Citat:
Ursprungligen postat av
MadZero99
Vi är inte poliser, vi har inte tillgång till det som de har hittat. Men just polisen och rättsystemet vet något som tydligt förstärker teorin om att han är skyldig till brott.
Men det där är bara blaj och det vet du nog om. Det förekommer rätt ofta att personer blir häktade på väldigt lösa grunder.
Jag vet flera som suttit häktade misstänkta för allt möjligt men det har senare visat sig att polisens misstankar var åt helvete fel. Personerna befann sig i vissa fall endast på fel plats i fel sammanhang eller så hade dom haft kontakt med BO, alternativt så kände dom personer som var inblandade för så enklast går det att sammanfatta en mängd felaktiga häktningar på sannolika skäl.
Cesary är mycket riktigt den sista kända personen som ska ha sett henne i livet men samtidigt finns det ju ingenting som säger att den "försvunna kvinnan" inte kan ha träffat någon annan efteråt?
Polisen och åklagaren kör sin gamla standardmall när det gäller försvinnanden och den som först blir misstänkt är maken och det råkar nu vara Cesary.
Jag har självklart ingen aning om vem Ceasary är eller om han nu är inblandad i hennes försvinnande men det finns alldeles för många frågetecken kring den försvunna kvinnan för att man ska köpa den enklaste förklaringen till hennes bortavaro.
När tråden startade så hade vi inte facit i hand när det gäller hennes tidigare flykt från barn och make i Polen 2013 men nu när det är bekräftat av exmannen så har allt hamnat i ett nytt läge.
Jag tror att det hon stuckit iväg som hon gjort tidigare och befinner sig i Polen, möjligen i Tyskland eller Skåne. Det är min huvudteori men jag kan självklart ha fel precis som alla andra.