Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Det är en modern SD myt att Palmehatet var stort. Ytterst få på högerkanten långt utanför riksdagen såg det så då. De flesta långt höger om M. Tyvärr fanns dessa överrepresenterade men ändå i minoritet inom delar av säkerhets och underrättelsetjänsten och inom gatupoliser välkända porträtterade hos Sjövall Wahlöö.
Faktiskt var det så att Olof Palme var den som återvann makten till S och som mitt i stormen precis vunnit valet.
Det går inte att skojja bort.
Vad menar du med att Palmehatet skulle vara en modern SD myt?
Men jag kan tänka mig att Palmehatet bygger mycket på det snack om att en ensam galning som ex Krister Pettersson ska ha mördat Palme även om det kan ha varit ett proffs som har höll i pistolen.
Tyvärr så dog ju Lisbeth med vittnesuppgifterna då det sades att hon sett mördaren och att dom tydligen pratat med han.
Men Polisen uppförde sig ju inte normalt när dom förhörde Lisbeth då ingenting av förhören med henne ska ha spelats in och sen att dom fick henne att peka ut Krister Petersson genom att påverka vittnesförhöret med henne.
Att Palme ska ha vunnit valet vilket riksdagsval är det du tänker på är det valet 1982?
Jag tror att det är ett proffs kanske från någon underrättelsetjänst som mördade han med motivet landsförrädarspåret och det döljer dom med hemligstämplar.
Listan på saker som folk hatade Palme för kan ju därför göras lång.