2021-10-30, 17:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Tror inte polisen gjort några nya sök än. Dom hoppades att det skulle ske inom en vecka men verkade inte säkra. Man undrar ju vilka nya spår som tillkommit?

Tack för att du spekulerar men man kan fråga sig om polisen överhuvudtaget tittat närmare på hypotesen om ett frivilligt försvinnande med tanke på den "försvunna kvinnans" historik?

Teorin om suicid är också märkligt frånvarande i debatten.

Om vi jämför dessa två fall så dyker det alltid upp en massa fantastiska teorier när personer försvinner utan att säga något till släktingar och vänner, när det gäller det aktuella fallet med den "försvunna kvinnan" i Malmö så är hypotesen att hon försvunnit frivilligt fortfarande det mest troliga svaret eftersom hon gjort exakt samma sak tidigare.

En sak är dock trist och det är den negativa synen i tråden att den polska kvinnan ses som ett nästan självklart offer för brott när hon troligtvis istället håller sig undan frivilligt.

Vi bör dessutom beakta att hittills har det inte framkommit ett uns som pekar på att hon måste vara avliden och ännu mindre att den häktade maken är inblandad i hennes försvinnande.
Citera
2021-10-30, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack för att du spekulerar men man kan fråga sig om polisen överhuvudtaget tittat närmare på hypotesen om ett frivilligt försvinnande med tanke på den "försvunna kvinnans" historik?

Teorin om suicid är också märkligt frånvarande i debatten.

Om vi jämför dessa två fall så dyker det alltid upp en massa fantastiska teorier när personer försvinner utan att säga något till släktingar och vänner, när det gäller det aktuella fallet med den "försvunna kvinnan" i Malmö så är hypotesen att hon försvunnit frivilligt fortfarande det mest troliga svaret eftersom hon gjort exakt samma sak tidigare.

En sak är dock trist och det är den negativa synen i tråden att den polska kvinnan ses som ett nästan självklart offer för brott när hon troligtvis istället håller sig undan frivilligt.

Vi bör dessutom beakta att hittills har det inte framkommit ett uns som pekar på att hon måste vara avliden och ännu mindre att den häktade maken är inblandad i hennes försvinnande.
Hade hon "troligtvis hållit sig undan frivilligt" som du nu påtalat i... 200-ish inlägg, så hade den cell maken sitter i varit tom. Tror du verkligen att du begriper mer än polis och åkl som har koll på uttredningen?
Orkar inte mer. Måste lära mig scrolla.
Citera
2021-10-30, 18:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Det är väl inte osannolikt Beata körde samma fulspel med CR och lillgrabben som hon gjorde när hon lurade pappan Piotr och dom 4 småbarnen innan hos stack till sverige för att förverkliga sig själv utan klängande småungar.

Frågan borde även vara relevant för kvinnoflocken som går igång på om hon mördats trots deras beröringsskräck med det ev, motivet.

Beata arbetade som städerska hos: https://se.sodexo.com/home.html där även hennes och CR,s inneboende 24-åriga Kla*udia Kuj*awa enligt uppgift också var anställd. En medlem upplyste dessutom tråden om att Beata även (troligtvis vid senare datum) arbetade som servitris.

Om man dristar sig till att frågar om Beata och hennes kollega också hade en mindre smickrande sysselsättning tillsammans så får väl Taggad stå ut med om det tar det hus i helvete.

Är/var Beata prostituerad?

Vilket isf skulle bredda utredningen betänkligt då det inte är alldeles osannolikt att hon som en möjlig prostituerad polska i Malmö råkat ut för någonting sånt här som gått snett.
https://www.expressen.se/kvallsposten/21-aringarnas-brutala-ran-mot-prostituerade/

Du har väldigt intressanta teorier kring den "försvunna kvinnan", jag har redan tidigare fler fram hypotesen att hon kan ha träffat en annan man efter mötet med maken den 24/9 och att denna mansperson på något sätt är inblandad i hennes försvinnande?

Men hur försörjde sig den försvunna kvinnan när hon kom till Sverige 2013 efter att ha övergivit sina barn och make i Polen?

Det har inte varit uppe till debatt?

Kom hon hit helt själv?

Vad exakt lockade henne att åka till Malmö?

Den "försvunna kvinnan" verkar av vad vi hittills vet ha arbetat som städerska och servitris men fanns det fler födokrokar för henne?

