Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Jag går efter vad NF sagt,men visst är annat tänkbart här.
Mina dubier underbyggs vidare av det fåtaliga antalet observationer från brottsplatsen som talar om blå Tensonjacka.
Tensonmannen är något av en gåta,men jag kan inte finna tillräckligt med material för att i skrivande stund tro att han haft med dådet att göra.
Å andra sidan så har ju vittnen som säger blå jacka saker gemensamt. Bättre ljusförhållanden (inget starkt motljus) och kortare avstånd
LP
LJ
AB enligt Löhr
Är det ens möjligt att se ett blått plagg i bakgrundsljuset om man befinner sig i bil eller på västra sidan? Det verkade inte så på folk som följt inspelningen av Den osannolike mördaren.
Den som skiljer en jacka och en rock rent definitionsmässigt har väldigt lite med silhuetten att göra. Men varför skulle så många säga rock om det var en jacka? Hade det varit en kort jacka eller jacka med mudd hade det varit konstigt, men till ytterformen är en tensonjacka lik en rock. Några vittnen säger sig ju också vara osäkra om det var rock eller jacka.
För ett par månader sen såg jag en gammal film från 80-talet där en person jagade en annan i motljus i en tunnel. Båda två fick mig att tänka på bilderna där SE springer i sin rock och nederdelen fladdrar som en cape i luften. Och jag tänkte det var lustigt att se just 80-talsrockar på det där sättet när jag är så intresserad av palmemordet, och att de fladdrar på ett väldigt specifikt sätt.
Men när de kom fram i ljuset så var det en person i rock och en i jacka.