2021-10-31, 02:45
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja. det finns internat vid alla Lantbruksuniversitet.
De tar också in personer som ansöker o anger skäl för att komma in på linjen.
Alltså det gäller alltså inte betyg.. tolka som ni vill..Ja Ultuna,visst tack. Hittade inte namnet. Alnarp är det bästa dock.
Inga problem är du skåning månne eftersom du promotar Alnarp , nåväl boende finns om man vill ha ett
2021-10-31, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
SLU Uppsala ligger i Ultuna ,och det finns boende på campus och som du skriver ytterligare möjligheter privat

Jag kollade upp det för länge sedan, inga studentbostäder. Så jag blir förvånad.
2021-10-31, 02:57
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag kollade upp det för länge sedan, inga studentbostäder. Så jag blir förvånad.
Påstår du att jag ljuger ?
2021-10-31, 02:57
Medlem
Citat:
Inga problem är du skåning månne eftersom du promotar Alnarp , nåväl boende finns om man vill ha ett
SJälvklart är jag skåning.
ja internatboende är också självklart vid dessa Lantbruksuniversitet..
Att inte komma ihåg det utanför Skara är dåligt av mig..
Men bra skolor och de följer med i tidens utveckling.
Att tro att Lantbruksuniversitet är samma som de stora universiteten är dock villfarelse.
Landskapsarkitekt är ju typ en duktig/proffsig trädgårdsmästare som planterar rätt växtlighet på rätt plats.
prins Carl-philip gick på Alnarp, vad han utbildade sig till är osäkert, men antar djurhållning
de har ju Stenhammar o köttdjur där, spannmålsodling också.. osäker vad prinsen har för utbildning förutom sjöamiral.
Senast redigerad av moshes 2021-10-31 kl. 02:06.
2021-10-31, 02:58
Medlem
Citat:
Hur kollar du upp
du får så klart kontakta rätt skola så slussar de dig till rätt person.
2021-10-31, 02:02
Medlem
Citat:
nej du har ju rätt- där på Lantbruksuniversiteten så är det nästan ett måste att vara igång med praktiska övningar i tidig otta-
sena kvällar också.
Så det är bra att bo och leva där.
2021-10-31, 02:02
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Det kan man visst det genom högskoleprovet

Nu får du faktiskt skärpa till dej å komma med fakta innan du spammar tråden med felaktiga påståenden

Gå inte in och ändra i mitt inlägg, det blir mycket förvillande för andra läsare, men det är kanske det du vill uppnå.

Och det var ett svar till en helt annan användare som tyckte att L kunde använda sig av skolans INTERNAT, vilket Uppsala Uni inte har.

Visst, högskoleprovet, men jag tvivlar stark på att ex Läkarlinjen accepterar det. Själv skrev jag 2,0 på högskoleprovet för en herrrans massa år sedan.

Och vi VET att L faktiskt gick den långa vägen och pluggade in de förkunskaper som behövdes.
2021-10-31, 02:04
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
SJälvklart är jag skåning.
ja internatboende är också självklart vi dessa Lantbruksuniversitet..
Att inte komma ihåg det utanför Skara är dåligt av mig..
Men bra skolor och de följer med i tidens utveckling.
Att tro att Lantbruksuniversitet är samma som de stora universiteten är dock villfarelse.
Landskapsarkitekt är ju typ en duktig/proffsig trädgårdsmästare som planterar rätt växtlighet på rätt plats.

Absolut, om jag kommer ihåg rätt så lyder väl inte SLU under ubtildningsdepartementet utan direkt under regeringens näringsdepartement, jag kan ha fel nu, men jag tror det , nu är en lång natt klar här hos mej så jag knyter mej för natten
2021-10-31, 02:04
Medlem
Citat:
ja. det finns internat vid alla Lantbruksuniversitet.
De tar också in personer som ansöker o anger skäl för att komma in på linjen.
Alltså det gäller alltså inte betyg.. tolka som ni vill..Ja Ultuna,visst tack. Hittade inte namnet. Alnarp är det bästa dock.

Numera gäller central antagning dvs inte lokal där man kunde göra egna bedömningar.
2021-10-31, 02:06
Medlem
Citat:

Nej, förvånad. Som jag skrev.
2021-10-31, 02:09
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Gå inte in och ändra i mitt inlägg, det blir mycket förvillande för andra läsare, men det är kanske det du vill uppnå.

Och det var ett svar till en helt annan användare som tyckte att L kunde använda sig av skolans INTERNAT, vilket Uppsala Uni inte har.

Visst, högskoleprovet, men jag tvivlar stark på att ex Läkarlinjen accepterar det. Själv skrev jag 2,0 på högskoleprovet för en herrrans massa år sedan.

Och vi VET att L faktiskt gick den långa vägen och pluggade in de förkunskaper som behövdes.

Jag har inte ändrat nåt, om du tror att så är fallet, anmäl det till moderatorena
men sluta sprid osannigar, jag slutar svara dej nu på grund av dina anklagelser att jag ändrar i dina inlägg, moderatorerna kan se exakt vem som skrivit vad. Men anklagar du mej en gång till så anmäler jag dej å då blir du troligen avstängd
2021-10-31, 02:10
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Nej, förvånad. Som jag skrev.
ok, svårt att veta vad som är sarkasm å inte, men point taken

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem