2021-10-29, 09:45
Avslutad
Analys av urinprov på maria

Hej, jag ville bara fråga om någon vet hur lång tid det tar att få svar på urinprovet efter att det har skickats på analys hos Maria ungdom?
Citera
2021-10-29, 10:52
Avstängd
Brukar returneras med vändande post från Karolinska, så 1-2 dagar från det du lämnat
Citera
2021-10-29, 11:47
Medlem
deepss avatar
Om man är ute och motionerar bränner man i princip olika preparat fortare då? Jag gjorde misstaget att ta 1mg xanor snabbverkande imorse och har urinprov ganska exakt 72h senare.

Tänkte ifall det är så att de faktiskt går ur fortare om man anstränger sig fysiskt. Kommer även hydrera mig på söndag och på måndag innan provet.

Tacksam för svar.
Citera
2021-10-29, 11:51
Medlem
deepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxen333
Hur länge sitter ett enstaka snort heroin i urinet som max?

Jag har några gånger snortat totalt 0.4g på en fredag förmiddag och varit ren på måndagen efter ca 72 timmar. Tror horset lämnar kroppen ganska snabbt iaf om det är urinprov. Saliv däremot har dom något jävla dunder test där jag lämnar mina prover. Åkte dit på horset 14 dagar efter en liten dos, då med salivprov som skickats på analys.

Vet inte hur mycket hydrering gör men har alltid sett till att dricka iaf 2-2,5l vatten innan provet och kissat några gånger innan man lämnar.
Citera
2021-10-29, 21:33
Medlem
Hejsan alla veteraner! Jag har en fråga här, en väninna till mig tog oxycontin depot 10mg en fredag, på lördagen tog hon 10mg till runt 23.00, den kommande måndagen vid 12.00 körde hon bil påväg till arbetet eller vart hon nu skulle och hon blev stoppad av polisen. De tog blodprov utav henne och har nu misstänkt henne för drograttfylleri. Hon har citodon på recept vilket är utgånget, och hon hade inte intagit något utav dessa men hon berättade det givetvis för dom.

Dvs hon har sagt att hon tar Citodon men i självaste verket är det ju vanlig oxy, med tanke på att det gått 40h ungefär sedan intag och hon inte brukat ofta borde det vara ganska lugnt, men skulle gärna vilja höra vad experterna har för åsikter här?

så frågorna är:

1. Kommer de kunna påvisa skillnad på Oxycontin och Kodein?

2. Kommer körkortet att ryka eller kommer hon kunna klara det pga det utgångna citodon receptet?
Citera
2021-10-30, 11:54
Medlem
Jag lämnade en drogscreening med salivprov

Resultatet visade negativt på Oxycontin och Stesolid och jag tror också att det visade negativt på Zolpidem TROTS att jag äter dessa dagligen. Hur i hela friden kunde det bli så?

P.s Jag har självklart samtliga mediciner på recept och jag tar dom som man ska. Jag är INTE någon pundare.
Citera
2021-10-30, 12:00
Medlem
exteriorzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxen333
Hur länge sitter ett enstaka snort heroin i urinet som max?

Jag kan iallafall säga att jag lämnade ett urinprov igår och jag hade rökt exakt 0,4g heroin exakt 40 timmar innan jag lämnade och jag klarade mig bra.
Men jag lämnade ett stickprov som inte gick iväg på analys och jag drack ungefär 2-3 liter vatten innan jag lämnade men det är andra gången som det går bra för mig fast att du bara har varit 1 ren dag imellan jag har lämnat.
Men notera även att jag bara använder 1 dag i veckan så ja kör aldrig 2 dagar i rad för då kommer de säkert sitta mycket längre
Citera
2021-10-30, 15:27
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX1
så frågorna är:

1. Kommer de kunna påvisa skillnad på Oxycontin och Kodein?

2. Kommer körkortet att ryka eller kommer hon kunna klara det pga det utgångna citodon receptet?

1. Nej. Opiat som opiat.

2. Är 99.9% på att körkortet ryker. Det är liksom 0 tolerans mot droger i trafiken och ett utgånget recept är inget giltigt recept
Citera
2021-10-30, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
1. Nej. Opiat som opiat.

2. Är 99.9% på att körkortet ryker. Det är liksom 0 tolerans mot droger i trafiken och ett utgånget recept är inget giltigt recept

Tack för ditt svar!

Det var skönt att höra, men stämmer det sista verkligen? Hon har ju endast fått ett engångsrecept utskrivet för smärtor som har kommer och går? Finns det alltså ingen möjlighet att klara sig pga detta? Hon har inget riktigt förflutet inom kriminalitet eller tidigare domar. Tänkte mer om hon blir kallad till transportstyrelsen så gör väl dom någon form av utredning där man ser över risken?

Edit: Står ju inte riktigt någon tidsbegränsning heller på receptet.
Senast redigerad av XX1 2021-10-30 kl. 15:43.
Citera
2021-10-30, 15:45
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Tack för ditt svar!

Det var skönt att höra, men stämmer det sista verkligen? Hon har ju endast fått ett engångsrecept utskrivet för smärtor som har kommer och går? Finns det alltså ingen möjlighet att klara sig pga detta? Hon har inget riktigt förflutet inom kriminalitet eller tidigare domar. Tänkte mer om hon blir kallad till transportstyrelsen så gör väl dom någon form av utredning där man ser över risken?

Alla beslut transportstyrelsen tar är individuella. Handläggarna tar rätt så olika beslut
Passa på att skriva ett snyftbrev till transportstyrelsen så kanske det blir förmildrande!

Att ta narkotika preparat i trafiken utan läkares ordination är en kriminell handling ..... Likaså om du haft recept innan..

Återkom gärna med beslutet, men det blir väll spärrtid 12 månader (om du prövotiden har gått ut).
Citera
2021-10-30, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Alla beslut transportstyrelsen tar är individuella. Handläggarna tar rätt så olika beslut

Att ta narkotika preparat i trafiken utan läkares ordination är en kriminell handling ..... Likaså om du haft recept innan..

Återkom gärna med beslutet, men det blir väll spärrtid 12 månader (om du prövotiden har gått ut).

Jag förstår dig, Hon ska aväl dit om någon vecka eller två, lovar att uppdatera dig, hennes spärrtid har gått ut för länge sen iallafall så det bör förhoppningsvis gå bra för henne! Tack för ditt svar!
Citera
2021-10-30, 17:55
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Jag förstår dig, Hon ska aväl dit om någon vecka eller två, lovar att uppdatera dig, hennes spärrtid har gått ut för länge sen iallafall så det bör förhoppningsvis gå bra för henne! Tack för ditt svar!

Aja. Har du haft kortet innan så kanske det räcker med att hon lämnar 6st pissprov o 2 blodprov för att försäkra sig om nyktert leverne.

Har varit i samma sits. Akta er för bängen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in