samtalen ikke startet slik den skulle?

Alibiet hadde gått rett i vasken.

Da tror jeg mer på at AE var i live da TH dro på jobb, og at TH ga beskjed om
at hun måtte ringe sønnen. Eller at sønnen lyver og er innblandet.
Citera
2021-10-31, 14:55
Medlem
Rhingarikis avatar
Ny artikkel i VG nettopp..

Tre år uten Hagen-løsning: Dette er de interne diskusjonene

https://www.vg.no/i/rE5mol
Citera
2021-10-31, 14:55
Medlem
Citat:
Jeg mener å ha lest at TH ringte og varslet begge døtrene, enten før han ringte politiet, eller etter at han ringte politiet men før han dro til bensinstasjonen på Knatten og møtte politiet der. Jeg husker ikke hvor jeg har lest det, og har ingen link.

31. oktober 2018
KL. 14.07
Til tross for truslene varsler ektemannen politiet klokken 14.07. Ikke lenge etter møter han en politipatrulje på Shell-stasjonen på Knatten – noen hundre meter fra huset.

Link

https://www.vg.no/spesial/2019/lorenskog-forsvinningen-ett-aar/?maaned=forsvinningen
Citera
2021-10-31, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhingariki

Ja, hva skal jeg si ikke noe spesielt.
Citera
2021-10-31, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhingariki

Nei og nei, politiet har gjort en helt elendig jobb. De er de selv som har gjort størst skade for å løse saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in