2021-10-31, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Du är alltid mer uppdaterad å vet bättre än alla andra fast just inte i den saken. läs hela inlägget moshes skrev , försök sen ta in det

Naturligtvis läste jag hela inlägget. Vad exakt tycker du jag missade?
2021-10-31, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Nä , och varför dramar hon då om
Att hon förlorat hästgården - som var en gammal villa m stall värderat till 1,6 miljon. Inte mycket att gråta för . Inget slott som hon får det låta som.
Det skedde för 3 år sen dessutom - vad har det m avrättningen av Emil att göra?

Hon verkar totalt känslokall
Tar inte upp sina barn mer än 1 gång under alla förför
Inget om sitt senaste ex som hon ändå skilde sig från nyligen - ni vet det uppblåsta bröllopet på operan ….
Äcklig människa

Ha,ha, som vanligt tycks du inte ha koll på fakta. Gården såldes väl för 3,7 miljoner fast begärt pris var 4,175. Ser ju fint ut på Google map varje fall.
2021-10-31, 01:23
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Naturligtvis läste jag hela inlägget. Vad exakt tycker du jag missade?
Att det faktiskt finns möjligheter till att få studentbostad
2021-10-31, 01:32
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ha,ha, som vanligt tycks du inte ha koll på fakta. Gården såldes väl för 3,7 miljoner fast begärt pris var 4,175. Ser ju fint ut på Google map varje fall.

En fråga som inte har med bostaden att göra, tror du att L kan ha blivit negativt påverkad av den här sekten aprosoforer eller vad dom nu kallas, jag menar kan dom vara som typ jehovas vittnen ?
en sluten sekt med egna regler ? eller dom kanske är flummiga med egna regler
Senast redigerad av BMC64 2021-10-31 kl. 01:32. Anledning: rättelse
2021-10-31, 01:35
Medlem
Citat:
Att det faktiskt finns möjligheter till att få studentbostad

Säg det till de bostadsökande studenterna
2021-10-31, 01:36
Medlem
Citat:
En fråga som inte har med bostaden att göra, tror du att L kan ha blivit negativt påverkad av den här sekten aprosoforer eller vad dom nu kallas, jag menar kan dom vara som typ jehovas vittnen ?

Ja det är inte alls konstigt om hon skulle ha blivit det. Har sett den dokumentären, och det var ju sinnessjukt det som berättades där. Det var många elever som fick MVG i matte exempelvis, trots att dom själva sa att dom inte kunde räkna över huvud taget. Mobbing var något som vissa ansvariga tyckte "det var bra". Som sagt, sinnessjukt. Och jag lider verkligen med alla dessa elever som har fått sin ungdom förstörd där.
2021-10-31, 01:38
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Säg det till de bostadsökande studenterna

Nej det tänker jag inte göra för att du påstår att det är omöjligt att få en stundetbostad, jag har en systerdotter som fick en i augusti i just Uppsala, så det känns inte relevant för tråden att jag blir språkrör för stundenter
2021-10-31, 01:40
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja det är inte alls konstigt om hon skulle ha blivit det. Har sett den dokumentären, och det var ju sinnessjukt det som berättades där. Det var många elever som fick MVG i matte exempelvis, trots att dom själva sa att dom inte kunde räkna över huvud taget. Mobbing var något som vissa ansvariga tyckte "det var bra". Som sagt, sinnessjukt. Och jag lider verkligen med alla dessa elever som har fått sin ungdom förstörd där.

Nej jag har inte sett den, jag visste inget om dom där galenpannorna innan, men jag ska se den
2021-10-31, 01:42
Medlem
Citat:
Nej jag har inte sett den, jag visste inget om dom där galenpannorna innan, men jag ska se den

Ja se den gärna, riktiga galenpannor som driver/drev den skolan. Jag vet ju inte, men jag hoppas dom har fått stänga skolan, om den nu skulle fortsätta i gammal stil.
2021-10-31, 01:43
Medlem
r

mitt svar- till Remark
ok,glöm student-rums korridors boende -glöm egen liten student lägenhet..
jag menar att det alltid går få tag i ett hyresrum- som inneboende.
Hyresrum om man är angelägen att ha någonstans att plugga äta o sova-under tiden kan man ställa sig på kö till student-korridor--boende.
Skolkurator kan tipsa- har ibland listor att visa över olika uthyrare. Det finns. jag vet.
Skolan hon skulle studera vid kan också ha eget internatboende.Liknande Alnarp här
Det blir absurd att ni är några som på något vis fördunklar denna kvinnas brister vad gäller normal planering för sig o sina fyra barn.
Och jag anser verkligen inte att det är något att hurra för att söka en landskaps-arkitekt utbildning
när man är 35år- o aldrig genomgått nån utbildning innan o inte heller denna fixade hon.
Jag kan inte heller anse att hon prioriterat sina barn.
Det finns så klart många olika del orsaker- men att mörda
går aldrig att vifta bort.
Hennes barns liv förstörda
hans barn o släktingar tunga sorg
och arvet efter hennes handling är sjukt tungt att bära för alla närstående.
Senast redigerad av moshes 2021-10-31 kl. 01:45.
2021-10-31, 01:55
Medlem
Citat:

Om något, var det en sekt. Har du inte sett vad som delvis formade L?

https://www.svtplay.se/video/31124342/dokument-inifran-de-utvalda-barnen/dokument-inifran-de-utvalda-barnen-sasong-1-avsnitt-1?info=visa
2021-10-31, 02:01
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Om man inte orkar se dokumentären så kan man kanske orka att googla "Flugornas Herre". Finns som bok och film.

Jag googlade fram det själv:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Flugornas_herre

Det var ungefär Solvikskolan i Gnesta/Järnas skolplan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in