2021-10-30, 20:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Näe knappast fördomar, det är ju flera som beskrivit om att han varit våldsam. Att det inte finns domar betyder ingenting då dom flesta misshandlare går fria i brist på bevis och vittnen.

Du kan ju inte misstänkliggöra den tidigare ostraffade maken med motiveringen att de flesta misshandlare går fria i brist på bevis? Vad är det galna tankar du har?

I såna fall kan väl den "försvunna kvinnan" också ha slagit och hotat sin make i deras gemensamma destruktiva gräl trots att inte hon heller är dömd för brott i nära relationer?
.
Kvinnor slåss lika mycket som män i nära relationer enligt ny forskning, har du glömt det?

Men ok, vilka är bevisen för maken varit våldsam och mot vem?

Vi räknar självklart bort trådskvaller, trådsanningar och gammelmor i Polens obevisade påståenden.
Citera
2021-10-30, 20:32
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja. Finns liksom inget motiv till detta även om det i teorin skulle var möjligt. Vad som helst skulle kunna gå fel med med en sådan plan...och varför?

Nej, om det finns en kropp så gissar jag någonstans nära Svedala fram till Skurup ungefär. Känns som mest svåra ställen mellan Malmö och Ystad att hitta någon.
Senast redigerad av f30malmo 2021-10-30 kl. 20:36.
Citera
2021-10-30, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sannolika skäl. Det betyder lite mer än "skäligen". Det senare får man utredningshäkta en vecka på. Inte mer. För sannolika skäl krävs mer. De har hittat "fynd" i hans bil. Även ute i spenaten har det hittats fynd. Helt klart tillräckligt för att omhäkta honom. Men visst, i skarpt läge kan kanske en smart brottmålsadvokat fixa en förklaring så han går fri. Men där är vi inte än. Och man får INTE hålla en man i häkte på detta vis om de inte har lite tyngd bakom beslutet. Det är tingsrätten som beslutar, inte nån polisassistent.

Jag är bekant med misstankegraderna. Jag menar att det är regel att plocka in exet eller maken när en kvinna försvinner. Och inledningsvis kan en del saker pekat på att han har med saken att göra som senare visats inte stämma. Det kan räcka att han saknar alibi och dom inväntar den tekniska analysen för att hålla kvar honom.
Citera
2021-10-30, 20:48
Medlem
Citat:
Jag är bekant med misstankegraderna. Jag menar att det är regel att plocka in exet eller maken när en kvinna försvinner. Och inledningsvis kan en del saker pekat på att han har med saken att göra som senare visats inte stämma. Det kan räcka att han saknar alibi och dom inväntar den tekniska analysen för att hålla kvar honom.
Man blir inte per automatik på sannolika skäl misstänkt bara för att man är/varit gift med personen. Man förhör, man kan anhålla och man kan häkta EN VECKA, utan bevis alls. Men man kan INTE hålla en person häktad i många veckor enbart för att vänta på analysresultat. Det krävs att de har mer på fötterna än så. Vad är det för fel på folk härinne?
Citera
2021-10-30, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man blir inte per automatik på sannolika skäl misstänkt bara för att man är/varit gift med personen. Man förhör, man kan anhålla och man kan häkta EN VECKA, utan bevis alls. Men man kan INTE hålla en person häktad i många veckor enbart för att vänta på analysresultat. Det krävs att de har mer på fötterna än så. Vad är det för fel på folk härinne?

I detta läge vill ja påstå att avsaknad av alibi, den sista kända som setts tillsammans med henne, obekräftade fynd i skog och hans bil är tillräckligt för att hålla honom kvar på sannolika skäl.
Citera
2021-10-30, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Nej, om det finns en kropp så gissar jag någonstans nära Svedala fram till Skurup ungefär. Känns som mest svåra ställen mellan Malmö och Ystad att hitta någon.

Är resvägen dit och tillbaks -3 timmar?
Citera
2021-10-30, 21:11
Medlem
sybels avatar
Citat:
I detta läge vill ja påstå att avsaknad av alibi, den sista kända som setts tillsammans med henne, obekräftade fynd i skog och hans bil är tillräckligt för att hålla honom kvar på sannolika skäl.
Lägg till att han skulle kunna undanröja bevis och ev. fly landet.
Citera
2021-10-30, 21:35
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jaha, så nu försöker du manipulera tråden att tro att Cesary är en dålig far?

Han har inte flytt eller försvunnit från sina barn utan att säga något som den "försvunna kvinnan" gjorde 2013.

Varför ens försöka förminska hennes omänskliga handling?

Hur vet du vad han sa eller inte? Varför är hon omänsklig och han god trots samma handling? Är det exmaken som hon legat i vårdnadstvist med som sagt att hon inte berättade att hon tänkte dra?

Du verkar ha haft en uppslitande tidigare relation utifrån ditt sätt att argumentera i tråden. Din erfarenhet av kvinnor är inte liktydigt med att alla kvinnor är som dom eller den du träffat. Vi har hört din teori, det betyder inte att alla andra behöver dela din åsikt, men du är fri att ha den.
Citera
2021-10-30, 21:37
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Det kan vara att väskan låg där den gjorde just för att det skulle fokuseras på den sträckan. Han kan ha bett någon långtradarchaufför slänga av den där medan han själv begav sig i motsatt riktning. Någon räknade ut att han tidsmässigt skulle kunna kört ca 1 tim enkel resa. Han skulle alltså kunna varit var som helst i drygt halva Skåne .
Citera
2021-10-30, 21:39
Medlem
MadZero99s avatar
Hade det handlat om oklara uppgifter eller saknat alibi hade han bara varit skäligen misstänkt. Skäligen misstänkt är ju när det finns en chans, typ att varit den sista som sett personen eller liknande.

För att det ska höjas till sannolika skäl behövs bevis som starkt pekar på att han har med hennes försvinnande att göra. T.ex vittnen, kameraövervakning, fynd, mm. Men de kan även inte hålla någon häktad så länge på sannolika skäl bara för att man väntar på analyssvar.

Att han sitter häktad på sannolika skäl betyder att det finns konkreta bevis som stärker teorin om att han är skyldig till brott.
Citera
2021-10-30, 21:55
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det kan vara att väskan låg där den gjorde just för att det skulle fokuseras på den sträckan. Han kan ha bett någon långtradarchaufför slänga av den där medan han själv begav sig i motsatt riktning. Någon räknade ut att han tidsmässigt skulle kunna kört ca 1 tim enkel resa. Han skulle alltså kunna varit var som helst i drygt halva Skåne .

Det är en möjlighet, men jag tror inte att han haft hjälp faktiskt. Ytterst få skulle ändå gå med på att hjälpa till när det gäller mord på en flickvän. Isåfall bör det vara någon som står honom extremt nära, för rik var han väl inte? Jag tror mest på att han agerade ensam.

edit: Menar alltså att jag ser det som svårt att motivera varför någon ska slänga väskan åt honom i Ystad utan att förklara vad som hänt också.
Senast redigerad av f30malmo 2021-10-30 kl. 22:06.
Citera
2021-10-30, 21:57
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Är resvägen dit och tillbaks -3 timmar?

Enligt google ca 40 minuter till Ystad från Malmö (åker mycket sällan sträckan själv, men det finns två vägar dit, den andra gissar jag tar längre tid), dit han rimligtvis bör ha åkt och lämnat väskan i alla fall. Lämnar då ca 1 timma och 40 minuter att göra något annat än att köra.

edit: Egentligen kan man ta flera vägar till Ystad, men E65 kanske känns troligast?
Senast redigerad av f30malmo 2021-10-30 kl. 22:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in