Kan hon ha haft kontakter som rört sig in i kriminella kretsar?
Citera
2021-10-30, 18:17
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Långsökt. Hur mycket skulle han behöva betala? Kunde väl inte bli rik om han bodde på sånt ställe. Chaufförer tjänar rätt så bra själva.
Ja, att kroppen skulle fraktats till Polen av någon annan kan nog uteslutas. Möjligheten skulle vara om hon var djupt drogad och kunde lämnas över till någon som kunde "förvara" henne. Detta förutsätter en noggrann planering och folk som kan hålla koll och hålla tyst. Jag vet inte om jag tycker det är så troligt, men helt omöjligt ser jag inte det.
Citera
2021-10-30, 18:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror du verkligen att du begriper mer än polis och åkl som har koll på uttredningen?

Du menar alltså att jag får inte spekulera fritt om det aktuella fallet på Sveriges största forum för yttrandefrihet?

Jag tror att polisen och åklagaren är inne på fel inriktning här, den häktade maken uppfyller helt enkelt bara deras förutfattade meningar och fördomar.

Jag tror inte heller att polisen och åklagaren överväger alternativa händelseförlopp när det gäller den "försvunna kvinnan" utan det hela blir som en självuppfyllande profetia, maken måste vara inblandad enligt deras snäva synsätt trots att dom med övervägande sannolikhet har kännedom om kvinnans bakgrundshistoria med en tidigare väldigt märklig flykt från barn och make.
Citera
2021-10-30, 18:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ja, att kroppen skulle fraktats till Polen av någon annan kan nog uteslutas. Möjligheten skulle vara om hon var djupt drogad och kunde lämnas över till någon som kunde "förvara" henne. Detta förutsätter en noggrann planering och folk som kan hålla koll och hålla tyst. Jag vet inte om jag tycker det är så troligt, men helt omöjligt ser jag inte det.

Låter inte det oerhört osannolikt att hon har förts över djupt drogad på Polenfärjan?

Hur gick den transporten till? Är inte risken för upptäckt överhängande?

Vem har skött transporten förresten?
Pratar du om inhyrda hantlangare till den häktade maken?

Var är den "försvunna kvinnan" nu?

Utveckla din teori tack.
Citera
2021-10-30, 19:03
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Låter inte det oerhört osannolikt att hon har förts över djupt drogad på Polenfärjan?

Hur gick den transporten till? Är inte risken för upptäckt överhängande?

Vem har skött transporten förresten?
Pratar du om inhyrda hantlangare till den häktade maken?

Var är den "försvunna kvinnan" nu?

Utveckla din teori tack.
Du missade sista meningen.
Citera
2021-10-30, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Ja så kan det vara. Fick i a f en känsla av att dom pratade om ngn form av samlad sökinsats.

Ja, med hundar b.la. Den ospecificerade platsen utan hjälp av missing people el allmänheten fick mig att tro att det kan vara ett lockbete. Efter tre veckor tänker jag att dom har hunnit gå igenom en del datatrafik och ev plockat upp något intressant.
Citera
2021-10-30, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hade hon "troligtvis hållit sig undan frivilligt" som du nu påtalat i... 200-ish inlägg, så hade den cell maken sitter i varit tom. Tror du verkligen att du begriper mer än polis och åkl som har koll på uttredningen?
Orkar inte mer. Måste lära mig scrolla.

Initialt kan mycket ha pekat på att maken är skyldig som senare visats vara felaktigt. Helt klart saknar han alibi men behöver inte vara mycket än så faktiskt. Dom lär iaf hålla honom ett par veckor tills nfc är klara med sina analyser.
Citera
2021-10-30, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel

Ja. Finns liksom inget motiv till detta även om det i teorin skulle var möjligt. Vad som helst skulle kunna gå fel med med en sådan plan...och varför?
Citera
2021-10-30, 20:14
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja. Finns liksom inget motiv till detta även om det i teorin skulle var möjligt. Vad som helst skulle kunna gå fel med med en sådan plan...och varför?
Eftersom vi har väldigt lite att gå på för att komma framåt, kan vi i alla fall gå på uteslutningsprincipen .
Citera
2021-10-30, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Initialt kan mycket ha pekat på att maken är skyldig som senare visats vara felaktigt. Helt klart saknar han alibi men behöver inte vara mycket än så faktiskt. Dom lär iaf hålla honom ett par veckor tills nfc är klara med sina analyser.
Sannolika skäl. Det betyder lite mer än "skäligen". Det senare får man utredningshäkta en vecka på. Inte mer. För sannolika skäl krävs mer. De har hittat "fynd" i hans bil. Även ute i spenaten har det hittats fynd. Helt klart tillräckligt för att omhäkta honom. Men visst, i skarpt läge kan kanske en smart brottmålsadvokat fixa en förklaring så han går fri. Men där är vi inte än. Och man får INTE hålla en man i häkte på detta vis om de inte har lite tyngd bakom beslutet. Det är tingsrätten som beslutar, inte nån polisassistent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in