Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
En sak som har blivit allt tydligare här, det är att de som hävdar att SE faktiskt skall ha sett en man med mörkblå täckjacka där inne i gränden, det är samma skribenter som menar att den lika obeväpnade som jovialiske grafikern från Täby talar sanning även om de här andra sakerna:
]
- Pratat med Lisbeth
- Sprungit efter poliser in i gränden
- Hört ett vittne till en polis lämna ett signalement som stämde in på SE själv
- Blivit avvisad av en polis på mordplatsen när han ville lämna uppgifter
Men ni andra då, ni alla som tror att SE ljuger som en häst travar i de här andra frågorna, hur ställer ni er egentligen till hans berättelse om mannen med den mörkblå täckjackan? Tror även ni, som kanske också kan tänka er att det var SE som sköt Palme, att han verkligen såg Lars J där inne i gränden? Och vad menar ni i så fall att skälen skulle vara att tro på den historien?
Och i sitt senaste inlägg på Walls blogg för några dagar sedan skriver TP under rubriken
"2 Engströms fataliteter" att det finns några självupplevda moment från SE som pekar på att han är gärningsmannen, och att ett av dessa är just denna SE:s iakttagelse av Lars J:
https://gunnarwall.wordpress.com/2021/10/25/pettersson-om-lampers-bok-garningsman-eller-vittne-en-sekundstrid-utan-slut/
Här förstår jag inte riktigt hur TP resonerar heller. Är det någon här som har förstått, och kan förklara för mig, vad TP menar att det skulle finnas för anledning att tro på SE när han säger att han har sett en man med mörkblå täckjacka i gränden?
Hej
Draifos jag respekterar dig då du tycks vilja föra tråden framåt och inte har satt dig i något värn, som säkert många som tycker att mordet på OP helst löses via en hastigt framkastad teckning i Expressen på mordnatten och en resa till Åland och tycker att en avskrift av Ålandskvinnas fria fantasier i bokform presenterad av TP räcker, tycks ha gjort, dessvärre!
Jag kan ju inte låtsas om som att jag inte tagit sida. Jag har mycket svårt att tro på SE som GM. Det kanske andra än du också har noterat i tråden? Jag tycker dock att du håller dig rimligt objektiv, vilket inte direkt tillhör vanligheterna här i tråden. Jag kan beundra dig på det sättet, men tycker samtidigt att du borde notera att "supportar" som tror att SE
inte sett LJ i gränden mer eller mindre lyser med sin frånvaro även här i tråden.
Om vi utforskar MOP genom att bara läsa dokument som släppts av PU efter KPs något pinsamma pressträff med "två-frågor-and-you´re-out-attityd" så har inget stärkt misstankarna mot SE det minsta!
Det är värt att notera att det gått mycket mer än ett drygt år sedan KPs illa beryktade pressträff skedde och att ingenting som Ålandskvinnan och PH rörde ihop utan något som helst underlag och som KP bara satt och kalkerade utan någon som helst självinsikt och presenterades "som en lösning på MOP" 2020-06-10 har hånskrattats ut av media runt hela jordgloben!
"Two-questions-and you-are.out!" Den noterbara tystnaden då pinsamhetens lock skulle läggas på PU efter 2020-06-10 rockade varken i världen och absolut inte här i Sverige heller där mer än två frågor kanske skulle kunnat formuleras av intresserade eller kunniga journalister om PU? Vad försökte man egentligen dölja? Nu fick man på smutsiga grunder lämna över Ålandskvinnas påhittade karbonkopia till Netflix och det var tydigen TP som ville inkassera? Tydligen kan TP dupera folket (the sheeples) som den extremt dåliga och skakiga folkhögskolejournalist han är.
Fanns det verkligen inga andra som kunde ställt fler än
en följdfråga på presskonferensen efter den första frågan? Vad ville KP egentligen dölja genom att helt gå under jorden och inte svara på några frågor alls efter fiaskot 2020.06.10? Kan vi ens tycka även om vi inte ens är hälsosamt skeptiska mot SE som GM att KPs agerande är minst sagt lite märkligt?
Efter premiären av "Den enfaldiga mördaren" på Netflix 2021-11-07 framgår inga hinder att KP kan beträda sin "Eriksgata" eller börja flirta in sig hos pressen efter att en hårt sminkad Robert Gustavsson svansat runt på netflix mot bättre vetande som Palmes mördare! Enligt förhör med Robert från upplevelser på mordkvällen "lustigt" nog! Vad kommer den tills februari 2020 extremt mediekåte KP att delge oss då?
Vi är många som ser fram emot att KP träder fram ur medieskuggan som alla JO-anmälningar redan friat honom från efter "Den enfaldiga mördaren" på Netflix! . Den av KP genomförda "Kadaversydoden" 2020-06-10 i Sverige är helt rimligt enligt JO! Många har väntat över 1000 år på den andra "Kadeversynoden" men. med hjälp av KPs utpekande av SE, så lyckades Sverige bryta den över 1000 år gamla trenden!
Nu har vi inte en
kadarersynod utan två i världshistorien! Inte ens Lee Harvey Oswald blev förärad en kadaversynod som den som KP serverade 2020.06.10! Grattis KP! (Och JO visserligen, men de saknar väl bara bollar och struntar i vilket?)
Att TP är minst sagt korkad och använde karbonpapper när han skrev av Ålandskvinnans fria fantasier är ju inte direkt svårt att inse. Alla vet också att KP är lite "lost" efter mordet på Anna Lind då han som vanligt anklagade fel person och detta är kongruent med hela KPs modus operandi vilket visar sig och upprepas när det gäller att felaktigt utpeka SE. KP är inte den skarpaste kniven i varken PUs låda eller historia och här jämför vi väldigt trubbiga smörknivar "i lådan" om du frågar mig. Tänk VG, PKK, CP och nu det senaste magplasket SE, så fattar du säkert vad jag menar!
Hade jag löst "århundradets mord" i Sverige "som den i februari uppenbart mediekåte KP påstod", skulle jag älska att förekomma i strålglansen som vi kunde se just i februari i svensk press även i alla intervjuer i internationell press som KP avvisade. KP var lurad upp på läktaren av "folkskolejoruranlisten" TP, det behöver man vara bara en extremt njugg observatör till MSM för att förstå.
Var finns "segerintrevjuerna" med KP? Låtas inte ens om att ni som "håller på "Team Ålands fantasier" inte noterat att KP förutom kroppsspråket i pressträffen inte verkar sugen att knysta det minsta om TPs totalt havererade "Helhetslösning" till MOP?
Jag hoppas att vi får se KP hurra och gå i taket i otaliga interview när han sett "Den osannolike mördaren" på Netflix! KP börjar kanske rent av själv tro på sin dåligt understödda "kadaversynod"!
Var hittar jag nu intervjuer med KP som skulle få honom att framstå som den "Åländska Miss Marple" som TP hade tubbat KP att "spela" på presskonferensen? Även om det inte övertygade 80% av svenska folket om vi fick tro SvDs undersökning?
Att KP efter fiaskot hållit sig helt undan från media efter den andra "kadaversynoden" i världshistorien som KP inledde 2020-06-10 förvånar ingen egentligen!
Möjligen bara att vi måste vänta över 1000 år på "den andra
kadaversynoden" i världshistorien som fick många ögonbryn att höjas världen runt!
Slut på TLDR del 1.